Hvem har set dette før på en Amazon?

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Hvem har set dette før på en Amazon?

Indlægaf Sander » ons apr 08, 2009 14:58 pm

Jeg kom forleden for skade at sige til en ejer af en fin amazon 1960 at han manglede en pynteliste/ kantliste hvilket han var uforstående overfor. Jeg vil ikke benægte at på små 20 år kan der gå noget i glemmebogen. Men altså når man åbner bagdøren og kigger ned på det stykke gulv bagsædet står på, så er der en lille del af det gulv som er synlig fordi sædebunden runder. På dette lille stykke synlige trekant var der på vores 1960 model en pynteliste der dækkede noget af det stykke samt lidt ned af siderne på langs og tværs. Man kan vel sige det var et hjørne beskyttelsesliste og var i samme materiale som trinlisterne og så ganske pæne ud. Men nu har jeg været i B16 kataloget og der er ikke sådan en liste aftegnet noget sted. Øv husker jeg forkert. Så er det jeg tænkte om der er der nogen herinde der har set en amazon med disse lister.

Vores Amazon var en model 60 Det var ikke en model før 60 da den havde sort viskerkontakt. Det var ikke en 61 model for den havde de gamle sæder der runder opad i sædebunden og med sorte de håndtag bagpå ryglænet. Bilen blev i 1990 skilt ad og dele pånær karosse og bagtøj blev kørt på trailet til Ulrik i Hammel og solgt '
hilsen

Sander
Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf nj » fre apr 10, 2009 18:55 pm

Måske er der fejl i min "glemmebog", men var det ikke en "gummimåtte" som dækkede det du skriver om. På 2-dørs er der godt nok ikke disse "trekanter" som du skriver om, men der er alligevel en gummimåtte på tværs lige foran bagsædet mangen til resten af bundmåtterne.
Niels Jørgen

Nuværende: 480ES 87, C30 11
Tidligere: 121 64, 142 68, 142 rallybil 73, 244 Jubi 77, 245 81, 740 85,
242 rallybil 77, 460 90, 460 Turbo 95, S40 1,8 97, Amazon 123GT 67,
P1800 62, C70 Coupè 2,5T 99
nj
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nykøbing Mors

Indlægaf Sander » søn apr 12, 2009 8:52 am

nj skrev:Måske er der fejl i min "glemmebog", men var det ikke en "gummimåtte" som dækkede det du skriver om. På 2-dørs er der godt nok ikke disse "trekanter" som du skriver om, men der er alligevel en gummimåtte på tværs lige foran bagsædet mangen til resten af bundmåtterne.

Jeg har været inde på volvoamazonpictures og se om jeg kunne finde nogele billeder. Uden resultat. Sædebunden stårrigtig nok på noget gummi der starter nede ved vognbunden ved de heldækkende gummibundmåtter, og går op over kanten og ind under bagsædebunden. Så de var monteret oven på dette gummi
Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Re: Hvem har set dette før på en Amazon?

Indlægaf Hr. SmåSur » søn apr 12, 2009 12:32 pm

Sander skrev:... det var et hjørne beskyttelsesliste og var i samme materiale som trinlisterne og så ganske pæne ud...

Jeg vil næsten vædde på, at nogen dengang har været kreativ med trekant-listerne fra en 145 (sidder og beskytter panelet under bagklappen).

Måske ikke det bedste billede - men du kan lige nøjagtigt ane trekant-listen jeg hentyder til, der i bunden af billedet:

Billede

-altså - lige til venstre for åbningen..

Her et bedre billede:

Billede

Jeg gætter på de 2 trekantlister der er en forlængelse af alu-"trinbrædtet" der beskytter panelet under bagklappen..

Beklager billedernes størrelse - jeg kan ikke ændre dem, da det er billede henvist til.
Sidst rettet af Hr. SmåSur søn apr 12, 2009 12:39 pm, rettet i alt 2 gange.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Tilbage til Diverse