Volvo igennem tiderne

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo igennem tiderne

Indlægaf Klågem » tirs mar 10, 2009 22:15 pm

Jeg faldt lige over denne hjemmeside.
Det kan være at der er nogen der syntes det er interresant læsning
http://www.123hjemmeside.dk/volvointeresse/7611453
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Hr. SmåSur » ons mar 11, 2009 0:31 am

Desvære er den side så gennemfyldt med fejl, at det er pinligt at det er en formand for en "generel" og "åben" Volvo klub der lægger navn til.

Mage til makværk.. - og det er squ ikke et surt opstød.. Det er ganske enkelt så dovent lavet at det burde være forbudt.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Klågem » ons mar 11, 2009 0:33 am

Hr. SmåSur skrev:Desvære er den side så gennemfyldt med fejl, at det er pinligt at det er en formand for en "generel" og "åben" Volvo klub der lægger navn til.

Mage til makværk.. - og det er squ ikke et surt opstød.. Det er ganske enkelt så dovent lavet at det burde være forbudt.

Hvorfor laver du ikke selv den perfekte side så vi kan se hvordan det skal gøres :cry:
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Hr. SmåSur » ons mar 11, 2009 0:37 am

Kære ven,

Jeg har jo ikke påstået at jeg kan lave den perfekte opremsning i modsætning til den side du henviser til - MEN, det er ingen kunst at opsøge korrekte historiske fakta på internettet - så hvorfor lave sådan en omgang sludder?..

Selv via Volvo's egen hjemmeside, kan man finde en fin gennemgang af modellerne lige fra begyndelsen til i dag - så jeg fastholder at det er noget sjusk og makværk, att man laver en form for præsentation, der indeholder fatale fejl stort set ved hver eneste model.

Her en år-for-år gennemgang:

http://www.volvocars.com/intl/corporati ... spx?item=1

Og selvom Volvo's egen "Heritage"-side indeholder en del fejl, er det et udemærket sted for 850 - S/V 40/50/60/70 ejeren, der bare vil vide lidt om forhistorien.

Volvo Cars Heritage
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Indlægaf Klågem » ons mar 11, 2009 1:45 am

Hr. SmåSur skrev:Kære ven,

Jeg har jo ikke påstået at jeg kan lave den perfekte opremsning i modsætning til den side du henviser til - MEN, det er ingen kunst at opsøge korrekte historiske fakta på internettet - så hvorfor lave sådan en omgang sludder?..

Selv via Volvo's egen hjemmeside, kan man finde en fin gennemgang af modellerne lige fra begyndelsen til i dag - så jeg fastholder at det er noget sjusk og makværk, att man laver en form for præsentation, der indeholder fatale fejl stort set ved hver eneste model.

Her en år-for-år gennemgang:

http://www.volvocars.com/intl/corporati ... spx?item=1

Og selvom Volvo's egen "Heritage"-side indeholder en del fejl, er det et udemærket sted for 850 - S/V 40/50/60/70 ejeren, der bare vil vide lidt om forhistorien.

Volvo Cars Heritage

Nu ligger landet jo sådan at jeg hverken har sagt godt eller dårligt om den hjemmeside jeg linkede til.
Jeg syntes bare at det er fint at billederne af de forskellige biler er nogle der kører på vejen og ikke bare er fra et blad (nu skriver jeg om de nyeste)
Hvad jeg mener om at du selv skulle lave en hjemmeside.
Det var simpelthen fordi at du er den hurtigste på aftrækkeren til at komme med kritik af andres fund eller info.
Derfor mener jeg at du burde lave en så man kan se at din kritik er velbegrundet
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Hr. SmåSur » ons mar 11, 2009 10:22 am

Klågem skrev:Det var simpelthen fordi at du er den hurtigste på aftrækkeren til at komme med kritik af andres fund eller info.
Derfor mener jeg at du burde lave en så man kan se at din kritik er velbegrundet

Nu er det synd for dig, hvis du tager tingene så personligt! Jeg kritiserede at informationerne på den angivne side er urigtige og opstillet med en tarvelig respekt for fakta - Jeg var på ingen måde efter dig og dit fund.

Jeg behøver vel ikke lave noget andre allerede har gjort?.. (I dette tilfælde ovenikøbet Volvo selv).

Kritik er vel i orden, sålænge man sagligt begrunder og kommer med eksempler mv. der understøtter éns kritik?
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Indlægaf Balder » ons mar 11, 2009 10:54 am

Hr. SmåSur skrev:
Jeg behøver vel ikke lave noget andre allerede har gjort?.. (I dette tilfælde ovenikøbet Volvo selv).

Kritik er vel i orden, sålænge man sagligt begrunder og kommer med eksempler mv. der understøtter éns kritik?

og så skriver du vider :"Og selvom Volvo's egen "Heritage"-side indeholder en del fejl..."

så hvor er fidusen , at henviser til en anden side med fejl - og vilken fejl er det ?

MvH Balder
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro

Indlægaf Hr. SmåSur » tors mar 19, 2009 11:28 am

Hej Balder,

Det er naturligvis ikke en fidus at henvise til en side der også indeholder fejl - men fejlene på Volvo's egen side, er måske mere for nørderne, eksempelvis: (Under sektionen hvor hver enkel model gennemgåes)

- under 120/Amazon, anføres det at skiver foran (bremser) indførtes i 1961 på "sport" modeller - det var først på 1962 modeller.

- under 120/Amazon, anføres det at skiver foran (bremser) indførtes fra 1964 - Det er ikke sandt - det var først med 1965 modellerne.

- under 130/Amazon - er der anført 3 trins eller 4+overdrive gearkasse. Der blev nu leveret flest med alm. 4 trins gearkasse.

Og igen under 130/Amazon:
- det anføres at skiver foran (bremser) indførtes fra 1964 - Det er ikke sandt - det var først med 1965 modellerne.

- under 220/Amazon HGV - anføres det at den kunne leveres med overdrive gearkasse - det passer ikke.

Under 140 serien nævnes ikke Grand Lux serien som variant - ej heller E-motor-varianten.

Så er det da noget rod, at man kan slå op på 240, 242, 244, 245, 262, 262C, 264 og 265! De er jo i store træk varianter af 240 - men under 240 finder man ingen oplysninger ?

Og sådan er der flere små ting der i hvert fald irriterer mig - Det jeg mener er, når nu Volvo SELV har gjort sig ulejligheden med en sådan side, hvorfor så ikke gøre det ordentligt?
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Indlægaf Sander » fre mar 20, 2009 23:50 pm

Først så vil jeg sige, søg altid info fra flere kilder. Men det ved vi jo godt. Forresten, prøv ligge at søge efter et eller andet madopskrift. Hold kæft mand hvor ville det blive kedeligt. Alle jo skrevet af efter hinanden. Nå til bage til Volvo... Det er sjovt med volvo, som jo altid har introduceret deres nye modeller efter sommerferien- der er 5 mdr til 2010 modellen er på banen- men når det kommer til beskrivelser og oplysninger vedr introduktioner af forskelligt udstyr og varianter, forbedringer inden for aktiv og passiv sikkerhed mv. så har jeg har efterhånden resoneret mig frem til at når noget er lavet i de 12 mdr der hører ind under fx. 64 så skriver Volvo 64 og derefter på hvilket markeder fx USA. Og så har de været gode til at holde disse ting op på en af deres modeller og så nævner de fx. pilotsæderne kom på Amazonen i 64. Her kommer jeg lige til at tænke på den lange tråd med Klågem og Hr Småsur med flere, som diskuterede modelår / årgang jf reg attest. Men senere holder Volvo ikke tingene op på en model som sådan. Der er jo ingen der tænker på, med hvilken model volvo experimenterede og introducerede ABS på en af verdens markeder. Jeg vil sige med siden som Klågem henviser til at det er tydelig at manden ikke har diskuteret indholdet med ret mange. Min Farfar som havde forretning fra 56 med volvo forhandling fra 62 til 85. kunne efter 10 år fra forretningen ikke huske andet end hvilke årgange af 140 serien der rustede mere end de tidlige og efterfølgende. Resten rodede han rundt i. En fejl jeg bed mærke i var det med de mange forskellige 480 modeller fx. cabriolet. Det er jo en prototype. Og så det med billederne at modeller der er nyere end fakta i teksten. Det er forvirrende.
Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Tilbage til Diverse