Hej
Jeg er netop blevet den glade ejer af en 760GLE aut. fra 89. Den har kørt 340000 men er blevet serviceret efter forskrifterne hos Volvo hele dens levetid. Bilen kører perfekt, aircon virker upåklageligt Sprinklervæske-tanken er dog utæt og skal skiftes. Er dette noget man som "nybegynder i automekanikerfaget" kan gøre selv og hvor kan man få sådan en reservedel ? Bilen har fået Pava-behandling regelmæssigt og står rigtig flot i bunden. Jeg vil nu gerne give den en ny behandling snarest for at være sikret. Der er en smule rust ved skærmkanterne som jeg vil lave selv. Hvad er den bedste metode ?? Naturligvis afslibning.......men så er det et spørgsmål om grunder, zinkspray, tectyl osv. Det virker som om der er mange meninger inden for dette område. Er det muligt at skaffe gummi-lister til soltaget idet den er ved at være noget slidt ?
Varmen i føresædet virker ikke mere.....er der nogen gode råd til dette ?
Jeg overvejer at tage bilen til Volvo for at de kan gennemgå den. Ville være rart at få en status på bilen. Hvis der er nogle i forummet der kan komme med gode råd ang. bilen vil det blive værdsat.
Glade Volvo-hilsener