Volvo S80 T6

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo S80 T6

Indlægaf t4nosh » søn jan 27, 2008 1:23 am

Davs godtfolk i det dejlige volvo elskende land tusind tak for en fed side til volvo debat og des lige.

Ja jeg ejer en volvo 850 T5 med de små 260 hk or er yderst tilfreds men men men jeg er blevet forelskede i volvo S80 T6 og har kig på dem som ligger i en pris klasse af de 210 000 kr hvor km tælleren står fra de 200 000 km og op af.... Er det noget jeg skal passe på med? Nu da de er med automatger og de har jo ikke lige frem den stærkste side at tåle mange kilometer eller hva???????? Nogen som kan hjælpe med at råde til hvad man skal gå efter i dem og hvad de har af standart sygdomme??? FEKS min volvo 850 skulle have nye løfter ved 150 000 km er det den samme sygdom de har evt.??? Kan den gerkasse evt. tåle en chip tuning så den kommer op på de 340 hk evt... Er der nogen som kender de biler og har stor kendskab til det? Er den bil vilder end evt. min volvo 850 T5. skal jeg blåt beholde min 800 bil eller er det er godt skift???? På forhånd tak til jer der vil smide en kommentar TAK TAK

Hilsen Bjørn
Volvotrykladning giver max ydelse til rigtige volvoer og så dem på lisens
Brugeravatar
t4nosh
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Brovst

Indlægaf Shadows » søn jan 27, 2008 8:59 am

Hvad jeg har læst på svenske forums, så har de første S80 en del elektriske problemer.
Men det værste, skulle være automatgearkasse problemer, hvor volvo ikke liiige har løsningen. Men en komplet gearkasse kan man så altid købe :shock:
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf Volvo4life » søn jan 27, 2008 12:08 pm

Har haft fornøjelsen at tilbringe noget tid sammen med en T6er da den kom frem herhjemme. Det er en super komfortabel bil der er skabt til lange ture, men det bliver aldrig en racer.

Det eneste der faktisk skuffede mig var hvor pænt de 272hk opførte sig. Har kørt 740/aut 760/aut 945TIC/aut 960/aut og fælles for dem alle er at man føler der sker noget når man laver kick-down (med undtagelse af 740eren). T6eren arbejdede sig roligt op omdrejninger og den kan da også flytte sig, men den gør det bare for pænt efter min mening. Synes ikke det giver nogen mening at chippe en bil der er beregnet til en afslappet kørestil.

Ellers skal du være forberedt på at hvis elektronik i motorrummet skal skiftes koster det et mindre landsted. Autgear og turboladere kan være et problem på de første årgange.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

hejsa :-)

Indlægaf t4nosh » søn jan 27, 2008 13:44 pm

Tak for responsen......

Jamen den har vel fået den triptronik for en ting ik og det er vel lidt race eller er det kun for syns skyld de har lavet det på dem?

Ja jeg kan godt regen ud at den er dyr i reservedele sådan en skude havde hørt at bare et sæt trækakxeler ligger i en 14000 kr ved volvo men okay når alt kommer til alt er den bil så ja hvordan skal man sige det??? Er den Evt mere frisk en min 850 T5 på de 260 hk eller er det for stor en lemosine og tung klods til at være lige så hurtig også selv om den har 272 hk eller hvad?
Volvotrykladning giver max ydelse til rigtige volvoer og så dem på lisens
Brugeravatar
t4nosh
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Brovst

Indlægaf Morten VJ » søn jan 27, 2008 16:20 pm

Tiptronic, aka man selv næsten kan bestemme skiftning af gear.
Er noget overflødigt ekstraudstyr, specielt i en limosine.
Det er måske sjovt i den første uge, derefter sætter man den bare i drive, eller måske sport hvis man vil føle sig som en racer.

Det er min erfaring med den overflødige funktion i en stor bil.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger

Tilbage til Diverse