Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo4life skrev:Nu er det nogle år siden jeg beskæftige mig med den slags, men lige en lille kommentar. Mit svar er baseret på den gamle Lov om Køb og jeg har ikke læst bemærkningerne omkring emnet efter den blev revideret.
Ved Forbrugerkøb vil mangler skal mangler udbedres uden væsentlig ulempe og unden omkostninger for køber.
I flere sager en sælger blevet dømt til at betale fragtomkostninger efter denne regl. Se eks. http://www.bvhd.dk/fileadmin/webmaster/ ... 388_OE.pdf hvor sælger skulle betale omkostninger for at få sendt en pcer til rep.
Personligt har jeg tre gange fået afhentet min volvo uden omkostninger efter en fejlbehæftet reperation. To gange hos Bilia og en enkelt gang hos den forhandler hvor den blev købt.
Jeg er bekendt med at der er kutume i bilbranchen for at kunden selv skal betale og der er svært at klage over (og det skaber en meget dårlig stemning)

Helt enig. Det er altid en god ide at komme til en fælles forståelse omkring problemet og dets løsning.Klågem skrev:Volvo4life skrev:Nu er det nogle år siden jeg beskæftige mig med den slags, men lige en lille kommentar. Mit svar er baseret på den gamle Lov om Køb og jeg har ikke læst bemærkningerne omkring emnet efter den blev revideret.
Ved Forbrugerkøb vil mangler skal mangler udbedres uden væsentlig ulempe og unden omkostninger for køber.
I flere sager en sælger blevet dømt til at betale fragtomkostninger efter denne regl. Se eks. http://www.bvhd.dk/fileadmin/webmaster/ ... 388_OE.pdf hvor sælger skulle betale omkostninger for at få sendt en pcer til rep.
Personligt har jeg tre gange fået afhentet min volvo uden omkostninger efter en fejlbehæftet reperation. To gange hos Bilia og en enkelt gang hos den forhandler hvor den blev købt.
Jeg er bekendt med at der er kutume i bilbranchen for at kunden selv skal betale og der er svært at klage over (og det skaber en meget dårlig stemning)
Der er mange værksteder som yder den service at hente og bringe biler. Mange af dem er dog så frække at skrive 1 eller 2 timer ekstra på regningen. Og for de par hundrede som hresting har brugt for at køre bilen på værksted ville jeg ikke begynde at gøre en stor sag ud af det, med risiko for at værkstedet sætter sig på bagbenene og der pludselig er en dims i restordre i flere uger. (det er sådan det virker) Så hellere bruge den noble tone og rive en god middag eller lign. ud af værkstedet

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster