Vida Dice

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Visa Dice

Indlægaf RSA » tors jan 07, 2016 13:59 pm

Nu er jeg kommet så langt, at jeg kan logge ind med "admin" eller "1". Men der er stadig et problem... Min PC installerer ikke driveren automatisk, som vist i den medfølgende guide. Jeg ved ikke helt, hvordan, jeg kommer videre...??

Vil prøve at følge de vejledninger, som I har postet i denne tråd i dag.
Volvo XC90 D5 aut, årg. '07, 7 pers.
RSA
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: man feb 17, 2014 20:38 pm
Geografisk sted: Trekantsområdet

Re: Visa Dice

Indlægaf RSA » tors jan 07, 2016 16:06 pm

Kingo skrev:Det kan være patchen der ikke er kørt korrekt ind. Faldt over denne mulige løsning i en tråd hvor en gut beskriver hvordan man installerer 2014d på Windows 10- uden virtuel maskine

http://forums.swedespeed.com/showthread ... 441?page=1

Han har også lavet vejledningen på svensk: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &p=1013531



EDIT2: I have tried to replicate your problem now and found that under certain conditions the patch might not install correctly and cause your exact problem. Try this solution in your situation: 1. Make sure that VidaMonitor is closed, start Windows Task Manager and click "More details". 2. Locate and right click "VidaMonitor.exe" on the "Details" tab and select "End task", confirm by clicking "End process". 3. Get WinRAR or 7-zip and use it to unrar the patch to C:\ (instead of executing it) 4. The package will unrar in the VIDA-folder, overwrite files when asked. 5. Locate the file filldb.cmd in "C:\VIDA\patch" and right click it. 6. Select "Run as administrator". 7. Reboot your computer when the patch is done. Now try to login.

Sikke en gennemført detaljeret og opdateret procedure. :idea:

Den er jeg netop nu ved at følge til punkt og prikke... Men det tager lang tid... :)
Volvo XC90 D5 aut, årg. '07, 7 pers.
RSA
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: man feb 17, 2014 20:38 pm
Geografisk sted: Trekantsområdet

Re: Visa Dice

Indlægaf RSA » tors jan 07, 2016 18:10 pm

Hold da kæft noget bøvl... Min tålmodighed er sat på prøve... :D
Volvo XC90 D5 aut, årg. '07, 7 pers.
RSA
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: man feb 17, 2014 20:38 pm
Geografisk sted: Trekantsområdet

Re: Visa Dice

Indlægaf RSA » tors jan 07, 2016 20:23 pm

eriz skrev:Efter mange forsøg med den fra Kina tilsendte DVD (8GB) måtte jeg opgive. Der er fejl på DVDen, så jeg bestilte en ny i Kina. Det accepterede leverandøren AutoDiagToolde (Jenny) tilsyneladende og lovede en ny, men den kom aldrig. Stol derfor ikke på det firma. Nu står jeg så med hardware og mangler den tilhørende software. Har nogen en ide eller en kopi?
Vh/EZ

Eriz, Har du fået dit til at virke?
Volvo XC90 D5 aut, årg. '07, 7 pers.
RSA
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: man feb 17, 2014 20:38 pm
Geografisk sted: Trekantsområdet

Re: Visa Dice

Indlægaf MrJet » tors jan 07, 2016 20:25 pm

Kingo skrev:Er der i øvrigt nogen der ligger inde med en Vida 2014d - normal version - ikke pakket som virtuel - og som er villig til at lave en kopi til mig?

Jeg mener at jeg har en kopi et sted jeg lavede til Ulrik Friis, men som han aldrig fik - undskyld Ulrik ;) Men ligger på en USB som du så bare kan kopiere, så kan Ulrik stadig få kopien, hvis han stadig er interesseret

RSA skrev:Hold da kæft noget bøvl... Min tålmodighed er sat på prøve... :D

Jeg forstår ikke det skal være så besværligt. Har efter hånden installeret en del og for mig er det bare Install -> Next -> Next -> et par gange og så køre patch'en på og så er man kørende....
Nuværende bil:
Ingen Volvo pt :(
Dice og Vida2014D - kan hjælpe med at udlæse fejlkoder og nulstille dem i 2800 Lyngby
Tidligere Volvo'er:
'07 S80 D5 aut
'03 V70 2,3 T5 aut
'03 S60 D5
'97 S40 2,0
Brugeravatar
MrJet
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 10:13 am
Geografisk sted: Lyngby

Re: Visa Dice

Indlægaf RSA » tors jan 07, 2016 20:29 pm

MrJet skrev:
Kingo skrev:Er der i øvrigt nogen der ligger inde med en Vida 2014d - normal version - ikke pakket som virtuel - og som er villig til at lave en kopi til mig?

Jeg mener at jeg har en kopi et sted jeg lavede til Ulrik Friis, men som han aldrig fik - undskyld Ulrik ;) Men ligger på en USB som du så bare kan kopiere, så kan Ulrik stadig få kopien, hvis han stadig er interesseret

RSA skrev:Hold da kæft noget bøvl... Min tålmodighed er sat på prøve... :D

Jeg forstår ikke det skal være så besværligt. Har efter hånden installeret en del og for mig er det bare Install -> Next -> Next -> et par gange og så køre patch'en på og så er man kørende....

Jeg ville ønske, at jeg havde samme oplevelse. Mit problem er, at driveren ikke bliver installeret under processen. Og jeg aner ikke hvordan, jeg evt. kan gøre det manuelt...
Volvo XC90 D5 aut, årg. '07, 7 pers.
RSA
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: man feb 17, 2014 20:38 pm
Geografisk sted: Trekantsområdet

Re: Visa Dice

Indlægaf MrJet » tors jan 07, 2016 20:32 pm

RSA skrev:Jeg ville ønske, at jeg havde samme oplevelse. Mit problem er, at driveren ikke bliver installeret under processen. Og jeg aner ikke hvordan, jeg evt. kan gøre det manuelt...


Driveren til DICE'en?
Nuværende bil:
Ingen Volvo pt :(
Dice og Vida2014D - kan hjælpe med at udlæse fejlkoder og nulstille dem i 2800 Lyngby
Tidligere Volvo'er:
'07 S80 D5 aut
'03 V70 2,3 T5 aut
'03 S60 D5
'97 S40 2,0
Brugeravatar
MrJet
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 10:13 am
Geografisk sted: Lyngby

Re: Visa Dice

Indlægaf RSA » tors jan 07, 2016 21:11 pm

MrJet skrev:
RSA skrev:Jeg ville ønske, at jeg havde samme oplevelse. Mit problem er, at driveren ikke bliver installeret under processen. Og jeg aner ikke hvordan, jeg evt. kan gøre det manuelt...


Driveren til DICE'en?

Ja, efter installationen skal driveren til DICE'en ligge under Device Manageren (Enhedshåndtering) som: "DICE Hardware" og "DICE-206751@000000000000". Dette sker ikke.

Efter at jeg har fulgt den detaljerede vejledning fra forums.swedespeed.com, er installationen desuden beyndt af melde "VIDA NOT OK" efter installation.

Så det er et skridt frem og to tilbage... :(
Volvo XC90 D5 aut, årg. '07, 7 pers.
RSA
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: man feb 17, 2014 20:38 pm
Geografisk sted: Trekantsområdet

Re: Visa Dice

Indlægaf Kingo » fre jan 08, 2016 9:36 am

I mit Link er det vist en procedure for hvordan du sletter alt - det er ofte noget gammelt sql der driller hvis du har forsøgt tidligere. Foreslår evt at du sletter alt og starter forfra. :?
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1759
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Visa Dice

Indlægaf RSA » fre jan 08, 2016 9:40 am

Kingo skrev:I mit Link er det vist en procedure for hvordan du sletter alt - det er ofte noget gammelt sql der driller hvis du har forsøgt tidligere. Foreslår evt at du sletter alt og starter forfra. :?

Jeg HAR slettet alt (der er installeret i 2016) og er startet forfra... Mange gange.

Nu vil jeg igen prøve at installere softwaren fra et link, jeg har fået af sælger. Problemet er dog (for mig), at der skal downloades og køres flere forskellige programmer for at dette software kan pakkes ud og installeres. Og dette har jeg ikke så meget erfaring med. Men jeg prøver igen og igen...
Volvo XC90 D5 aut, årg. '07, 7 pers.
RSA
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: man feb 17, 2014 20:38 pm
Geografisk sted: Trekantsområdet

Re: Visa Dice

Indlægaf Kingo » fre jan 08, 2016 9:40 am

MrJet skrev:
Kingo skrev:Er der i øvrigt nogen der ligger inde med en Vida 2014d - normal version - ikke pakket som virtuel - og som er villig til at lave en kopi til mig?

Jeg mener at jeg har en kopi et sted jeg lavede til Ulrik Friis, men som han aldrig fik - undskyld Ulrik ;) Men ligger på en USB som du så bare kan kopiere, så kan Ulrik stadig få kopien, hvis han stadig er interesseret


Meget gerne!
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1759
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Visa Dice

Indlægaf Ulrik Friis » søn jan 17, 2016 19:23 pm

Jep, jeg er stadig interesseret.

@RSA: Det lyder som noget rettighedsbøvl på din PC. Hvis den ikke kunne genkende NTFS formateringen af din HDD tyder det på manglende rettigheder. Kører du Skype? Der må ikke køre nogetsomhelst andet på PCen mens du installerer og mens du kører VIDA. Skype forhindrer det i at køre.

Når jeg har fået fat i 2014 versionen vil jeg installere den på en W7 Pro og se om det skaber problemer.

Christian, jeg kontakter dig.

Kingo - du bor i Vangede og jeg bor 2,5 km syd/sydøst for. Kontakter dig når jeg har VIDAen.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Vida Dice

Indlægaf Ulrik Friis » fre jan 29, 2016 19:15 pm

Så lykkedes det.

1. trin
VIDA skal bruge Internet Explorer og her skal man ind i Indstillinger => Internetindstillinger => Sikkerhed => Pålidelige websteder => Websteder
Her tilføjes http://localhost
Inden der klikkes OK fjernes hakket i: Kræver servergodkendelse

2. trin
Patchen pakkes ud (fx med programmet 7z) og her dukker filen 2014A.exe op. Denne fil kopieres ud i roden af C:\

3. trin
Installer så All-in-one VIDA uden at lave om på standardindstillingerne.

4. trin
Højreklik herefter på patchfilen og vælg: Kør som administrator. Den fortæller ikke hvornår installationen er færdig, så giv den en pause mens du drikker en slurk kaffe. Det er vigtigt at du kører patchen inden du genstarter.

5. trin
Genstart PC. Du vil derefter se nogle VIDA ikoner på skrivebordet, slet dem alle pånær VIDA all-in-one. I proceslinien kan du se et VIDA ikon med en pil i. Når pilen bliver grøn og peger mod højre kører VIDA. Dobbeltklik derefter på VIDA all-in-one og brug username 3, så kommer du ind på en nordisk profil.

:!:
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Foregående

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster