Købstips: Volvo S60

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Købstips: Volvo S60

Indlægaf ThoCar » fre sep 14, 2012 23:16 pm

Jeg overvejer at købe en S60 og har kig på et par 2,4'ere fra 2002 som har ca. 150.000 på tælleren til 80t kr.

Jeg har ingen tidligere erfaringer med Volvo'er, idet jeg altid har kørt i italienske og tyske mærker, og kunne derfor godt bruge nogle gode råd inden jeg kaster mig ud i projektet.

Er der nogen der ligger inde med en købsguide til denne model?

Hvad skal man være opmærksom på (...udover stand og servicehistorie) ved denne model og hvad er dens svagheder?

Hvordan er tilgængeligheden til reservedele til Volvo'er, som har over 10 år på bagen, og udbydes der også uorginale dele?

Da jeg agter at beholde bilen en del år er det vigtigt at modellen ikke løber tør for reservedele, og dette er et problem ved mange bilmærker (fraregnet Mercedes).

Jeg håber at I kan hjælpe.

Mvh.

Thomas
ThoCar
Ny bruger
Ny bruger

Re: Købstips: Volvo S60

Indlægaf Peter_C » tirs sep 18, 2012 21:29 pm

Hej Thomas

S60 er hvad drivlinje angår nært beslægtet med S/V70 (og tildels også 850) så de fleste af tingene du fik at vide da du spurgte på de modeller, kan overføres til S60.
Det samme gælder generel pålidelighed og tilgængelighed af reservedele

Hvad købsguide angår tror jeg S60 var for nicheagtig i sine oprindelige salgstal til at nogen har gidet gøre et større nummer ud af en købsguide (ihvertfald på dansk)
men hvis du kigger efter købsguider på V70 af samme årgang går du nok ikke helt galt i byen. F.eks. Brugtrevyen må helt sikkert have noget om V70

Held og lykke med Volvokøbet. Mon du nogensinde får taget springet ? :wink:

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Midtsjælland