Tak for dette fantastiske forum, som har hjulper meget med erfaringer når man sidder og kigge på ny brugt bil
Jeg har i dag en Ford mondeo 2.0 130 hk diesel med manuel gear og partikel filter, som jeg skal af med. Den er blevet en "kone" bil nu med et kørselsbehov på kun 5-10.000 pr. år + vores årlige camping ture (vognen en 1700 kg 2,5 meter) igennem europa (kroatien,spanien etc.) med 3 børn.
Grundet alle de ændringer leder jeg efter en benzin trækker som kan trække vognen uden problemer igennem europa, samt tilfreds stille os som børnfamilie og en konen med 10 % invalidt/men grad på højre arm.
Jeg er faldet for en spansk importeret volvo V70 2.4T AUT med kun 80.000 på bagen. (Importeret af Asger fra det gamle autoforum ved roskilde), den har fuld KM garanti og ASO, læder kabine, navi og alle de andre normale ting. Den kommer ny serviceret med ny tandrem og gearkasse olie skiftet. Computeren bliver lavet om til Dansk, ligesom navigationen.
Er der noget man skal være opmærksom på med import af volvo ? er der nogle store foreskelle, ud over ikke noget sædevarme og lygte vaskere. ?
Føresædet er ikke slidt i læderet men en syning er gået lidt op, er det normalt ?
Er der nogle der ved hvad den køreklare vægt er på sådanne biler, her tænker jeg i forhold til tempo100, hvor bilen skal veje mere end camping vogn ?
Nogen pris indikationer på hvad det koster at få installeret benzin fyr i dytten.
Nogle forslag til bluetooth løsning til en sådanne bil, den har original indbygget telefon.. som ikke rigtig skal bruges.
Selvfølgelig skal den forbi denitrol, inden levering, nu når den ikke har været udsat for det danske vejr før
Er der andre ting jeg skal være opmærksom, eller forslag
Ser frem til at blive en del af "Klubben"
Michael