tagspoiler V50

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

tagspoiler V50

Indlægaf Modelbanke » man maj 26, 2008 19:10 pm

Hej

Jeg er helt ny i denne grubbe og ønsker lidt hjælp, fra andre og håber på lige så god dialog og hjælp, som i det sidste forum jeg var med i nemlig Citronik, hvor der var rigtig mange indlæg. :lol:

Min sorte V50 bliver meget hurtig beskidt og meget svinet bagpå.
Mange års erfaring siger mig, at en hækspoiler kan hjælpe.
Nogen der kan bekræftige dette til en V50 ???
:?:
Hilsen Modelbanke
Min første Volvo udaf 27 biler
Brugeravatar
Modelbanke
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Midtfyn

Re: tagspoiler V50

Indlægaf Peter_C » tors maj 29, 2008 9:22 am

Hej

Som ny bruger på Volvosnak er jeg ked af at se du ikke får svar på dit spørgsmål. Jeg vil dog sige at det er ikke hjælpsomheden det skorter på herinde. Jeg tror bare ikke særlig mange af de "faste" brugere (hvis nogen overhovedet ?) har erfaringer med V50. Jeg er lige ved at tro at dette er vist det første V50-spørgsmål jeg ser herinde.

Måske spørgsmålet kan udvides til at generelt gælde om tagspoilere hjælper på snavsede bagender ? (kunne da være interessant at finde ud af om det måske også virker på V40 :wink: )

MVH Peter C:
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Midtsjælland

Indlægaf Modelbanke » tors maj 29, 2008 16:31 pm

Hej Peter

Hvor godtfolk er, kommer godtfolk til.
Man har da lov at håbe, at nogen kommer med lidt erfaring.
Somsagt kommer jeg fra Citronik, hvor masser af spørgmål og svar kom imellem de forskellige index, nå det var jo også Fransk, så der var rigeligt med elspørgsmål.
Jeg skal nok besvarer ivrigt, og læsse af min erfaring, hvis nogen har andre spørgsmål.
Volvo V50 1,8 er jeg forøvrigt meget glad for endnu.

Fortsat god dag
Hilsen Modelbanke
Brugeravatar
Modelbanke
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf s80 2.oT » tors maj 29, 2008 17:36 pm

Modelbanke skrev:Hej Peter

Hvor godtfolk er, kommer godtfolk til.
Man har da lov at håbe, at nogen kommer med lidt erfaring.
Somsagt kommer jeg fra Citronik, hvor masser af spørgmål og svar kom imellem de forskellige index, nå det var jo også Fransk, så der var rigeligt med elspørgsmål.
Jeg skal nok besvarer ivrigt, og læsse af min erfaring, hvis nogen har andre spørgsmål.
Volvo V50 1,8 er jeg forøvrigt meget glad for endnu.

hejsa

hvis jeg havde været citroën-ejer, tror jeg egentlig også jeg havde foretrukket at sidde foran pc'en (de mange svar og spørgsmål) istedet for at tilbringe tid i/på bilen :lol:

ej spøg til side.

har selv fornylig skiftet en st.car ud med en sedan med samme "problem"
som Peter C skrev, er du nok en af de få v50'ere i dette forum.
har selv en S80'er så er lidt i samme båd som dig, dog er jeg stødt på en enkelt indtil nu, med samme model, men der kommer nok flere og flere V50 herind, når nu der er solgt så mange af dem.
på et eller andet tidspunkt dukker der nok nogle brugere op med C30, XC70 og XC90 som nok vil stå i samme situation som du er i lige nu, med hendsyn til manglende brugere der kører i de modeller.

hilsen peter

ps: det er også min første volvo, men bestemt ikke den sidste
2 små børn så det kan godt gå lidt tid mellem svarene
Brugeravatar
s80 2.oT
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Lolland

Re: tagspoiler V50

Indlægaf kimmer » tors maj 29, 2008 20:21 pm

Peter_C skrev:Hej

Som ny bruger på Volvosnak er jeg ked af at se du ikke får svar på dit spørgsmål. Jeg vil dog sige at det er ikke hjælpsomheden det skorter på herinde. Jeg tror bare ikke særlig mange af de "faste" brugere (hvis nogen overhovedet ?) har erfaringer med V50. Jeg er lige ved at tro at dette er vist det første V50-spørgsmål jeg ser herinde.

Måske spørgsmålet kan udvides til at generelt gælde om tagspoilere hjælper på snavsede bagender ? (kunne da være interessant at finde ud af om det måske også virker på V40 :wink: )

MVH Peter C:

Så tillader jeg mig at være den første med gode erfaringer med en næsten nyinstalleret tagspoiler på gl. V70.
Det korte af den lange historie omkring smuds m.m. er; DET HJÆLPER!!!! Bagruden -og ende er nu meget renere efter montering af tagspoiler. Du undgår ikke at svinge bagrudeviskeren i regnvejr, men den kører ikke konstant mere, tværtimod.
Ud over mindre svineri synes jeg personligt at spoileren er rigtig flot og jeg kan kun sige det samme som Spare-parts skriver i deres salgstale omkring en tagspoiler......den fuldender elegant taglininen :wink:
Med 144 hk er det så som så med down-force problematik, kan godt holde bilen nede på asfalten :D
Tagspoileren på min Volvo er kun til pynt og det gør den godt.

Venlig hilsen
Kim
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf Modelbanke » søn jun 01, 2008 22:37 pm

Det korte af den lange historie omkring smuds m.m. er; DET HJÆLPER!!!!

Tak for et godt svar / indlæg.
Det kan jeg bruge til noget. :D
[/b]
Hilsen Modelbanke
Brugeravatar
Modelbanke
Ny bruger
Ny bruger

Bagrudespoiler V50

Indlægaf Modelbanke » tors okt 16, 2008 19:37 pm

Hej
Jeg fulgte tidlige tråd om dette emne. :idea:
Det sidste nye er, at jeg har investeret i 2 små sorte bagspoilere
30 - 40cm lange og ca. 2 cm tykke, der skal limes på selve bagruden øverst oppe.
Et tip jeg så på den nye Volvo V50 model 2009, og som en Volvo teknikker har undersøgt, at det er fremstillet for at mindske bagrude snavs.
EIndtil videre virker det OK´, men vil selvfølgelig holde nærmere øje med det.
Håber det kan evt. hjælpe nogen, da prisen er ca. 1200, DK kroner og de er nemme at påsætte.
:lol:
Hilsen Modelbanke
Brugeravatar
Modelbanke
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Diverse