Side 2 af 3

Re: Sort 850 T-5 R

Indlæg: fre dec 13, 2013 9:53 am
af Gyzz
Her er et par af den polerede top, og gearkassen:

Re: Sort 850 T-5 R

Indlæg: fre dec 13, 2013 10:03 am
af Gyzz
Så kommer vi til turboen...... :x :x :evil: :?

Den er jeg godtnok ikke sikker på at det vil være konstruktivt at montere igen !!!!

Re: Sort 850 T-5 R

Indlæg: fre dec 13, 2013 10:10 am
af Gyzz
der er revner i turbinehuset, som går gennem til ydersiden, man kan lige ane revnen...

Der er temmelig voldsomme aflejringer på turbine og i turbinehuset, som umiddelbart umiddelbart er et dårligt tegn :? :?

er der nogle der kan øse lidt ud af deres erfaringer med turboer, om det er "NO GO" eller jeg kan vække den til live igen :wink:

Re: Sort 850 T-5 R

Indlæg: ons jan 08, 2014 12:12 pm
af Gyzz
Så kom motoren altså i selvom jeg stadig venter på at turboen bliver renoveret, men jeg kunne altså ikke gå hele julen og vente :D :D

mangler stadig et udstødningsmanifold, vi kæmper lidt med at få det leveret fra Viborg hvor ivor har et i overskud, men nu kan det være at det lykkedes på fredag, så ken det komme i i weekenden hvis alt går efter planen :wink: :wink:

Re: Sort 850 T-5 R

Indlæg: tors jan 16, 2014 14:44 pm
af Gyzz
UUUUha da da så kom der lidt dele hjem til projektet :D :D :D :D :D :D

Manifold.... tak Ivor, og tak for hyggelig Volvo sludder 8) 8)

man kan tydeligt se forskellen i "lysningen" mod turboen :o :o

Turbo ..... nyrenoveret og balanceret efter alle kunstens regler :lol: 8)

Så skal hele lortet bare liiige samles :wink: :wink:

Re: Sort 850 T-5 R

Indlæg: man feb 03, 2014 11:33 am
af Gyzz
:D :D :lol: :lol: 8) 8) :lol: :roll: :wink: :wink: :roll: :P 8) :)

Så er vi sku kørende ....... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

jeg fik den startet op første gang i sidste uge, hvor der var et par mindre problemer:

1) på trods af adskillige tjek og dobbelttjek, var der byttet to tændkabler, så den kørte ikke optimalt :?

2) Dampe op af oliepind trods PCV system skift/rensning.........
PTC ventilen var ikke renset ordentligt (jeg troede at den lille slange ledte ind i en kavitet uden om kobberrører, FEJL, der skal være gennemgang fra det lille rør ind i det store, og indersiden af kobberrøret skal være helt rent, så systemet kan varmes op. :evil: )

Nå men nu har jeg kørt et par dage, og der var kommet en Lambda fejl, og der kommer indimellem en SRS fejl, nu har jeg udlæst fejlkoder i går, og der er ingen lamper endnu idag :wink: :wink: :P

her kommer fejlkoder (NB.: fra i går):
A1:
112 Solenoid S1 short circuit to battery voltage
113 Transmission control module (TCM) fault
Har efterfølgende flushed gearkassen, og den var ca 1,5l overfyldt, jeg ved ikke om det har løst problemet.
A2:
521 Front HO2S Preheating
212 Front HO2S signal
Har ikke rodet i dette område, men der er instruktioner i Volvo manualen for at målle sensor igennem, hvis fejl kommer igen.
A3:
424 Pressure switch for TRACS, faulty or short circuit
jeg har trykket TRACS knappen på instrumentpanelet, jeg mistænker at det er det den fortæller mig
A7:
122 Temp. sensor interval too long,
113 Fuel gauge open circuit
132 No RPM sensor signal
Hrmmmm ???
B1:
124 Driver’s side interior temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts
135 No signal from engine coolant temperature sensor
jeg har et problem med at når jeg sætter klima til 22 grader, og drejer vælger til "Auto" kører ventilatoren på Max hele tiden, hvor jeg ville formode at den skulle køre ned i omdrejninger når "set temp" er opnået, det er nok disse fejl, men har ikke lige fundet nogen fejlsøgning endnu ????
B2:
122 Speed has not exceeded 22mph or no speed signal (Ok da farten ikke havde været over 22mph)
B5:
212 Drivers airbag open circuit
232 Left belt tensioner open circuit
222 Passenger airbag open circuit
(formentlig dårlig forbindelse i SRS systemet)

Umiddelbart syntes jeg at den ryger lidt mere end jeg ville forvente (hvid røg), jeg har endnu ikke noget indtryk af om den bruger olie eller vand...... jeg har tilføjet Lindemands rens i benzinen, det kan også være den der virker :? :?

Re: Sort 850 T-5 R

Indlæg: tirs feb 04, 2014 10:28 am
af Gyzz
Ja så har jeg fået bestilt automatgearkasse rens fra Lindemann, og renset motorolien og givet den WET treatment, så nu er den sku snart passet og plejet efter alle kunstens regler.

jeg fik dog min lambda fejl igen igår på vej hjem ad motorvejen, men jeg syntes at jeg kan høre en "luft" lækage (hvæsen) fra motoren når der er træk på (jeg kan desværre ikke høre den når jeg står med hovedet nede i motorrummet og gasser op) så jeg tror at det er det der gør at den ikke kan regulere korrekt når der er træk på motoren, og den derfor kun sætter fejlen hvis jeg lader den trække godt igennem.

Fejlkoder fra igår 3/2-2014
A1: 111 NICE... :D :lol:
A2: 521 og 212,
når jeg kigger på nettet, kan disse typisk komme ved vaacum lækager........... nogle gode ideer 8) 8)

Re: Sort 850 T-5 R

Indlæg: tirs feb 04, 2014 21:38 pm
af Klågem
Intercooleren

Re: Sort 850 T-5 R

Indlæg: ons feb 05, 2014 13:24 pm
af Gyzz
Utæt eller ??? :) :)

Min plan er at sætte en prop i indsugningsrøret efter LMM, og ved PCV røret på PTC ventilen, så kan jeg forsigtigt sætte tryk på systemet via det lille rør på PTC ventilen oppe ved manifolden, så kan jeg finde alle lækager på indsugningssiden.

tjekke centrering på Wastegate ventilen, den har ry for at falde lidt ned på bekostning af at den så ikke kan holde ladetrykket....

Re: Sort 850 T-5 R

Indlæg: tors feb 27, 2014 15:57 pm
af Gyzz
Tja, jeg fik minimeret min væsen, men den er der stadig, jeg har tjekket intercooleren, og der er ikke umiddelbart noget, når jeg tryktester systemet, falder trykket allerede efter et par sekunder, og det kunne lyde som om at der er fiser luft nede ved turboen, jeg har pakket PTC ventilen med flydende pakning og tilsikret at den store indsugningsslange til turboen sidder ordentligt, men der er stadig noget der visler......

kan jeg evt. teste hvad min turbo lader.... det er svært at blive klog på den måler der er i instrument panelet, men den kommer ikke over 1/2 af den hvide, og det tyder på at det er i underkanten, men den skal vel lade i omegnen af 0.9-1bar eller ??? og hvordan kan jeg nemmest måle det.....

Håber at i kan hjælpe...

den var i øvrigt en tur i Østrig i uge 8 med familie og oppakning, så den kører fint :lol: :lol:

Re: Sort 850 T-5 R

Indlæg: man maj 26, 2014 13:26 pm
af Gyzz
MMMMMMM nye 302mm bremser :D :D :D

ren plug'n play, fik de store kaliberåg fra Volvo P/N 8251319, de leverer dem stadig :lol: :wink:

skiver klodser og glidere fik jeg fra Scandix, men naturligvis originale Volvedele 8) 8)

Re: Sort 850 T-5 R

Indlæg: fre nov 21, 2014 22:48 pm
af chrjen
Kan du bruge et sæt 16" Perfo mere, til vinterbrug??

Re: Sort 850 T-5 R

Indlæg: fre dec 05, 2014 12:24 pm
af Gyzz
Hej Christian,

jeg beklager, jeg så sku ikke lige dit indlæg, men jeg har i "efteråret" (juli) efter en punktering på nedslidte sommerdæk, monteret vinterdæk på mine Perfo. så er planen at få renoveret mine Titan til sommersæsongen 2015 8) 8) 8) 8)

umiddelbart er jeg dog lidt i tvivl MHT mine Titan, jeg vil jo umiddelbart male dem originale (Volvo antrazit 932), men syntes faktisk at den er meget mørk til en sort bil, men nu må vi se hvad jeg finder på :lol: :lol:

Re: Sort 850 T-5 R

Indlæg: ons jan 07, 2015 11:11 am
af Gyzz
Så døede endnu en T5-R :(

Denne gang var det Køgebugtmotorvejen der fik bugt med den :evil: :evil: :twisted: :evil:

Øv bøv, er der nogle der har en billig v70 t5 til salg

Re: Sort 850 T-5 R

Indlæg: ons jan 07, 2015 14:43 pm
af mikkel987
Øv... hvorfor er den død?