Dårligt behandlet af Bilia Herlev!

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Dårligt behandlet af Bilia Herlev!

Indlægaf scouhound » tors aug 12, 2010 15:10 pm

Havde idag en meget dårlig oplevelse med Bilia i Herlev. De har helt sikkert mistet en kunde i mig og jeg vil gerne fortälle hvorfor. Kender ikke noget til deres generelle rygte og jeg har aldrig havt kontakt med dem för men det bliver også den sidste gang.

Jeg var på jagt efter en diode til et af reglagerne i instrumentpanelen. Jeg arbejder i Kbh og ved at Herlev har det störste lager og andre steder tit bestiller specialdele derfra så for at spare tid ringede jeg direkte til Bilia i Herlev. Jeg er svensker og uge-pendler til danmark derfor har jeg svensk-registreret bil. Istedet for at vente til jeg kom hjem tänkte jeg ordne bilen idag da jeg havde nogen timer fri idag. Nåvel, jeg ringer til bilia hvor jeg får fat på en af deres medarbejdere som vil hjälpe mig at finde ud af hvis de har delen på lager. Da jeg fortäller at jeg ikke har dansk bil siger han at han så skal bruge stel-nummeret på bilen. Jeg forklarer at bilen står et godt styk väk og spörger hvis han ikke kan finde det alligevel hvis han får al info om bilen. "Nej det gidder jeg ikke, det er useriöst og meget nemmere vis han får stelnummeret" siger han og griner. Nå ok tänker jeg la gå... tager sko på og går de minutter til bilen for at skrive nummeret ned og ringer igen. En anden medarbejder svarer og siger at han skal finde ud af det for mig og ringe tilbage om få minutter. Godt så tänker jeg og sidder mig ned og venter ved bilen, vil jo ikke gå tilbage hvis jeg nu alligevel skal köre ud til dem og hente delen. Da det har gået 45 minutter syns jeg at det har gået lovligt lang tid og ringer tilbage for at spörge hvis de glemt mig. Får svaret at "det er nok nogen der finder ud af det" og at de skal ringe tilbage om lidt. Ok fint tänker jeg.

Efter 3-4 minutter ringer manden jeg talte med ved min förste opkald tilbage og starter med at sige
Sälger - "du er godt nok en utålmodig satan du, du skulle stenes og drukknes i cement!!"
Mig - nå så det syns du? det beklager jeg.
S - ja, jeg har fundet delen til dig, vi har den men de har den også ude på jagtvej så jeg syns du skal tage derhen.
M - ja det gör jeg gerne så, det er tättere på for mig
S - her er artikel nummeret: *
M - tak skal du ha.
S - nå men så må du sove videre eller hvad fanden det er du laver til daglig istedet for at ringe hertil. hvad laver du enlig til daglig?
M - vil du vide hvad jeg arbejder med?
S - ja!!
M - jeg er läge.
S - nå så kan jeg godt forstå at jeg ikke kan lide dig. Dig og dine läge kollegaer dräbte en af mine * ved at lave en fejl.
M - nå det beklager jeg siger jeg rimelig chokeret.
Sälgeren smider röret på.

Jeg körer så ud til jagtvej for at hente min del. Når jeg kommer derud fortäller medarbejderen mig at jeg har fået et forkert artikelnummer og at de ikke har delen jeg söger.

Jeg siger pänt ellers tak og nu sidder jeg med fölelsen af ikke ha särligt stor lyst at kontakte bilia i danmark igen overhovedet.

Ville bare skriva af mig . Jeg håber at ingen af jer behöver blive udsat for lignende svinerier fra medarbejdere på Bilia.

VH / Peter
scouhound
Ny bruger
Ny bruger

Re: Dårligt behandlet af Bilia Herlev!

Indlægaf oakey » tors aug 12, 2010 16:07 pm

Hej Peter,

Det er ikke fordi jeg tvivler på det du skriver, men hvis bare halvdelen er sandt så er Volvo Herlev sortlistet af mig.
Det er min oplevelse at service hos Volvo Sverige flere klasser over det man oplever i Danmark, - de har måske ikke forstået hvem der betaler deres løn.

oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.
oakey
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 5km nord for Roskilde

Indlægaf Volvo4life » tors aug 12, 2010 19:48 pm

Så skulle du prøve at besøge Bilia Scanidam på Amager.... :D

Har heldigvis aldrig fået samme behandling som dig, men reservedelsmandens fra Jagtvejs opførsel for en del år siden gjorde at jeg aldrig kom der igen.

Generelt synes jeg at folkene plejer at være venlige, men kvalitetet af det udførte arbejde har ofte kunne kritiseres. Jeg kunne komme med en lang liste af fejl og snyd (Betaler for noget der ikke er lavet eller faktura på mere olie end der fysisk kan være i motoren; han måtte have spildt næsten en liter).

De får aldrig lov til at røre en af mine biler mere og hvis jeg skal have en reservedel kommer jeg med nummeret på en seddel.

Iøvrigt sjovt at det var i Herlev, Amager plejer at ligge i bunden når det gælder kundetilfredshed.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Klågem » tors aug 12, 2010 21:10 pm

Hvis man skal handle res.dele hos Bilia. Så skal man kontakte Kurt i Nærum. Han er jordens flinkeste mand og så ved han hvad han snakker om
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Janus » tors aug 12, 2010 23:14 pm

Ole hos bilforum nordsjælland i hillerød er også super flink. Han vil altid gerne hjælpe, og bruger gerne meget tid på at undersøge div sager. Kan klar anbefales.
940 2,3 LTT
Janus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Bigfool » man sep 13, 2010 14:31 pm

Bilia i Herlev ???

Det eneste Volvo-relaterede værksted/butik i Herlev, (mig bekendt og så vidt jeg husker), var en underafdeling af Volvo Sommer, som lukkede en gang i 80'erne. (undrede mig bare over, hvordan man kan blive dårligt behandlet af et foretagende som ikke har afdeling i omtalte by) :lol:
Bedste hilsner Bigfool ;-)

Nuværende: V70 2.5T II '07 (pt. med BSR stage 1).
Tidl.: 850 R stc. '96, 740 turbo stc. '88, 245 GL '86, 245 GL '80, 145 GL '73, 145 GL '74,
144 S '68, 121 S '65 og 544 q '61.
Brugeravatar
Bigfool
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Søborg

Indlægaf Hagbard » tirs sep 14, 2010 22:47 pm

Bigfool skrev:Bilia i Herlev ???

Det eneste Volvo-relaterede værksted/butik i Herlev, (mig bekendt og så vidt jeg husker), var en underafdeling af Volvo Sommer, som lukkede en gang i 80'erne. (undrede mig bare over, hvordan man kan blive dårligt behandlet af et foretagende som ikke har afdeling i omtalte by) :lol:

Det er selvfølgelig vigtigt at få oplyst den korrekte adresse, men mon ikke det er Bilia på Mørkhøjvej (og så er det vel Søborg).

Jeg har i øvrigt været der 2 gange og begge gange fået en tilfredsstillende service, eksempelvis havde jeg mislyd ved højre forhjul. De brugte en ½ mekanikertime "uden beregning" på at finde fejlen, men mente ikke der var nogen. 2 gange har jeg været hos Bilia på Jagtvej og også fået en god behandling. Jeg har kun kørt Volvo (S60) i 2 år og er egentlig forundret over hvor god servicen er, men måske har jeg bare været heldig eller stiller ikke så store krav.

/Johnny :)
Hagbard
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Shadows » ons sep 15, 2010 0:17 am

oakey skrev:Hej Peter,

Det er min oplevelse at service hos Volvo Sverige flere klasser over det man oplever i Danmark, - de har måske ikke forstået hvem der betaler deres løn.

oakey

Det er squette heller altid for skarpe i sveriges land. Jeg fik efter et servicebesøg hos Volvo i Helsingborg, udleveret en checkliste hvor de have "hakket af" hvad de havde lavet på min bil. Jeg spurgte værkføreren hvor de havde fundet et anhængertræk som de havde smurt, og hvor servicebogen lå som de havde udfyldt???? Jeg havde hverken anhængtræk på min V70'er og havde heller ikke en servicebog liggende i bilen. Alligevel havde de hakket af at de havde udført arbejdet. :shock: :shock: :shock: :shock:
Så var det jeg tænkte, - hvad har de heller ikke lavet, som de har hakket af? Udover udskrivning af faktura!
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf Ulrik Friis » tors sep 16, 2010 0:04 am

Bilia har centraliseret deres reservedelsekspedition i København. Hvis du beder om reservedele i Nærum eller andre steder, så ender du alligevel hos en eller anden uforskammet fætter i Herlev et sted.

Bilia er helt enkelt for stort. Der er intet engagement hos nogen og den behandling jeg fik hos Bilia i Nærum trodser enhver beskrivelse. Men jeg ha alligvel beskrevet den her viewtopic.php?f=2&t=2735
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Tilbage til Diverse