Køb af 850 i Tyskland

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Køb af 850 i Tyskland

Indlægaf Thorkild » fre mar 30, 2007 12:18 pm

Indlæg flyttet fra Køb & Salg, da der ikke er tale om en reel køb/salgs-indlæg. Mvh. Shadows

Jeg overvejer at købe en 850 st car i Tyskland. Prisklasse 2-3000 EUro. Så vidt jeg kan se skal jeg give mellem 50-60.000 dkr i afgift. Har nogen erfaringer her?
Hvad skal jeg kigge efter udover normale ting. Er der noget specielt for 850-eren? Jeg går efter automatgear.
Thorkild
Thorkild
Bruger
Bruger

Indlægaf volvo-jens » lør maj 12, 2007 10:22 am

Hej
jeg har selv hentet en fra tyskland.
Jeg gav 1600 euro for en 850 gle st.car fra 1996 med 330 tkm bag sig.
Da jeg skulle betale afgiften fik jeg noget af et shock, 74.000 i afgift.
Det er ihvertfald ikke hvad jeg havde regnet med, Så du skal nok højere op i afgift, men det kommer jo and på hvornår den er fra.
Jens
volvo-jens
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Værløse

Indlægaf Shadows » lør maj 12, 2007 16:22 pm

Man kan altid finde vurderingspriser på www.skat.dk for at se hvad det endelige beløb kommer op i.
Husk det har INTET med hvad bilen koster i tyskland at gøre med hvad man skal betale i afgift.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Re: Køb af 850 i Tyskland

Indlægaf Shadows » lør maj 12, 2007 16:33 pm

Thorkild skrev:Jeg overvejer at købe en 850 st car i Tyskland. Prisklasse 2-3000 EUro. Så vidt jeg kan se skal jeg give mellem 50-60.000 dkr i afgift. Har nogen erfaringer her?
Hvad skal jeg kigge efter udover normale ting. Er der noget specielt for 850-eren? Jeg går efter automatgear.
Thorkild

* Køb den så langt nede i tyskland som muligt - de bruger mindre salt.
* Rustbehandl den hurtigst muligt når den er kommet til Danmark
* Vælg model med mest muligt udstyr. Når bilen er over otte år, skal det ikke havde indflydelse på afgiften. Men, det er godt når bilen skal sælges igen.
* Oftest er det billigts at handle med en privat sælger.
* Der er masser af dem, vælg en med få kilometer og fuld servicebog
* Check at klimaanlæg virker (Brug termometer) hvis ikke, - gå væk fra den!

Viel spass! :D
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf volvo-jens » lør maj 12, 2007 17:50 pm

Ja det er rigtigt at du kan bruge den fra skats hjemmeside, men du skal tage den dyreste der er, for de andre er der noget galt med derfor er de billigere. Det var hvad jeg fik afvide da jeg skulle betale min afgift.
Jeg havde regnet med et sted imellem 50 og 65 tusinde men havnede på 74, så vær forberedt på lidt mere end du regner med.
Ellers se hvad shadows skriver,det holder.
Jens
volvo-jens
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf ginge123 » søn maj 20, 2007 17:50 pm

*2
Det var godtnok mange penge. Den ville jeg have forlangt omvurderet. Nu ved jeg ikke hvornår du har fået den vurderet, men det er nok ca det du ville kunne få for den på gaden.

Jeg hentede en '93 T5 som jeg fik indreg. på gule plader. Kom af med 38.300 i afgift (gule plader) Så på hvide ville den have løbet op i ca 70.000 - min havde gået 234.000km og meget fin indvendig. Der var afslag på 6200 for buler og ridser i lak.
Brugeravatar
ginge123
Superbruger
Superbruger

Indlægaf volvo-jens » søn maj 20, 2007 20:38 pm

Der kører en klagesag nu over prisen på afgiften,så det er lidt spændende at se hvad jeg får ud af det. :?
Jeg fik den vurderet i november sidste år og jeg fik 5000 nedsat pga. km men intet på ridser og buler.
De kiggede ikke på den de kiggede kun i computeren og gav mig så en pris.
SKAT er ikke til at hugge i :twisted:
volvo-jens
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Shadows » man maj 21, 2007 7:37 am

volvo-jens skrev:Der kører en klagesag nu over prisen på afgiften,så det er lidt spændende at se hvad jeg får ud af det. :?
Jeg fik den vurderet i november sidste år og jeg fik 5000 nedsat pga. km men intet på ridser og buler.
De kiggede ikke på den de kiggede kun i computeren og gav mig så en pris.
SKAT er ikke til at hugge i :twisted:

Var du til fremvisning eller var det en afgiftvurdering ud fra oplysninger som du giver "damerne" på kontoret?
Hvis man mener at standen er under middel og dermed berettiget til en yderligere afgiftsnedsættelse så skal sørge for at komme til en rigtig vurdering og fremvisning.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf volvo-jens » man maj 21, 2007 8:32 am

Jeg var kun inde på kontoret for at betale og det var en af damerne der slog op hvad den skulle koste. synsmanden sagde den var i middel stand, men som sagt så har jeg klaget over det og venter på svar.
Jens
volvo-jens
Erfaren bruger
Erfaren bruger

hej

Indlægaf t4nosh » tors maj 24, 2007 12:52 pm

Davs !!!!!!!! ser du, du skal nu regne med at der er lige fornygelig kommet nye regler på vudering af biler som skal told vuderes som indport bil. Når bilen er over 6 år gammel tager de ikke ekstrudstyr med i vuderingen, plus det er ikke nogen fra told væsnet som kommer mere det er din lokale syns mand som skal gøre det i dag så jo beder du kender ham jo nemmer er det at få den vuderede lavt hvis du forstår. Du kan følge de seneste afgørelser på toldskats hjemmeside hvor du kan søge de biler du vil have afgift på og se hvad de var vuderede til. der på kan du sammenline bilerne.
Volvotrykladning giver max ydelse til rigtige volvoer og så dem på lisens
Brugeravatar
t4nosh
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Brovst

Tilbage til Diverse