Køb af V50

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Køb af V50

Indlægaf Esben » man maj 26, 2014 19:38 pm

Hej.
Min svigerfar har tilbudt at vi kan købe hans Volvo V50 1,6 D fra 2008. Har kørt ca. 93t km
Det er ikke rigtig os bekendt hvilken udstyrsmodel det er. Jeg ved den har klima, fartpilot, baksensor og lædersæder, og ellers ser rigtig fin ud.
Er der nogen der ud fra stelnummer eller nummerplade kan finde info om hvilken udstyrsmodel det er så jeg lige kan sammenligne prisen med andre tilsvarende. Hverken han eller vi skal jo snydes ret meget.
Nummerplade er AG 27 209
På biltorvet har jeg fundet at stelnummer er YV1MW765292478344 og at det er typekode M - Betyder det evt. momentum
Det er meningen den skal erstatte vores V7o I årgang 2000, men skal også lige have fundet ud af hvordan børnene kommer til at sidde bagi med deres to autostole(3 og 6 år)
På forhånd tak
Mvh
Esben
V70 2000 2,4 aut
Brugeravatar
Esben
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: 5750 Ringe

Re: Køb af V50

Indlægaf Cringvig » man maj 26, 2014 20:37 pm

Hej Espen

Nu får jeg nok nogen på nakken men behold din V70 den er klasser bedre selvom den er ældre, du og din familie vil være bedre tjent med den.
Prøv at søge på V50 problemer i dette forum og du vil have fleres timers læsning :)

Nu vil jeg læne mig tilbage og vente på kommentarer :)

Mvh
Chris
Mvh
Chris
-----------------------------
V70 Drive MY10 BLIS, LDW, DAC og RSE
Cringvig
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Odense C

Indlægaf Volvo4life » man maj 26, 2014 21:28 pm

V50 1.6D har visse problemer som man skal være opmærksom på. Prøv at bruge søgefunktionen.

Jeg ville aldrig handle denne bil mellem nærmeste familie. Det kan godt være at det er en fin bil nu, men antag at den har problemerne og eksempelvis at motoren dør om 1000km. Hvordan ville du fortælle det til Svigerfar? Det kan godt være at du ville sige; Brugt bil - det sker, men Svigerfar vil nok ikke have det godt med at have solgt en bil til familien som havde problemer.

Personligt ville jeg ikke vælge den model, og jeg ville ALDRIG købe den af et familiemedlem.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Anders_H » man maj 26, 2014 22:13 pm

Ved ikke med V50, men lige nøjagtig 1,6D har jeg godt nok læst meget dårligt om.
Ville også holde mig til V70, og vil man have ny bil, så en ny V70.
'91 Volvo 240 GL B200f (tidl. bil)
'00 Volvo V70 2,4 (tidl. bil)
‘07 Volvo V70 R
Anders_H
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Århus C

Indlægaf Esben » tirs maj 27, 2014 9:19 am

Tak for jeres input. Jeg har godt læst om den motor, men er det ikke noget med at den problemstilling der har været omkring turboen der ikke fik olie og det med at man ikke kan tappe alt olie af er klaret ved at sørge for at suge det sidste olie op og også ved at skifte det filter der sidder i banjo bolten op til turboen?

Men i har nok helt ret i at det kan være problematisk at købe en bil med denne motor hos et familiemedlem. Jeg får monteret autostole i den i dag og så kan det være at jeg slet ikke behøver tænke mere over det hvis børnene ikke sidder godt med mig bag rattet.

Det er desværre ikke en mulighed at beholde vores V70 da den kører alt for lidt pr liter benzin i forhold til at vi begge har/får langt på arbejde. I øvrigt bliver den omsynet i dag/morgen med ny forrude og venstre ankerplade for, og så skal den sælges mens vi stadig kan få noget for den fordi den kan sælges som nysynet.

Nogen med en ide om hvad det er for en udstyrsmodel?

Hilsen Esben
V70 2000 2,4 aut
Brugeravatar
Esben
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: 5750 Ringe

Tilbage til Diverse