V70 - Erfaringer med at trække campingvogn

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: V70 - Erfaringer med at trække campingvogn

Indlægaf vv70 » fre dec 04, 2009 22:00 pm

Nu bliver jeg lige nødt til at give lidt af min erfaring videre vedr. dette emne. Jeg har en V70 2,5t fra ´05 og kører en del med vores 1700 kg, 2,45 brede og 7,30 m lange campingvogn og det klarer den til ug. Jeg ligger som lastbilerne på 92km/t (ifølge mit spedometer) og i 5 gear, det er først når bakkerne kommer og lastbilerne ikke kan holde farten at jeg også må slå farten ned eller overhale, og det kan den også i 5 gear. Men skal der overhales lidt hurtigt er 4 gear bedre. Selv nede i Kassel bakkerne kan den i de fleste bakker holde 90-92 km/t i 5 gear. Vedr. forbrug blev vi glædeligt overrasket, da vi på turen til Østrig i sommers kørte 7,5 km/l i snit, selv om vi efter Kassel og på turen hjem kørte 100 km/t (efter gps), vi havde regnet med 5 km/l og håbet på 6 km/l.

MVH Kim
vv70
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: sjælland

Re: V70 - Erfaringer med at trække campingvogn

Indlægaf invita » lør dec 05, 2009 0:23 am

Jeg kan bidrage med min egen oplevelse . kører med v70 , 200hk lavtryksturbo årg 2001,autogear. campingvognen vejer 1500 kg .
jeg kan ikke forestille mig nogen bedre kobination det fungerer perfekt , ligger stabilt med masser af overskud ,8km litern !
det sku da lige være de få gange jeg har flyttet CV,en med mit daglige transportmiddel ( vw transporter 174 hk diesel ) der er man jo nærmest nervøs for at hive træktøjet af campingvognen , men den er jo lidt upraktisk til campingferie.
INVITA
INVITA
invita
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: greve

Foregående

Tilbage til Diverse