Ja , bare jeg havde givet dét for den
, jeg ville også ha byttet den albanikasse ud med gyldne damer : )
Den gamle motor nåede kun at køre 185K... for tynd olie og for tung højrefod.. så brækker sådan en motor sig altså.. Der røg et plejlstangsleje.. og så ville jeg renovere hele motoren men så da topstykket skulle af , så knækkede jeg en topbolt.
Og det gad jeg simpelthen ikke rode med og prisforskellen på at renovere hele motoren vs en ny var kun 6 K.. så... ny i... og så da turboen kom af opdagede jeg 3 halvstore revner i flangen på manifold ( de revner altid dér )hvor turboen blir boltet på.. og så var der begyndt at komme godt med olie rundt i indsugnings / intercooler og da jeg før har haft revnede turboer ved wastegate "klappen" ( 180-200K km ) så ny turbo... jeg kan kun sige , det løb op og tegnedrengen blev fladere og fladere.. Gu ved hvad det egentlig ville ha kostet hvis Volvo skulle ha lavet det... av av..
Jeg var utrolig heldig med den nye motor , fik den til 22K + moms. jeg tror samlet kom det til at koste godt 40K.. men igen.. hvem vil købe en V70RAWD fra 98 med defekt motor , som iøvrigt kun går 8 på literen... Og man skrotter ikke sådan en fin bil og jeg er utrolig glad for den. Den skal jeg ha i mange år endnu
Gearkassen skiftede jeg ved 140K.. den bil er helt ny