En renovering der tager en retning imod.. rød

Her kan du poste billeder af dine køretøjer

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

En renovering der tager en retning imod.. rød

Indlægaf O.Grunert » lør mar 12, 2011 0:46 am

Det startede sådan set alt sammen meget seriøst ud. Motoren brugte vand og olie, så toppakningen måtte være problemet. Jeg gik i gang med at pille del for del ud af motoren, målrettet mod toppakningen... Men det skulle vise sig at bolten ved knasthjulet sad urokkeligt fast. Det forsinkede mig i midlertid fordi jeg ikke ejer en kompressor og jeg havde ikke adgang til et køretøj som jeg kunne hente en i.. hmm. Det resulterede jo i at jeg måtte finde på noget andet at lave...

Min opmærksomhed blev dog hurtigt rettet mod indsprøjtningssystemet som jeg fandt ud af, mildest talt, var møjbeskidt. Jeg fik hurtigt pillet det ud af motorrummet og fik det ned på høvlbænken, hvor det fik sig en ordenlig omgang med flaskebørste, stålbørste og sandpapir. Efter flere omgange var det skinnende rent (det kan man ikke sige om værkstedet) :wink: .
Så faldt mit blik på en dåse rød motormaling :)

Og nu ved jeg så ikke om det er seriøst længere. Fordi både indsprøjtning og ventildæksel fik en tur med den røde maling, og det blev rødt :wink: Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde, men jeg tror nu jeg mest synes det er ret sjovt, det var ihvertfald sjovt at lave.

Nåh, men jeg fik langt om længe lejet en kompressor og en møtrikspænder. Toppakningen fik jeg hurtigt skiftet. Derefter satte jeg de nyrensede/malede i og fik sat resten på sin plads.

Der er sikkert blandede meninger om det jeg har lavet :wink: Men det færdige resultat altså nogenlunde sådan her ud:
Billede

Billede

Billede
O.Grunert
Moderat bruger
Moderat bruger

Re: En renovering der tager en retning imod.. rød

Indlægaf Klågem » lør mar 12, 2011 9:37 am

Det ser da godt ud.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf volvobrynk » lør mar 12, 2011 10:28 am

Hej

Det er god stil at kræse om mekaniken! Små ting der er gjort rigtigt gør en stor forskel!!
Volvo, Det er noget der duer!!!

Volvo Amazon B20 '69
Volvo 142 B20 '69
Volvo 164 "Volvobrødernes 164'er" '73
Volvo Amazon "Volvobrødernes Amazon" '70
Volvo Amazon V8 "Amazing Amazon" '65
volvobrynk
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 5700 Svendborg/Tved

Indlægaf VolvoSport » lør mar 12, 2011 10:59 am

Hej

Det er altid rart at se nogen gider at gøre lidt ud af detaljerne og sætte deres eget præg på tingene.

Og nu kan man vist med rette kalde din motor for en "Rødtop" eller "Rødhætte".

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf O.Grunert » søn mar 13, 2011 13:44 pm

Tak for komplimenterne! :)

VolvoSport skrev:Hej

Det er altid rart at se nogen gider at gøre lidt ud af detaljerne og sætte deres eget præg på tingene.

Og nu kan man vist med rette kalde din motor for en "Rødtop" eller "Rødhætte".

Mvh Christian

Haha ja, det kan man i hvertfald! :D
O.Grunert
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Bronco » man mar 14, 2011 21:20 pm

Jeg synes nu også det ser godt ud - det er trods alt Volvorød el. hva. Men lige et spørgsmål ? Er din motor tunet : Jeg kan se du har bananmanifold på ??
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlægaf O.Grunert » tirs mar 15, 2011 11:05 am

Bronco skrev:Jeg synes nu også det ser godt ud - det er trods alt Volvorød el. hva. Men lige et spørgsmål ? Er din motor tunet : Jeg kan se du har bananmanifold på ??

Altså den røde farve er almindelig varmefast motorblok rød, så jeg ved ikke om man kan kalde den volvorød, men den ligner ihvertfald meget! :wink:
Tunet og tunet.. jeg arbejder på det. Ja jeg har bananmanifold m. powerwrap og KN-luftfilter og så har jeg isoleret luftindtagsrøret så luften ikke bliver for varm. Resten af udstødningen er en Simons 2". Men alt er skinnende rent indvendigt - næsten som for fabrikken :D Men nej, jeg tror ikke man kan kalde den for tunet :b Det er jo også "kun" en b200, så der er ikke det største potentiale uden jeg får boret cylinderene op.

Jeg arbejder på at få en H-knast istedet for min VX-knast (fejl køb, jeg er blevet klogere) og så vil jeg skifte M47'eren ud med en M90'er gearkasse. Gearkasse skiftet er mit næste projekt (hvis der ikke dukker en H-knast op) :wink:

På et tidspunkt efter sommerferien vil jeg modificere forlygterne så jeg skifter de firkantede ud med runde og svejser en plade på hvor hjørneblinklygterne sidder idag. Så vil den komme til at ligne en 140 mere. Grillen vil jeg lave længere. Men det er ikke et projekt der går igang liiiige i morgen :)
O.Grunert
Moderat bruger
Moderat bruger

Tilbage til Bilgalleri