THOR: V50 1.6D Life 2008

Her kan du poste billeder af dine køretøjer

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

THOR: V50 1.6D Life 2008

Indlægaf thor » lør mar 07, 2009 15:54 pm

Jamen det er jo her man godt kan blære sig af sin Volvo. Det vil jeg så gøre med nogle billeder fra i sommer 2008, få dage efter jeg fik den ny fra Pedersen & Nilsen i Ålborg. Faktisk er dette min første nye bil! 8)

Billede

Jeg har haft ret mange bile igennem tiden. Deriblandt store amerikaner med V8 motorer. De var sjove at køre. Men den der, er den rene nydelse at køre! Motoren som er kun 1.6 liter Common rail Turbo Diesel er utrolig velbalanceret med drejningsmoment på 240 Nm ved 1750 omdr.pr.min der giver rar bykørsel og nydelig motorvejskørsel.


Billede

Det stod aldrig til at købe en Volvo. For over 10 år siden havde jeg en Volvo 240 GL 1988 model (med det lidt fremspringende grill a la 260). Den traktor kunne jeg aldrig vænne mig til. Så når det skulle ses på nye bile var det Peogeut 407, Ford Mondeo, Opel Vectra eller Citroen C5. Alt meget fine bile. Men så kom jeg til at prøvekøre en S60 2.4 l. benzin. Meget flot bil, men jeg syntes den var lidt tung at køre. Min kone havde umiddelbart forelsket sig i en lille lækker sag der var parkeret ved siden af S60'eren hos forhandleren. Jeg var skeptisk, men gav efter og vi tog en prøve tur i en S40 1.6d. Vi havde ikke kørt mange km når jeg var fuldstændig overbevist. Det var bare bilen! Vi skyndte os tilbage og nærmest hæv forhandleren ud af hans kontor. Vi skulle bare have sådan en men det skulle være en stadion bil og det kunne ikke gå stærkt nok. Alle overvejelser og tanker om Vectra, Mondeo, C5 o.s.v. var pist væk!



Billede

På denne tidspunkt havde Pedersen & Nilsen campaign tilbud på S40 og V50 i Live udgaven, ganske udmærket udstyrspakke med todelt Automatisk klimaanlæg, Performance sound lydanlæg, det smarte Dalarö stof/T-Tec indtræk, fartpilot, ratfjernbetjening til radio, informationscenter, El-spejle med varme, Ekstra kabinvarmer uden timer, IDIS (Itelligent Driver Info System), Information Center. SIPS (Side Impact Protection System) DSTC, (ESP), WHIPS antipiskesmæld system i forsæderne, partikelfilter, metallak o.s.v. Derudover tilføjede vi ekstraudstyr som 16" Cordella alufælger, ægte træpaneler i døre og centerkonsol, timer til kabin-/motorvarmeren, tågeforlygter og selvfølgelig en jydekrog. :-)



Billede

Min far havde engang haft en Volvo i guld metal farve. Sådan en ville jeg gerne have haft. Men desværre var det ikke en mulighed. Valget faldt derfor på den lidt specielle Chameleon Blue metallic farve. Vi havde kun set farvevalgs billeder af farven så efter bilen blev bestilt gik der nogle uger med stor angst om det var nu også godt valg. Farven er nok ikke for alle men vi er ganske tilfredse. Den har også den mærkelige egenskab at ændre sig efter lysforholdene (derfor Chameleon delen af navnet). Den skifter fra blå til guld, grå eller en gennemsigtig effekt, alt efter lysets forhold og vinkel.



Billede

Var det angst ved farvevalget var det ikke mindre angst for valget af træpanelerne i døre og centerkonsol. Det kostede jo det hvide ud af øjnene. Man skulle måske have brugt de kroner på noget mere fornuftige ting som Blind Spot Information System, Automatisk niveauregulering, regnsensor eller mere givende ting som High performance lydanlæg o.s.v. Men jeg er ganske tilfredse med lydkvaliteten i Premium Sound og gør jeg jo høje krav til lyd generelt. Regnsensor har jeg tidligere stiftet bekendtskab med. Selvom det er behagelig luksus, så giver den også en del irritation når viskebladerne kører når man ikke ønsker det. Jeg kunne også have foretaget mere sikkert valg i børstet aluminium isted for træ. Det ser jo rigtig godt ud. Men desværre er det nærmest standard i alle nye bile. Erfaring siger mig at man ofte er mere tilfredse med sin bil når den har et eller andet der er smule anderledes end alle andre. Derfor fortryder jeg ikke dette valg. Det har nemlig vist sig at holde stik.


Billede

Jeg har aldrig været så tilfredse med en bil og det er ikke kun fordi den blev købt ny. Den er simpel hen den bedste bil jeg har haft. Jeg kan godt nok se lidt misundeligt på dem der har en 2.0 l d, D5er eller S60er men det bliver hurtigt overvægtet af V50erens gode brændstofsøkonomi på EU miks til 20 km per liter (som jeg dog godt nok aldrig har været i nærheden af). Pladsen ind i bilen kunne jo være mere, men det har jeg ikke brug for. En bil som er så "lige god" på alle områder kunne godt virke lidt kedelig. Og hvis jeg husker rigtig så var det også Top Gear's bedømmelse af bilen. De ku ikke finde rigtig noget galt med bilen. Ergo var den lidt kedelig. Men nu flere måneder efter jeg fik bilen kører jeg stadigvæk med lidt fjollet solstråle smil på læberne. Jeg kan stadigvæk stå i flere minutter og bare se på bilen og beundre dens flotte form og smukke linier og det er bestemt ikke kedeligt!
Mvh. Thor Svensson

- VOLVO V50 1.6D Life 2008 -
Brugeravatar
thor
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: ons feb 18, 2009 22:07 pm
Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf Shadows » lør mar 07, 2009 17:14 pm

Flotte bileder og rigtigt god historie dertil! BRAVO!

...og så tillykke med bilen :D :D :D
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Indlægaf Volvo4life » lør mar 07, 2009 20:26 pm

Tillykke med bilen.

Tror aldrig jeg selv kommer til at købe en volvo nyere end 98, men synes dog alligevel der er en særlig stil over de nyere modeller.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Indlægaf Ulrik Friis » søn mar 08, 2009 2:28 am

Dejlig bil - tillykke med den!!!

Sådan nogen træpaneler vil jeg osse ha'!!! Men det kan bare ikke lade sig gøre medmindre jeg kan få en møbelsnedker til at lave dem, da de ikke kan fåes til en V70er.

Hvis du har Premium lydanlæg, så er det mig bekendt topmodellen i lyd. High Performance er det næstbedste.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf thor » søn mar 08, 2009 18:13 pm

Jeg takker! :D

Ups! Du har ret Ulrik! Jeg kom til at forveksle Premium sound og Performance sound i teksten under det sidste billede :oops: Men i udstyrs optalningen under billede nummer tre står det rigtige.

Tror ikke det behøves møbelsnedker til at lave træpaneler i din bil. Men man skal nok være lidt fiks på fingrene. Kunne blive til et interesant projekt :!:

Volvo4life skrev:...der er en særlig stil over de nyere modeller.

Volvo har altid haft en særlig stil. Det samme kan man ikke sige om mange andre mærker der så ofte skifter stil at man har svært ved at genkende modellerne i mellem årgange.

Men du har ret, man kunne fristes til at tro at Volvo har skiftet til nogen helt ny stil de sidste 4-5 år. Men det tror jeg ikke er tilfældet. De har bare hentet inspiration til tidligere design. Dvs. til før 144 typen. Prøv f.eks. at se disse tre modeller her forneden. Jeg synes det er slående designmæssig lighed. De bløde buede sider, skuldrene, indadvendte nedre bagdel, motorhjelm forskærme og måske grill.

Billede
Mvh. Thor Svensson

- VOLVO V50 1.6D Life 2008 -
Brugeravatar
thor
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: ons feb 18, 2009 22:07 pm
Geografisk sted: Ålborg


Tilbage til Bilgalleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 4 gæster