Motorprojekt: B20ET

Her kan du poste billeder af dine køretøjer

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Ingemann » tirs feb 01, 2011 18:36 pm

Nu ligger motoren i bilen og jeg er begyndt at trække trykrør til intercooleren. Intercooleren er placeret ude foran vandkøleren, hvor der er fint med plads til den. Her er lidt stemningsbilleder :)
Billede
Billede
Billede
Man kommer ikke til at se meget til turboen, da der kommer til at sidde et luftfilter mellem motoren og køleren, som fylder ret meget. Trykrørs-føringen vil for nogle nok være lidt spøjs.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Klågem » tirs feb 01, 2011 18:46 pm

Det ser godt ud Ingemann.
Dog ville jeg nok bruge nogle rørbuk istedet for slangerne til IC. Mere pga. det flow der skal være.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Ingemann » tirs feb 01, 2011 19:44 pm

Nu er der vel sådan set mere volume i slangerne end i rørene, men 80% af rørføringen bliver i rør.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Morten VJ » tirs feb 01, 2011 19:47 pm

Du kunne jo flytte motoren lidt til den ene side, og måske vinkle den lidt.
Kardankrydes kan generelt tåle en vinkel på 2 grader uden problemer.

MVH

Morten
http://www.volvo200klub.dk/
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 514
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 11:17 am

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Klågem » tirs feb 01, 2011 20:04 pm

Ingemann skrev:Nu er der vel sådan set mere volume i slangerne end i rørene, men 80% af rørføringen bliver i rør.

Ja. der er mere volume i slangerne. Men der er mere flow i et glat rør
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Ingemann » tirs feb 01, 2011 23:44 pm

Nu er motoren blevet løftet lidt i ophængene og det virker som om det kan fungere mht. pladsen. Så må vi se om vibrationerne så bliver et problem efterfølgende, men det tager jeg som det kommer.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Klågem » ons feb 02, 2011 0:05 am

Øh. Har du lavet nogle "varmeskjold" til dine motorophæng.
Det ville da være ærgeligt hvis de skulle gå til når "bo" bliver rødglødende
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Ingemann » ons feb 02, 2011 0:45 am

Det havde jeg faktisk ikke overvejet.. Det er rimeligt robust materiale, men det skal der da holdes øje med! Tak :)
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Klågem » ons feb 02, 2011 1:44 am

Jeg ved at 240 diesel kører med dem og mener også 240 turbo har dem
Det er bare noget. Tyndt blik der er lavet med samme runding som ophængene. Og så bliver de skruet fast mellem motor og ophæng.
Du kan selv lave dem
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Ingemann » ons feb 02, 2011 9:53 am

Ja, det lyder meget nemt at lave. Det skal jo bare tage strålevarmen.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Sander » fre apr 29, 2011 15:00 pm

Her er en svensk 142 med B20 med audi turbo

http://www.blocket.se/ostergotland/Volv ... =23_11&w=3
Hilsen Sander
__________________________________________________________________
Nu Volvo V70I 140 hk model 2000
Før. Volvo 850 stc 1994. Amazon Hgv. 1968. 740 Gl B230K 1987. Amazon B20 1969. Amazon B18 1967. Amazon B16 1961.
Sander
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 660
Tilmeldt: tirs okt 21, 2008 13:13 pm
Geografisk sted: 7400 Herning

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Klågem » søn nov 06, 2011 18:29 pm

Er du gået helt i stå med dit turboprojekt?
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Ingemann » man nov 07, 2011 18:41 pm

Ja og nej.. Det har stået stille her henover sommeren til fordel for så meget andet, men mon ikke at der her i de mørke tider bliver pillet lidt igen? Motoren er i hvert fald røget tilbage i motorstanden, turboen er blevet skiftet og nogle andre småting er forbedret. Så håber jeg, at jeg kan få løst mine el-issues!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Motorprojekt: B20ET

Indlægaf Ingemann » tirs mar 27, 2012 20:54 pm

Projektet er til salg. Hvis du er seriøst interesseret, så kom med et bud! (Alt under 5000kr er en direkte fornærmelse)
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Foregående

Tilbage til Bilgalleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster