Side 2 af 3

Re: C70 2000 2,4T

Indlæg: tors apr 27, 2017 9:17 am
af Peter57
Hej.

Det er bare skønt med lidt ekstra lyd, savner min S60 med OBX udstødning, den slog også en skid når gassen blev sluppet. Ved ikke om det ville hjælpe på lyden med 3" downpipe med race katalysator. Min er monteret med BSR's SportFlow udstødningssystem fra Simons.
Vi må mødes en dag, og nyde den fede lyd.

Jeg sender dig en PB, vedr. bremser.

Re: C70 2000 2,4T

Indlæg: tors apr 27, 2017 9:28 am
af jantt
Hej Peter

Jeg har 3" sportskatalysator og denne udstødning nu : http://www.bsr-tuning.dk/produkt/sportf ... -1996-2005

Havde købt sæt med 2 potter, men sikken dejlig lyd efter den ene potte er kommet af.

Re: C70 2000 2,4T

Indlæg: tors aug 03, 2017 5:34 am
af jantt
så kom der fjederbensstabilisator på og indsugningsknast justeret 3 gr frem

Re: C70 2000 2,4T

Indlæg: tors aug 03, 2017 8:20 am
af Peter57
Hej.

Ser godt ud, kan du mærke det, og er tomgang'en lige rolig.

Re: C70 2000 2,4T

Indlæg: tors aug 03, 2017 8:28 am
af jantt
Synes jeg kan mærke det giver lidt og ændrer ikke på tomgangen.
Svært at måle effekt når jeg ikke har adgang til rullefelt og måle 0-100 tider.

Re: C70 2000 2,4T

Indlæg: ons feb 28, 2018 6:25 am
af jantt
Så kom der "Japan" udstødningsmanifold på. Har ikke rigtig fået testet endnu om det giver noget.
Huskede at købe alle nye pakninger og møtrikker hjem, MEN glemte pindbolte. Selvfølgelig fulgte alle bolte ud sammen med møtrikkerne.
Kunne ikke få møtrikker af pindbolte og få 5 løse pakninger til at sidde fast når manifold skal på er ikke til :( Fandt 7 bolte fra gamle motorer så med lidt besvær lykkes det, men ikke nemt.

Re: C70 2000 2,4T

Indlæg: tors mar 15, 2018 14:54 pm
af Adde24
Hej, Fortsatt lycka till med bilen din. Du verkar redan kommit en bra bit på väg :)

Re: C70 2000 2,4T

Indlæg: tors mar 15, 2018 16:55 pm
af jantt
Tak og velkommen til det danske Volvo forum.

Skal lige have skiftet spjældhus i weekenden og så skal jeg til at kigge på ladetrykket.

Efter "japan" manifoldet kom på faldt ladetrykket fra 0,9 bar til 0,7 bar.
Har læst at det skulle være normalt.
Var hos BSR igår for at høre om at øge trykket. Svar kom fra BSR i Sverige at det kan man ikke gøre manuelt fordi ECU styrer det.
Det kan man altså godt ved at justere wastegaten.

Har altid været lidt nervøs fordi har hørt at plejlstængerne kan være lidt svage ved for højt tryk.
En mekaniker på arbejdet siger dog at det er overdrevet og han har justeret på V40 og 850 til 1,5 bar uden problemer.
Det var først ved 2 bar at stængerne røg.

Re: C70 2000 2,4T

Indlæg: tors apr 19, 2018 17:12 pm
af jantt
Så fik jeg den endelig på rullefelt efter montering af 3" sportskatalysator og software : 282,4 HK og 390,4 Nm

Re: C70 2000 2,4T

Indlæg: søn sep 02, 2018 7:39 am
af jantt
Så er der her til morgen kommet 16" bremser på istedet for de 15" den er født med

Re: C70 2000 2,4T

Indlæg: søn sep 02, 2018 10:52 am
af Peter57
Hej.

Det er squ noget af en bremseskive på over 40 cm. Hvilken hjul størrelse har du på. Må se super fedt ud, og ikke de små bremseskiver til 22" hjul.

Re: C70 2000 2,4T

Indlæg: søn sep 02, 2018 11:10 am
af jantt
De hedder 16" bremser, men skiven er kun på 302 mm. 15" skiven er på 280 mm
Nej 400 mm ville der slet ikke være plads til.

Kører på 225/50x17

https://www.bsr-tuning.dk/reservedele/b ... mse-skiver

Re: C70 2000 2,4T

Indlæg: søn sep 02, 2018 11:16 am
af Peter57
Hej.

Okay, har selv 33,6 cm ( Bremsekit fra BSR ) på min og det kræver 18". Har også måtte skifte calibre, bremseåg, og ankerplade.

Re: C70 2000 2,4T

Indlæg: søn sep 02, 2018 11:23 am
af jantt
Det var derfor jeg kun satte 302 mm. Det krævede kun nye åg. Calipere, ankerplader og klodser er de samme som til 280 mm.
Til dem kan jeg både bruge mine 17" sommerhjul og 16" vinterhjul

Re: C70 2000 2,4T

Indlæg: tors nov 01, 2018 4:29 am
af jantt
Som kom der HD tcv på : https://www.ipdusa.com/products/8901/12 ... 70-v70-c70

Føles som om optræk er bedre og turbo tøven mindre