Lidt af de motor-tekniske detajler:
Motorblokken er oprindeligt en B23A karburatormotor, der er bygget om af Jørgen Poulsens race-mekaniker, Jan.
- 2.3 SOHC - 8 Ventiler
- 398 K-jet topstykke, portet og forbrændingskammer er lavet halvkugle-formet.
- Skærerings toppakning
- V knastaksel
- Justerbart knasthjul
- krumtap og plejlstænger afvejet og balanceret
- Smedede originale Mahle (B23ET) stempeler
- Kompressionsforhold lige omkring 7,5-8
- Portet 940 udstødningsmanifold
- Dyser til olieunderspul af stempeler monteret i blokken.
- Højkapacitets oliepumpe
- Bonalume recirkulerende blowoffventil
- Orig. Intercooler med plast endestykker
- 3" JT udstødning med 3" downpipe, og uden alt for mange potter og festbremser
- K&N indsatsluftfilter
- Ladetryk 0,8 bar (styret af bleedventil)
- Bosch Motronic .012 boks
- Chippet hos RH motorsport
- Kører KUN på 99 Oktan V-Power
Garrett AiResearch T3/T04 hybrid turbo
Kompressor A/R .60 (standard T3 = 42)
Udstødnings A/R .63 (standard T3 = 48)
...Lav A/R giver hurtig spool-up, og højere A/R giver mindre modtryk og bedre "top-end" ydelse
Motoren er som tidligere nævnt bygget af Jørgen Poulsen's race mekaniker, Jan i 1999/2000. Maskinen er bygget til at køre med ladetryk på 1,5bar. Motoren har tidligere kørt med en større turbo og en effekt på 330hk og 500nm. Der lå motoren i en tagsænket 140 (sort ved V8 motor) Ejet af Brian fra Fyn. Den har også lagt i "den kødfarvede 242" der en gang var med i DHB i 2004 vidst nok... Det er bevis for dette tidligere ejerskab ved at Brians initialer er banket ind i topstykket.
Gearkasse: M90
- 5 Trins manuel (fra 1995'er 940 Turbo)
- Turbodiesel koblingslamel
- M46 Trykplade
- Massivt svinghjul
Mvh. Dennis