Jeg kom forleden for skade at sige til en ejer af en fin amazon 1960 at han manglede en pynteliste/ kantliste hvilket han var uforstående overfor. Jeg vil ikke benægte at på små 20 år kan der gå noget i glemmebogen. Men altså når man åbner bagdøren og kigger ned på det stykke gulv bagsædet står på, så er der en lille del af det gulv som er synlig fordi sædebunden runder. På dette lille stykke synlige trekant var der på vores 1960 model en pynteliste der dækkede noget af det stykke samt lidt ned af siderne på langs og tværs. Man kan vel sige det var et hjørne beskyttelsesliste og var i samme materiale som trinlisterne og så ganske pæne ud. Men nu har jeg været i B16 kataloget og der er ikke sådan en liste aftegnet noget sted. Øv husker jeg forkert. Så er det jeg tænkte om der er der nogen herinde der har set en amazon med disse lister.
Vores Amazon var en model 60 Det var ikke en model før 60 da den havde sort viskerkontakt. Det var ikke en 61 model for den havde de gamle sæder der runder opad i sædebunden og med sorte de håndtag bagpå ryglænet. Bilen blev i 1990 skilt ad og dele pånær karosse og bagtøj blev kørt på trailet til Ulrik i Hammel og solgt '
hilsen
Sander