Et dyrt og sjældent syn.. nyd det :-)

Her kan du poste billeder af dine køretøjer

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Et dyrt og sjældent syn.. nyd det :-)

Indlægaf VolvoTossen » tors apr 30, 2009 22:18 pm

Fabriksny original 5234T motor... ny turbo og udstødningsmanifold.
Vedhæftede filer
n1283478679_30346824_4488137.jpg
n1283478679_30346824_4488137.jpg (69.97 KiB) Vist 10697 gange
V70R AWD 04'
264 TE V8 75'
Volvo S90 Stretch 98'
Volvo S80 Stretch 03'
Tidligere :
Honda CBR1100XX 99'
V70R AWD 98'
850 T5 94' st.car
760 GLE 83'
244 Turbo 84'
164 E 73'
CBR600F2
( KE70'er , AE82GT , EE101 , Taunus V6'er )
Brugeravatar
VolvoTossen
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 0:54 am

Re: Et dyrt og sjældent syn.. nyd det :-)

Indlægaf Kenned » tors apr 30, 2009 22:22 pm

Nam nam den ser rigtig fin ud 8)
Volvo 850 2,5 T. fra 1996 sænket, solfilm, 17"alu sort læderkabine.
Kenned
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: søn apr 05, 2009 18:45 pm

Re: Et dyrt og sjældent syn.. nyd det :-)

Indlægaf S.Bunzel » tors apr 30, 2009 22:29 pm

Av min arm :shock: Hvad koster sådan en :?: hvis man må spørge.
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

Re: Et dyrt og sjældent syn.. nyd det :-)

Indlægaf Ingemann » tors apr 30, 2009 23:21 pm

Jeg vil gerne give 500kr og en kasse Albani for den :mrgreen:
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Et dyrt og sjældent syn.. nyd det :-)

Indlægaf VolvoTossen » fre maj 01, 2009 11:51 am

Ja , bare jeg havde givet dét for den :-) , jeg ville også ha byttet den albanikasse ud med gyldne damer : )

Den gamle motor nåede kun at køre 185K... for tynd olie og for tung højrefod.. så brækker sådan en motor sig altså.. Der røg et plejlstangsleje.. og så ville jeg renovere hele motoren men så da topstykket skulle af , så knækkede jeg en topbolt.
Og det gad jeg simpelthen ikke rode med og prisforskellen på at renovere hele motoren vs en ny var kun 6 K.. så... ny i... og så da turboen kom af opdagede jeg 3 halvstore revner i flangen på manifold ( de revner altid dér )hvor turboen blir boltet på.. og så var der begyndt at komme godt med olie rundt i indsugnings / intercooler og da jeg før har haft revnede turboer ved wastegate "klappen" ( 180-200K km ) så ny turbo... jeg kan kun sige , det løb op og tegnedrengen blev fladere og fladere.. Gu ved hvad det egentlig ville ha kostet hvis Volvo skulle ha lavet det... av av..
Jeg var utrolig heldig med den nye motor , fik den til 22K + moms. jeg tror samlet kom det til at koste godt 40K.. men igen.. hvem vil købe en V70RAWD fra 98 med defekt motor , som iøvrigt kun går 8 på literen... Og man skrotter ikke sådan en fin bil og jeg er utrolig glad for den. Den skal jeg ha i mange år endnu :-)
Gearkassen skiftede jeg ved 140K.. den bil er helt ny :-)
V70R AWD 04'
264 TE V8 75'
Volvo S90 Stretch 98'
Volvo S80 Stretch 03'
Tidligere :
Honda CBR1100XX 99'
V70R AWD 98'
850 T5 94' st.car
760 GLE 83'
244 Turbo 84'
164 E 73'
CBR600F2
( KE70'er , AE82GT , EE101 , Taunus V6'er )
Brugeravatar
VolvoTossen
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 0:54 am

Re: Et dyrt og sjældent syn.. nyd det :-)

Indlægaf Ingemann » fre maj 01, 2009 12:56 pm

Puha! Ellers en ordenlig omgang!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Et dyrt og sjældent syn.. nyd det :-)

Indlægaf S.Bunzel » lør maj 02, 2009 12:18 pm

Det var da ikke slemt for sådan en lækker biskken :D så ved man jo hvad man har. 0,00 km på motoren og turboen 8)
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

Re: Et dyrt og sjældent syn.. nyd det :-)

Indlægaf chrjen » tirs maj 05, 2009 22:23 pm

...kan du uddybe vendingen: "for tynd olie"..? :?
Nu: Konebil: 855 T-5R Aut. Legetøj:Audi RS2.
Før:GMC SYCLONE, S80 2,4T, Audi S6 4,2 V8,855R MAN,945 HPT,854R AUT,1960 Jeep Willy's, 855R MAN,V70 2,5T AUT,S70R AUT,V70 2,5T MAN,V70 2,5T AUT., C70 2,3 T5 AUT,855R MAN, 855 T5R MAN GUL, 855 T5R AUT GUL
chrjen
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 773
Tilmeldt: fre sep 08, 2006 17:12 pm
Geografisk sted: 4300 Holbæk

Re: Et dyrt og sjældent syn.. nyd det :-)

Indlægaf Digi » ons maj 06, 2009 7:38 am

Hmmm troede da ellers Volvo byggede solide motore der godt kan tåle noget pedal, også den slags der ligger i bunden nu og da 8)
______________________
V70 2,4 170HK AUT (2007)
Digi
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs nov 25, 2008 14:41 pm

Re: Et dyrt og sjældent syn.. nyd det :-)

Indlægaf Klågem » ons maj 06, 2009 10:33 am

Digi skrev:Hmmm troede da ellers Volvo byggede solide motore der godt kan tåle noget pedal, også den slags der ligger i bunden nu og da 8)

Alt kan ødelægges. Hvis man f.eks. ikke venter til motoren er driftvarm, og så bare sparker speederen i kælderen. Så er der ikke noget der kan holde i længden.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Et dyrt og sjældent syn.. nyd det :-)

Indlægaf Digi » tors maj 07, 2009 7:19 am

:lol: Klart klart, men efter dybkogeren er oppe i Tee temperatur, SÅ burde sådan en 5cyl jo nok kunne tåle lidt fod
______________________
V70 2,4 170HK AUT (2007)
Digi
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs nov 25, 2008 14:41 pm

Re: Et dyrt og sjældent syn.. nyd det :-)

Indlægaf VolvoTossen » fre maj 08, 2009 20:15 pm

Ja.. 0/30 olie er for tynd.. specielt med 1,3 i ladetryk.. så kan den ikke "bære" nok og der skal ikke meget til før den træder igennem og med 5300 omd , 265 på klokken i 5-10 min , så går det galt :-(

Den "dunkede" let bagefter.. det var ikke voldsomt , men kunne godt høre at et leje ikke kunne holde til det :-(
Jeg kunne ikke se det på lejepanderne da jeg hev bunden af.. men jeg kunne mærke at der var en en meget lille smule slør på tværs af sølen...dvs at jeg kunne "vride" og mærke en lille bitte smule slør på cylinder 3..

Så.. 5/40 olie på den type motor :-) , volvo forskriver også 5/40 på de "gamle" motore og 0/30 på de nye... jeg må ha kigget forkert , eller ønsket at min var nyere.. haha :-) men det blev den så alligevel.. altså ny motor af den gamle type :-)
V70R AWD 04'
264 TE V8 75'
Volvo S90 Stretch 98'
Volvo S80 Stretch 03'
Tidligere :
Honda CBR1100XX 99'
V70R AWD 98'
850 T5 94' st.car
760 GLE 83'
244 Turbo 84'
164 E 73'
CBR600F2
( KE70'er , AE82GT , EE101 , Taunus V6'er )
Brugeravatar
VolvoTossen
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 0:54 am


Tilbage til Bilgalleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster