Diverse problemer

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Diverse problemer

Indlægaf Hovn » fre jan 02, 2009 20:00 pm

Godt nytår til jer alle.

Efter nu at ha været med her i forummet i noget tid, er der en ting der slår mig. Jeg syntes det er tit man læser om problemer med 850/V70erne. Computerbokse der skal loddes om, huggen og hakken, mærkelige lyde, utætheder, dårlig trækkraft og andet.

Hvis vi lige ser bort fra folks loyalitet over for deres køretøjer.

Er de biler så dårligere end andre Volvoer? Eller er det bare fordi der er mange flere af 850/V70 her i forrummet?

Personligt hader jeg når der er problemer med bilen. Det er der faktisk aldrig med hverken 940eren eller XC90.

Misforstå mig nu ikke med dette indlæg, jeg er selv stor V70 fan og ender jo nok med at købe sådan en en dag.

Jeg regner med vi godt kan snakke om det her i forummet uden at blive haglet ned. :wink:
Hovn
V60 T6 Recharge samt 240SE
Brugeravatar
Hovn
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Herlufmagle

Indlægaf 940Turbo » fre jan 02, 2009 20:39 pm

Decideret dårligere end andre Volvoer...tjae det lader ihvertfald til at de er knap så hårdføre som tidligere...

Det er Volvo jo så til gengæld langt fra ene om....tag en SAAB og lav en tilsvarende sammeligning....samme resultat. De gamle tålte mere (bortset fra gearkassen som altid har været noget *Bip*)

En Mercedes er heller ikke det samme og sådan kan man blive ved...desværre :-(
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis - i praksis er der :-)
940Turbo
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf kimmer » fre jan 02, 2009 21:05 pm

Min huggen og hakken skyldtes et utæt tændkabel...det kan vist ske for de fleste :lol:
Jeg kan dog følge dig et stykke hen ad vejen.
Da mit problem opstod, foråret 08, søgte jeg selvfølgelig her i dette forum men ligeledes på de andre skandinaviske forums og så, at mange havde samme problem.
MEN...hvis ikke lige man ved hvorfra det egentlige problem kommer, kan det være lidt svært at beskrive problemet og jeg tror at "en huggende motorgang" hurtigt kommer til at dække over alt fra et alvorligt problem med en snart kaput motor, over til fx et klimaanlæg som stjæler lidt hk fra motoren og derved giver ejeren en mistanke til problemer med motorens tilstand :?
Min erfaring med en huggende motorgang er derfor, at der findes ligeså mange svar til en løsning som der findes spørgsmål.
Er jeg helt ved siden af....?
Kim...med nyvasket og støvsuget nytårsbil.
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Re: Diverse problemer

Indlægaf Volvo4life » fre jan 02, 2009 21:31 pm

Hovn skrev:Er de biler så dårligere end andre Volvoer? Eller er det bare fordi der er mange flere af 850/V70 her i forrummet?

Alle Volvoer har deres styrker og svagheder. Generelt vil nyere biler have mere elektronik og deraf flere muligheder for fejl.

Modelspeciffike problemer finder du på alle Volvo udgaver.

Et eksempel er din XC90 D5, som åbenbart ifølge flere Volvoforhandlere skal have ny gearkasse efter at være blevet frikørt. http://volvosnak.dk/viewtopic.php?t=2700

Hvis du gerne vil køre Volvo og have en stabil problemfri model vil mit valg være en 240 med B230A og intet ekstraudstyr. Den dør pga rust...
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf invita » fre jan 02, 2009 22:02 pm

det er rigtigt der er forskellige problemer med alle biler , men de bedste volvoer er der bred enighed om i broderlandet er 960 3,0 fra før 1992.
selv køre jeg v70 fra 2001 og er overordentligt tilfreds , jeg kunne dog bedre lide da bilerne var baghjulstrukket som MB og BMW men da jeg hader rust og er begejstret for volvos design mener jeg at min nuværende er bedste kompromis ( ihvertfald indtil det kan blive XC70) :D
INVITA
INVITA
invita
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: greve

Indlægaf Shadows » fre jan 02, 2009 22:32 pm

Tja, Nu har jeg kørt over 50.000 km i min V70 '98. En utæt luftslange på dagen hvor jeg hentede den, og så måtte skiftes et rotordæksel her ved sidste service. Ellers har den aldrig svigtet på noget punkt.

Det sq' lige til at tørre en tåre over :D

Jo, så er der så gået en pære i kontakten til tågelyset... pokkers til skidt :twisted:
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf Volvo4life » fre jan 02, 2009 22:40 pm

Shadows skrev:Jo, så er der så gået en pære i kontakten til tågelyset... pokkers til skidt :twisted:
Sælg den! :D
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Volvo4life » fre jan 02, 2009 22:56 pm

invita skrev:det er rigtigt der er forskellige problemer med alle biler , men de bedste volvoer er der bred enighed om i broderlandet er 960 3,0 fra før 1992.
Hmm... Har selv en 960er fra 1990 og er glad for den positive omtale, men er ikke helt enig. :?

Går ud fra at du skriver før 92 fordi 93 og frem har et herligt problem med støbefejl i blokken.

960eren er på mange måder unødig kompleks og meget dyr i stumper hvis du sammenligner med en 940 turbo. Mængden af elektronik i motorrummet gør i mine øje ikke bilen nær så simpel og driftsikker som 940eren. Bagtøjet er stabilt men voldsomt dyrt i stumper (6500,- for to støddæmpere). Alle sliddele i motoren (vandpumpe, køler, tandrem mm.) er dyrere end 940eren.

Endelig er der det lille tandremsproblem på de tidlige B6304F... MAX 2år eller 20.000 mellem skift :shock: Selvfølgelig kan der monteres et updateringskit men det giver kun 3år/45.000

Desuden er der en række andre specielle fejl for den model, men når dette er sagt synes jeg at 960eren er mere komfortabel og har en lækker motor som langt overgår B230FT mht til gangkultur, lyd mm.

Jeg tror dog at 940eren er den der kommer til at holde længst...

Hjertet eller hjernen :?:
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Ulrik Friis » lør jan 03, 2009 20:37 pm

Der er meget elektronik i V70I og endnu mere i V70II og dermed mere der kan gå i stykker. Hvis bilen passes omhyggeligt, vil den køre uden de store problemer.

Jeg har været decideret uheldig. Et motorstop medførte udskiftning af en knastakselføler, en ØD føler, en dieseldyse og der blev afsluttet med udskiftning af motorstyringen. Et økonomisk blåt øje :!: En dieseldyse koster ligeså meget som motorstyringen :!:

Rep. på en moderne dieselmotor er en kostbar affære. Motorstyringen kan gå i stykker på alle biler, så her er Volvo ikke speciel. Hvorfor de to følere døde ved jeg ikke, men når først én ting svigter, så afsættes der en masse fejlkoder, som ikke nødvendigvis peger hen på den udløsende fejl. Og her skal der altså stå en erfaren fejlfinder med de rigtige instrumenter. Jeg vil ikke afvise, at Bilia kan dette, men de havde ikke tid til at se på min bil, da den gik i stykker - selv 4 dage efter. Amager Møller kunne godt afsætte tiden og finde fejlene.

Jeg har ikke forsømt vedligehold, men det er ikke sket på et værksted med det nødvendige udstyr til at tale med bilens elektronik (VIDA+VCT2000). Måske kunne det være taget i opløbet. Jeg ved det ikke. Næste gang bliver den serviceret et sted hvor det rigtige grej og mandskab er til stede.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Tilbage til Diverse