Volvo 240GL 1992

Her kan du poste billeder af dine køretøjer

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Volvo 240GL 1992

Indlægaf mikkel987 » fre feb 17, 2017 22:35 pm

Ja det med hustruen har du nok ret i. :D

Så kom der lidt gaver hjem med posten.
Jeg kunne ikke leve med at min tårnstiver ikke passede.
Den blev solgt og nu har jeg fundet en ny som skulle gå fri af bremsevæske beholder.

tårnstiver.jpg
tårnstiver.jpg (1.04 MiB) Vist 9795 gange


Der kom også lidt ekstra med til at stivgøre vognen lidt.
mikkel987
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre maj 17, 2013 14:19 pm

Re: Volvo 240GL 1992

Indlægaf Volvos » fre feb 17, 2017 22:46 pm

Ja, det skal nok blive godt, når den bliver stiv 8)

Husk også hustruen ind imellem, når du handler ind - så holder det hele længere :D

Hvor i landet befinder du dig?
Mvh. Søren
Volvos
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: tirs jan 17, 2017 22:19 pm

Re: Volvo 240GL 1992

Indlægaf mikkel987 » fre feb 17, 2017 23:10 pm

Tak for de gode råd.
"Johnny han var lige ved at blive sindssyg" på den konto

Jeg bor i Silkeborg.
mikkel987
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre maj 17, 2013 14:19 pm

Re: Volvo 240GL 1992

Indlægaf mikkel987 » tirs feb 21, 2017 21:25 pm

IMG_20170218_133433135.jpg
IMG_20170218_133433135.jpg (1.04 MiB) Vist 9728 gange

Jeg har valgt et sæt IPD "Upper Strut Reinforcing Plates". De passer glimrende og erstatter det halvmåneformede beslag der holder toplejet til støddæmperen.

IMG_20170218_145047219.jpg
IMG_20170218_145047219.jpg (134.36 KiB) Vist 9724 gange

Her er Hele molevitten skruet på. Frygtelig farvekombination. Jeg har kørt 300km med det. Det fungerede fint.
Jeg kan nok i virkeligheden ikke mærke forskel med min sædvanlige bedstefar kørerstil.


motorrum2.jpg
motorrum2.jpg (1.09 MiB) Vist 9734 gange

Nu er det hele pillet af igen og sendt til maleren så det kan få samme farve.
mikkel987
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre maj 17, 2013 14:19 pm

Re: Volvo 240GL 1992

Indlægaf mikkel987 » søn feb 26, 2017 9:44 am

Lige midt i mit pynte ræs gik udstødningen.

IMG_20170225_160650625.jpg
IMG_20170225_160650625.jpg (1.05 MiB) Vist 9678 gange


Jeg skal nu til mit rør nummer 4.

Det første jeg købte var fra walker, det holdt 1.5år. Virkede til at der var et rør det havde glemt galvanisering.
Nr 2var orginal volvo. Holdt 3.5år.

Hmm. Det cirkus gider jeg ikke igen.
Så nu har jeg købt en rustfri.
Gode råd! udstødningspasta JA eller Nej???

IMG_20170225_155210902.jpg
IMG_20170225_155210902.jpg (1.06 MiB) Vist 9681 gange
mikkel987
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre maj 17, 2013 14:19 pm

Re: Volvo 240GL 1992

Indlægaf Kingo » søn feb 26, 2017 11:32 am

Hold nu kæft der bliver pøset penge i den Volvo.Respekt

Er der en speciel grund til at du valgte Ferrita i stedet for f.eks Raka Rör?

Jeg spørger da min bagpotte er ved at være færdig og tænker at købe raka rör til min da den er en del billigere end ferritas - så leder efter erfaringer.
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Volvo 240GL 1992

Indlægaf mikkel987 » søn feb 26, 2017 12:43 pm

Ingen erfaring her. Men Ferrita er det mærke classic Volvo Parts forhandler, så det var det nemmeste valg. 20 min kørsel fra mig.
mikkel987
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre maj 17, 2013 14:19 pm

Re: Volvo 240GL 1992

Indlægaf mikkel987 » søn feb 26, 2017 23:05 pm

Så kom den på. Det blev knofedt og keramisk fedt der blev løsningen. Fungere fint.
Så er der livstidsgaranti på glimmer.

IMG_20170226_165426582.jpg
IMG_20170226_165426582.jpg (1.04 MiB) Vist 9649 gange
mikkel987
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre maj 17, 2013 14:19 pm

Re: Volvo 240GL 1992

Indlægaf mikkel987 » tirs feb 28, 2017 22:37 pm

Retur fra Epoxy.

IMG_20170228_201608348.jpg
IMG_20170228_201608348.jpg (1.05 MiB) Vist 9593 gange
mikkel987
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre maj 17, 2013 14:19 pm

Re: Volvo 240GL 1992

Indlægaf Roadcruiser » tors mar 02, 2017 13:01 pm

:D Skønt at du siden 2014 og frem til i dag, forsat smider opdateringer op af dit projekt. Jeg er fuld af beundring og så det er dejlig læsning, og det er vel også det volvosnak.dk går ud på, nemlig at man fortæller om sin bil, og ikke kun søger råd og vejledning for så at forsvinde i mængde igen. :D
På den første side fra 2014 hvor du præsentere din bil har du langt nogle billeder ud, som desværre ikke kan ses mere, var der mulighed for at du vil prøve at ligge dem op igen :?:
Roadcruiser
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 14:41 pm

Re: Volvo 240GL 1992

Indlægaf mikkel987 » tors mar 02, 2017 21:36 pm

Tak for dine pæne ord.
Jeg holder selv meget af at læse folks "Projekt tråde" på http://forums.turbobricks.com/
Jeg kan godt lide kontinuiteten i en tråd. Det bliver meget øjebliksbilleder på Facebook osv.

Billederne på side 1 er rettet. :wink:
mikkel987
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre maj 17, 2013 14:19 pm

Re: Volvo 240GL 1992

Indlægaf mikkel987 » søn mar 05, 2017 20:57 pm

Så er det pyntet færdigt i motorummet.

IMG_20170305_145451231.jpg
IMG_20170305_145451231.jpg (1.07 MiB) Vist 9460 gange


IMG_20170305_145442301.jpg
IMG_20170305_145442301.jpg (140.25 KiB) Vist 9460 gange


IMG_20170305_145434753.jpg
IMG_20170305_145434753.jpg (138.99 KiB) Vist 9471 gange
mikkel987
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre maj 17, 2013 14:19 pm

Re: Volvo 240GL 1992

Indlægaf Klågem » tirs mar 07, 2017 13:18 pm

Øh. Du har glemt at sætte den forzinket bue på i toppen af fjederbenet.
Den er ikke kun til at se om camber/caster er ok.
Det er samtidig en zinksolonide som skal forhindre rust og tæringer (noget i samme stil som sidder på en båd)
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Volvo 240GL 1992

Indlægaf mikkel987 » tors mar 16, 2017 22:09 pm

Gode gamle banan beslag. Det er en del år siden der sidst har været zink på dem.
De er ikke glemt, de kan ikke rigtigt være der længere.
Har jeg gjort mine støddæmpertårne en bjørnetjeneste ved at vælge rusfri møtrikker?
Jeg troede kun at tærringklodser virkede hvis hele strukturen var under vand eller jord.
mikkel987
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre maj 17, 2013 14:19 pm

Re: Volvo 240GL 1992

Indlægaf Klågem » tors mar 16, 2017 23:32 pm

mikkel987 skrev:Gode gamle banan beslag. Det er en del år siden der sidst har været zink på dem.
De er ikke glemt, de kan ikke rigtigt være der længere.
Har jeg gjort mine støddæmpertårne en bjørnetjeneste ved at vælge rusfri møtrikker?
Jeg troede kun at tærringklodser virkede hvis hele strukturen var under vand eller jord.

Man ser ofte på 200 modellen at hvis "bsnanbeslaget" er rustent. Så er bilen også begyndt at ruste væk.
Det er sjældent at en 200 serie er rådnet væk hvis beslagene er pæne og rustfrie.
Tæringsklodser virker der hvor der er elektronisk leder.
Dvs i vandet. I jorden og i fugtig luft.

Om du har gjort en bjørnetjeneste.
Efter min mening hører rustfrie bolte og møtrikker ikke til på en bil.
Grunden er at ved vibrationer. Så springer de. Hvorimod alm. Bare bliver strukket lidt.
Men du skal også have ros for din bil. For du gør tingene færdigt og springer ikke over hvor gærdet er lavest
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

ForegåendeNæste

Tilbage til Bilgalleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster

cron