Motorprojekt: B20ET

Her kan du poste billeder af dine køretøjer

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Ingemann » tirs jan 11, 2011 13:38 pm

Nu er det et stykke tid siden der er sket noget sidst, men jeg har også ramt flere software-mæssige problemer hen af vejen, og jeg er sådan set ikke færdig endnu. Men nu kører motoren - det er dog ikke ECU'en, som styrer tændingen lige pt. Det er styret af platinen. Men nu kører den og er blevet startet op for første gang i dag, så vil lige lægge en film som lovet.

Enjoy the sound of the turbo ;)
Billede
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf nj » tirs jan 11, 2011 16:12 pm

SÅDAN :D
Rigtig god lyd fra turboen.
Spændende at følge dit projekt.
Niels Jørgen

Nuværende: 480ES 87, C70 Coupe 2,5T 99
Tidligere: Amazon 121 64, 142 68, 142 rallybil 73, 244 Jubilæum 77, 245 81, 740 85,
242 rallybil 77, 460 90, 460 Turbo 95, S40 1,8 97, Amazon 123GT 67, P1800 Jensen 62
nj
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 768
Tilmeldt: ons maj 17, 2006 20:23 pm
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Ingemann » tirs jan 11, 2011 16:19 pm

Tak :) Der er også fri udblæsning lige pt, så mon ikke turbolyden bliver lidt mindre? Hehe!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Ingemann » lør jan 29, 2011 18:14 pm

Siden sidst er der sket lidt! Da videoen længere oppe blev optaget var det uden tryk og uden at megasquirt styrede tændingen. Motoren gik fint nok, men ikke vildt godt.
Derefter fik jeg så problemer med at krumtapssignalet, som fortæller styringen om omdrejningerne forsvandt, og så blev jeg anbefalet at opgradere til den nyeste software.
Det løste i sidste ende alle mine problemer og nu virker både tænding, benzintilførsel, lambdasonde osv. osv. som det skal. Jeg har stadig lidt problemer med at krumtapssignalet kan falde ud, så det skal der leges lidt mere med.
Men nu er vi ved at derhenne af hvor jeg næsten ikke kan lave mere på motoren før den ligger i bilen og man kan teste den under belastning. Der ligger også en del arbejdstimer. Der skal monteres intercooler, benzinpumpe, tank fra en GL og ikke mindst trækkes en frygtelig masse ledninger! Næste projekt er at pille den gamle motor ud af bilen og lægge den nye i.
Og om knap 2 uger bliver projektet stoppet i 3 måneder, da jeg rejser til Afrika :)
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf nj » søn jan 30, 2011 14:31 pm

Så må du da ha god tur til Afrika, men der har de vel også internet, så vi her på siden hører lidt fra dig. :D
Niels Jørgen

Nuværende: 480ES 87, C70 Coupe 2,5T 99
Tidligere: Amazon 121 64, 142 68, 142 rallybil 73, 244 Jubilæum 77, 245 81, 740 85,
242 rallybil 77, 460 90, 460 Turbo 95, S40 1,8 97, Amazon 123GT 67, P1800 Jensen 62
nj
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 768
Tilmeldt: ons maj 17, 2006 20:23 pm
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Ingemann » søn jan 30, 2011 14:38 pm

Jo mon ikke det kan lade sig gøre! Det satser jeg på!

Jeg fik forresten pillet motoren, som sad i bilen ud i går. Nu skal motorrummet bare have en lille vask, så er det klart til at modtage den nye motor.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Bronco » man jan 31, 2011 14:54 pm

Vil også lige ønske dig god tur herfra.
Mvh. Niels
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 634
Tilmeldt: tirs jul 18, 2006 20:23 pm
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf volvobrynk » man jan 31, 2011 15:52 pm

Hej

Helt klart også en god tur her fra!

Arbejde eller fornøjelse i Afrika?
Volvo, Det er noget der duer!!!

Volvo Amazon B20 '69
Volvo 142 B20 '69
Volvo 164 "Volvobrødernes 164'er" '73
Volvo Amazon "Volvobrødernes Amazon" '70
Volvo Amazon V8 "Amazing Amazon" '65
volvobrynk
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 482
Tilmeldt: fre maj 18, 2007 18:24 pm
Geografisk sted: 5700 Svendborg/Tved

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Ingemann » man jan 31, 2011 18:58 pm

Primært arbejde, men man kan vel også kalde det fornøjelse at arbejde midlertidigt under sådanne himmelstrøg :)

Jeg fik lige lagt motoren i i dag og for søren det er tight! Mere tight end jeg lige havde regnet med :shock: Jeg blev nødt til at modificere beslaget til styrestængerne i højre side, da det kom lidt for meget i kampolage med turboen.. Det er ret ærgerligt, for jeg troede sådan set at jeg havde kompenseret for det.. Nu er den der, men der er ikke mange millimeter mellem beslag og turbo, så jeg bliver nødt til at sætte nogle meget stivere motorophæng i, men det gør sådan set heller ikke noget. Motoren går utroligt jævn i forhold til hvad B20'erne kan gøre. Jeg ved ikke engang om jeg tør vise et billede af det ;)
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Bronco » man jan 31, 2011 22:32 pm

Jeg har et forslag til dig vedr. motorophæng. Dukan evt. anvende B30 ophæng, da de jo er beregnet til en tungere motor er de meget stivere på en B20 og de er også lidt højere, måske det kunne være en fordel for dig ??
Mvh. Niels
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 634
Tilmeldt: tirs jul 18, 2006 20:23 pm
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Ingemann » tirs feb 01, 2011 0:51 am

Lidt ekstra højde vil være en fordel, men man skal passe lidt på med at ændre for meget på geometrien i motoren af hensyn til kardan og sådan.
Jeg har dog en idé til nogle motorophæng som jeg vil prøve først.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Klågem » tirs feb 01, 2011 0:59 am

Muligheden kan også være at montere en eller to støddæmpere fra toppen af motoren og over til inderskærmen.
Eller et kødben som der sidder på de nyere volvoer med den hvide motor.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Ingemann » tirs feb 01, 2011 2:00 am

Jeg tror ikke det er nok når vi snakker om tolerancer i mm-afdelingen..
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Bronco » tirs feb 01, 2011 14:42 pm

Vil blot tilføje at Jeg selv har kørt mange tusinde km med B30 ophæng uden problemer
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 634
Tilmeldt: tirs jul 18, 2006 20:23 pm
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Ingemann » tirs feb 01, 2011 15:45 pm

Jeg sætter skam heller ikke spørgsmålstegn ved om hvorvidt at de passer, jeg betvivler bare om det er en brugbar løsning for mig :)
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

ForegåendeNæste

Tilbage til Bilgalleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst