Siden sidst er der sket lidt! Da videoen længere oppe blev optaget var det uden tryk og uden at megasquirt styrede tændingen. Motoren gik fint nok, men ikke vildt godt.
Derefter fik jeg så problemer med at krumtapssignalet, som fortæller styringen om omdrejningerne forsvandt, og så blev jeg anbefalet at opgradere til den nyeste software.
Det løste i sidste ende alle mine problemer og nu virker både tænding, benzintilførsel, lambdasonde osv. osv. som det skal. Jeg har stadig lidt problemer med at krumtapssignalet kan falde ud, så det skal der leges lidt mere med.
Men nu er vi ved at derhenne af hvor jeg næsten ikke kan lave mere på motoren før den ligger i bilen og man kan teste den under belastning. Der ligger også en del arbejdstimer. Der skal monteres intercooler, benzinpumpe, tank fra en GL og ikke mindst trækkes en frygtelig masse ledninger! Næste projekt er at pille den gamle motor ud af bilen og lægge den nye i.
Og om knap 2 uger bliver projektet stoppet i 3 måneder, da jeg rejser til Afrika
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen