Klågem skrev:Er du sikker på at det er det rigtige håndtag som du udløser sædet på... Er ikke sikke på V40 men på 850/V70 sidder der et lille rødt håndtag under sædet bagtil
Jeg er ret sikker på det er det rigtige håndtag. Man KUNNE i princippet godt fælde sædet frem med drejehjulet, men det ville jo nok tage lidt tid, så i stedet er der en tværgående stang man løfter op i, og så kan sædet lægges frem. Der er ikke rigtig andre muligheder end de 2.
Problemet er jo sådan set heller ikke at sædet ikke vil fremad. Problemet er at det er "for stort til bilen"

Hvis nakkestøtten kunne komme af (det kan jeg sgu ikke finde ud af hvordan man gør) ville der ikke være nogle problemer. MEN jeg kan jo også se i instruktionsbogn af sædet er fældet frem MED hovedstøtte ... og så vil jeg jo også kunne.
Kan det tænkes at det er pga. sædet er højdejusterbart ? (kunne måske være noget med at højdejusteringsmekanismen gør at sædet ikke kan komme så langt tilbage som en sæde der IKKE har.)
Er der ikke et par V40 folk der vil gå ud og teste om deres sæde kan lægges ned, og om det har eller ikke har, højdejusteringsmulighed.
MVH Peter C: