så prøver vi lige igen nu med billeder..
Volvo V70 R 2.4 T AWD jubilæum
Her er den info jeg har om den skriv enlig vis i ved mere om dem ..
I 1999 blev V70R opgraderet, så den nu havde en motor på 265 hk og kun fandtes med firehjulstræk. Bilen kunne nu fås med en yderligere spektakulær farve, Laserblå, og denne R-model blev kun bygget i 333 eksemplarer.
Produktionsår 1999
Motoralternativer Benzin:
2.4 T
Produktionssted
Göteborg, Sverige
Længde 472 cm
Bredde 176 cm
Højde 140 cm
Akselafstand 287 cm
R AWD 265 350 / 2500 2435 B5244T2 5-cylindret benzinrækkemotor med højtryksturbo (fra 1999)
VOLVO V70 "R" AWD (PHASE III)
MYSTIC SILVER BLACK/GREY ALCANTARA & LEATHER
Phase 3: were produced from May 1999 till May 2000 (UK T to W reg). They were only available with the larger B5244RT (2435cc) engine (19T turbo 265 bhp/350 N·m) and five-speed adaptive automatic gearbox. These also use the Bosch Motronic ME7 engine management system, drive-by-wire and VVT. These cars were fitted with twin tail pipes (first time Volvo fitted twin exhaust system), WHIPS system, and larger side SIPS airbags for head protection, and vented rear brake discs. (0–62 7.2 155 mph).
Engine
Cylinders: 5, in line
Valves per cylinder: 4
Capacity: 2435 cm3
Bore x stroke: 83,0 x 90,0 mm
Compression: 8,5:1
Max power: 195 kW (265 hp)
Max power RPM: 5700 rpm
Max torque: 350 Nm
Max torque RPM: 2400 rpm
Fuel system: multipoint injection
Engine type: dohc
Turbo: yes
Catalyst: regular
Der var 3 faser af R-AWD produceret mellem 1997 og 2000: -
Fase 1: - blev produceret i 1997 og 1998 (Storbritannien P - S reg) og kunne fås med enten B5234T-4 (2,3 20V) motor (18T turbo 250bhp/350nm) og 5-trins manuel gearkasse eller den B5234T-6 motor (16T turbo 240bhp/310nm) og 4-speed 3-tilstand automatisk gearkasse. Begge motorer brugte Motronic 4,4 motorstyringssystem. (0-60 7.3/8.1, 152/143mph)
Fase 2: - blev produceret i 1999 (S - T reg) og blev kun tilgængelig med B5234T-8 (2,3 20V) motor (18T turbo 250bhp/310nm) og 4-trins adaptive automatgearkasse. Disse biler bruger ME7 motorstyringssystem med flue ved wire gasspjæld og variable udstødning knastaksel. (0-60 7,8 143 mph)
Fase 3: - blev produceret i 1999 og begyndelsen af ??2000 (V - W reg) og var kun tilgængelig med B5244T2 (2,4 20V) motor (19T turbo 265bhp/350nm) og 5-trins adaptive automatgearkasse. Disse også bruge ME7 motorstyringssystem som med fase 2 biler. Fase III biler blev udstyret med den nyeste Volvo satellit-navigation system os brugt indtil 2003, som en mulighed. Disse biler blev udstyret med to udstødningsrør og udluftet disken all-round (0-60 7,3 152 mph)
Trim og spec niveauer forblev stort set uændret gennem de 3 faser. Trim var Læder og Alcantara i enten Beige eller grå med aluminium trim på bindestreg og konsol (mørkt træ var en option på etape 1 og 2). På fase 1 biler rattet var også læder / alcantara, men fase 2 og 3 havde en tykkere kantede læder kun hjul. Fase 3 biler havde mulighed for at kontrasterende grå / beige trim. Disse biler var næsten "fuldt lastet" med meget få valgmuligheder (primært pro-logik, 6 cd changer, sad nav), som de koster £ 38.000, når nye! Fase 3 forsæder havde "piske" system monteret og større side airbags.
Alle faser var tilgængelige med enten 16 "eller 17" hjul i enten sølv eller antracit finish med temp reservehjul. 17 "
De tilgængelige farver blev jeg tror som følger: -
Fase 1: - Safran, Black Stone, Nautic Blå, Sølv, Regency Red
Fase 2: - Lazer Blue, Black Stone, Nautic Blå, Sølv, Cassis, Classic Red, Dark Olive
Fase 3: - Lazer Blue, Black Stone, Nautic Blå, Sølv, Cassis, Classic Red, Dark Olive