Ny ejer af en 760GLE aut.

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Ny ejer af en 760GLE aut.

Indlægaf NHS760GLE » ons nov 28, 2007 18:27 pm

Hej

Jeg er netop blevet den glade ejer af en 760GLE aut. fra 89. Den har kørt 340000 men er blevet serviceret efter forskrifterne hos Volvo hele dens levetid. Bilen kører perfekt, aircon virker upåklageligt Sprinklervæske-tanken er dog utæt og skal skiftes. Er dette noget man som "nybegynder i automekanikerfaget" kan gøre selv og hvor kan man få sådan en reservedel ? Bilen har fået Pava-behandling regelmæssigt og står rigtig flot i bunden. Jeg vil nu gerne give den en ny behandling snarest for at være sikret. Der er en smule rust ved skærmkanterne som jeg vil lave selv. Hvad er den bedste metode ?? Naturligvis afslibning.......men så er det et spørgsmål om grunder, zinkspray, tectyl osv. Det virker som om der er mange meninger inden for dette område. Er det muligt at skaffe gummi-lister til soltaget idet den er ved at være noget slidt ?
Varmen i føresædet virker ikke mere.....er der nogen gode råd til dette ?

Jeg overvejer at tage bilen til Volvo for at de kan gennemgå den. Ville være rart at få en status på bilen. Hvis der er nogle i forummet der kan komme med gode råd ang. bilen vil det blive værdsat.

Glade Volvo-hilsener
NHS760GLE
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Volvo4life » ons nov 28, 2007 20:14 pm

Velkommen til.

Har selv kørt 760er og kan kun sige at det er en dejlig bil med visse forbehold. Jeg håber at du har sat dig godt i de særlige forhold/problemer som vil opstå med netop denne model, da det hurtigt kan betyde voldsomme udgifter til reparationer som desværre ikke står mål med værdien på bilen. Køreglæde er selvfølgelig svært at gøre op i penge...

Sprinklervæske-tanken er dog utæt og skal skiftes

Har efterhånden en del øvelse i netop denne deciplin og det er overraskende mange ting der skal væk inden man kan komme til den. Det er ikke noget der kræver noget særligt værktøj. Luftfilter kassen frigøres ved luftmængdemåleren og derefter fjernes den øverste halvdel, derefter resten. En evt EVAP beholder skal muligvis også rykkes samt lidt ledninger og slanger til beholderen. Det kan lade sig gøre uden de store problemer.

Der er en smule rust ved skærmkanterne som jeg vil lave selv. Hvad er den bedste metode ?? Naturligvis afslibning.......men så er det et spørgsmål om grunder, zinkspray, tectyl osv. Det virker som om der er mange meninger inden for dette område

Afhængig af farven på bilen og dine krav til det endelige resultat kan det måske betales sig at få en professionel til at lave det. Her tænkes primært på den endelige lakering.

Er det muligt at skaffe gummi-lister til soltaget idet den er ved at være noget slidt

Jeps, men den kan være dum at skifte.

Varmen i føresædet virker ikke mere.....er der nogen gode råd til dette

Der skal sandsyligvis et nyt varmeelement til. Det er ikke specielt sjovt at skulle skifte men med lidt tålmodighed kan det lade sig gøre.

Ellers er det en god ide at købe eks. Haynes bog om bilen, hvis du skal til at skrue på den selv.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf S.Bunzel » ons nov 28, 2007 20:23 pm

Svaret er ja :wink: det var mange ting på en gang.
Reservedele prøv " Svenske Bil A/S Højgårdsvej 11 4540 Fårevejle Tlf nr.59 65 43 44 "
Prøv at finde en haynes bog over bilen den vil være en god hjælp!
Hvis du bruger zinkspray skal den tøre i min 24 timer før den overmales.
Ledningen til vamen i sædet er tit knækket i siddepuden ved termostaden.

Tillykke med den fine bil :D
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Øst for Aalborg

Tilbage til Diverse