Nyt medlem siger hej

Her kan du poste billeder af dine køretøjer

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Nyt medlem siger hej

Indlægaf mknudsen » fre jun 05, 2009 16:15 pm

Halløj Volvo-folkens!

Næsten nyt medlem melder sin ankomst. Jeg har næsten altid haft Toyotaer, både gamle modeller som AE86 og Carinaer og næsten spritnye som 2001 Avensis og 2006 Avensis.
Pga nyt arbejde på mere menneskelige tider (har arbejdet fast aften i 5 år) og fruens nye arbejde som voksenlærlig, skulle familien have billigere dytbil. Toyotaforhandleren var flink til at købe vores næsten nye Avensis Stc. tilbage og sælge os en Volvo.

Skepsisen var stor, hvad var det her Volvo nu for noget? Var det ikke kun noget for gamle mennesker?
Men efter kort tid bag roret på sådan en bastard-Volvo, som en S40 eftersigende skulle være, så har Svensken alligevel gjort sit positive indtryk.
Der kan ihvertfald ikke afvises at der, på et tidspunkt, kommer en nyere (eller måske bare større) Volvo til at stå i carporten.

Anyways; Her er et par billeder af vognen. :)

Billede
Billede
Billede
mknudsen
 

Re: Nyt medlem siger hej

Indlægaf permand » lør jun 06, 2009 9:02 am

Hej og velkommen i familien, jeg lover dig du bliver ikke træt af den, det kan være din kone gør, fordi du bliver grebet af den, og bruger uforholdsmæssigt meget tid på den.... :)
Men ellers fin dyt, mere er der vel ikke at sige om den lige nu, du mangler lidt info om alder,(bilen), motor og hvad du nu ellers kan finde på at dele med familien.... :D :D :D
Mvh Per
S60 2,5 T aut 210 hk 2007
Brugeravatar
permand
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre jul 11, 2008 10:38 am
Geografisk sted: 4040 Jyllinge

Re: Nyt medlem siger hej

Indlægaf mknudsen » lør jun 06, 2009 9:15 am

Nåh ja, lidt info om bilen ville jo ikke skade :D

Det er en 1997, 1,8 med 170.000km på klokken.

Den havde en del skavanker som forhandleren udbedrede, bla ikke fungerende lyskontakt, klonkeri fra bagenden (bøsninger og momentarme tror jeg nok det hedder) og så var gearkassen rigtig suppet at køre med. Det var dog "kun" bøsningerne i forbindelses-armene der var færdige.

Efterfølgende begyndte den at knirke og klage sig voldsomt fra forenden, men det var naturligvis uden for garenti-perioden, så den hængte jeg selv på. Det viste sig at være toplejerne der var slidt op. Det venstre leje kunne ikke drejes med fingerkraft, så det var vel ikke for sent det blev skiftet :D

Efter de par operationer er den nogenlunde lydløs, der kommer indimellem et bette *klik* fra bremserne, har det mistænkt for at være en "vandrende" bremseklods. Altså den har lidt for meget spillerum sideværs i kaliperen. Dette kigger jeg på engang når jeg også bliver træt at piberiet når man bremser (hvilket nok bliver engang i løbet af sommeren, fordi der er ikke AC i bilen så vi kører meget med ruderne nede).

Men alt i alt er vi godt tilfredse, det bedste er dog at den koster cirka det halve i afdrag og forsikring end vores Avensis. :wink:
mknudsen
 

Re: Nyt medlem siger hej

Indlægaf Klågem » lør jun 06, 2009 11:50 am

Tillykke med bilen. Og velkommen på forumet.
Husk at hvis du er i tvivl om noget er der mange der gerne vil prøve at hjælpe. Og der er ingen spørgsmål der er for dumme. Kun dumme svar :lol:
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten


Tilbage til Bilgalleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster