Hejsa
Det er en 1963 P210. Bremserne har vi været inde på, det er Amazon skiver og 2 kreds, uden servo.
Motoren er en B 20 med stage 2 top, 36 mm. Weber og en K (?) knast, den skulle gi´ca 135 - 140 hk (efter KG trimning i Sverige)
Det er et "overtaget" projekt, en eller anden stakkel havde rodet sig ud i
Karossen kommer fra en svensk EPA, det er resterne af en ´33 Chevrolet Master, dørene er VW bobledøre , med ydersiden af Chevroletdøren påsvejst.
Pasformen er forfærdelig dårlig.
Rammen er fra en dansk bil der var under "renovering", men resten blev spredt over det hele , så den var billig.
Vi har sat nogle bøsninger i fortøjet, og skiftet et par knækkede luftskruer, og renoveret hjulcylindrene bag.
Motoren er flyttet ca. 200 mm. tilbage, men pga tidsnød valgte vi ikke at rode for meget med køler og placering af denne.
Ideen er jo at køler og lygter skal stå nogenlunde lige oven forakslen, for at give det der "gamle" look.
Lige nu kommer den til at køre sommeren igennem, og hvis knægten har energi til det, retter vi lidt op på karossen her til vinter, og flytter motoren yderligere 150 mm bagud.
Alternativt får den en Ford A pick - up karosse i stedet.
Næste opgave med den, er at få sat ruder i dørene, og få flyttet benzinpåfyldningen op i siden på ladet.
Lige nu skal man åbne ladet for at tanke, så det ligger og rasler mens man kører
Så skal der laves en udstødning med en "kollektor" på siden af motoren, så den ved løb på træf, kan køres med åben udstødning
Samt vigtigst, sat nogle hofteseler i den, der er ingen seler i den pt.
Den kører som en go - kart, og er ret hurtig.
Den er veteransynet som gulpladebil, nedvejet til 850 kg, og godkendt til 3 personer, fører inkl.
Mvh
Niels