En lille opdatering over det forløbne år.
Min kammerat var sidste sommer i USA, og han fik en ønskeseddel med.
Det er en VB lamdasonde styring med ur, til erstatning for den gamle store boks.
Og 4 tændspoler en pr. cyl til senere brug
Meget bedre end at have en stor kasse gemt I handskerummet.
Efterfølgende besluttede jeg mig for at oktan 95 kun er til vinterbrug, og begyndte at hælde Vpower på skidtet.
Og det virker fantastisk, efter lidt justering så havde jeg 1,1 bar i ladetryk, men var bange for at tændingen var for retarderet, med brændte ventiler og andet skidt til følge.
Så jeg investerede i en udstødnings temperatur måler, monteret i manifolden på cylinder 3.
Den cylinder der går varmest, og foreløbig ser det godt ud maks. temperatur er under 700 grader, hvor 850 grader er ca. grænsen.
Det kørte fint indtil for en måned siden.
Hvor jeg ville prøve at udnytte turboens maks. potentiale, dvs. 1,3 bar i tryk.
Skidtet ville ikke over 1,1 bar uanset hvordan jeg forsøgte med programmering af ladetryks styringen.
Hævede grundladetrykket til 0,6 bar, forstærkede wastegate beslaget, og resultatet blev en utæt indsugnings manifold pakning.
Den blev så skiftet i tirsdags, og tomgangen blev maget bedre, og ladetrykket kommer tidligere, men stadig kun 1,1 bar i tryk.
At en 25 år gammel ventil ikke kan holde, det er vel egentligt helt forståeligt, så jeg bliver nød til at investere i en ny og forbedret udgave.
Det var vel dette års opdatering.
MVH
Morten