Overvejer køb af Volvo V70

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Overvejer køb af Volvo V70

Indlægaf morten lunde » ons jan 23, 2008 16:45 pm

Hej alle.

Jeg er ved at undersøge markedet for V70 2001- da der ingen tvivl er om at det skal være min næste vogn.

Men hvad skal jeg passe på?

Jeg er kommet så langt at jeg ved det skal være en D5'er med automatgear, og hvad jeg kan se så har de da kørt et par kilometer, de fleste.

Prislejet er iøvrigt op til 300000 kr.

Mvh Morten
morten lunde
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Ulrik Friis » lør jan 26, 2008 2:19 am

Kig efter slidte styrekugler og kødben til krængningsstabilisatoren foran. Der sidder også to kødben i baghjulsophænget, som kan være slidt op, hvis manchetterne til kuglerne er revnede.

Find en som har DSTC (ESP).

Og tjek at bremserne er helt OK, især håndbremsen, hvor belægningerne kan falde af bremsebakkerne.

Låsen til bagageklappen kan også være defekt.

Klappen til brændstofdækslet låser ca. 10 min. efter man har låst selve bilen. Det kan gå i stykker så man slet ikke kan få klappen op.

Tjek (hvis du kan) om den har været chippet.

Det er en kanon bil, som kører rigtigt godt - og længe - hvis man passer på den.

Interval for tandremsskift er 160.000. Få den firhjulsudmålt og justeret. For det første kan det afsløre om den er skæv. For det andet kan selv en meget lille fejl i hjulindstillingerne give højere støj fra dækkene - og større slitage.

Der er sandsynligvis intet rust på den, og udstødningen siges at holde rigtig længe. Evt. kan holdere knække p.gr.a. rust, men så kan der loddes nye på.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Bording » søn jan 27, 2008 21:41 pm

Kan kun tilslutte mig Ulriks fine gennemgang af mulige fejlkilder.

Dog vil jeg fraråde at vælge en frikørt taxa, det kan godt være at speedometret kun viser 250.000, meeeen hvad har motoren egentlig kørt, hvormange timer har den ikke bare gået i tomgang på holdepladsen indtil næste passagerer kom og så har de garanteret fået mange tæsk af unge chauffører der skulle hurtigt frem til næste lyskryds for atter at holde for rødt lys igen.

Så hellere vælge en importeret fra sydtyskland, dels fordi de har kørt færre kilometer og dels at de har meget mere udstyr.

Vær iøvrigt også lige opmærksom på tilstanden af automatgearkassen - få den undersøgt om der er noget i vejen med den.

Med det prisleje du nævner skulle det være muligt at finde en god bil fra 2001 med omkring 200.000 km på bagen.

Glemte jeg lige og skrive, at det er en fantastisk bil, som du vil blive glad for og så er de jo kendt for at være næsten "immune" overfor rustangreb.

Held og lykke med projektet.
Hilsen

Richard

V70 2002 D5 manuel gear + en masse ekstraudstyr.

Forskellen på drenge og mænd, er prisen på deres legetøj!
Brugeravatar
Bording
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf S.Bunzel » tirs jan 29, 2008 19:37 pm

Bording skrev:Kan kun tilslutte mig Ulriks fine gennemgang af mulige fejlkilder.

Dog vil jeg fraråde at vælge en frikørt taxa, det kan godt være at speedometret kun viser 250.000, meeeen hvad har motoren egentlig kørt, hvormange timer har den ikke bare gået i tomgang på holdepladsen
.

Service indkatoren kommer på efter motoren har kørt 750 time.
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf invita » ons jan 30, 2008 23:40 pm

Har selv v70 2001 se efter
lister ved tag /forrude korroderer , bobler op
sørg for at der er meget udstyr koster som regel ikke mere
den skal køre jævnt - sætte igang uden at hugge, tilsodet gasspjæld er et problem
hvis automatgear: kør MEGET lang prøvetur og lad den geare op og ned ,
volvos geargasser skifter blødt hvis i orden , nogle falder i frigear hvis man kører længe i samme gear og så geare op og ned.
få udlæst fejlkoder
sæt dig i kabine og prøv alt , sædevarme aircond osv.
der er mange tilsalg med den kedelige :stof i besynderlig farve: kabine gå efter læder eller dellædder
selv sætter jeg meget pris på multifunktionsrat med styring af fartpilot og radio
gå efter en bil med servicebog fra volvo ,, der har været en del opdateringer og lign.
det er rigtigt med mange fine i sydtyskland , meen chek lige afgift uha uha

ellers bare en af den type biler man bare bliver gladere og gladere for hver dag man har den
har selv 2,4T suveren motor husk på at bilen er tung , der skal lidt nm til at flytte den

INVITA
INVITA
invita
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: greve

Indlægaf niko1045 » lør feb 09, 2008 21:09 pm

kontroller skadehistorik - genopbygningsbiler er ikke altid lige sagen. HVis det er en vogn med en del kilometer skal du være opmærksom på, udover det nævnte, tandstangen

vh nikolaj
Den som spørger er kun dum én gang, mens den der aldrig spørger altid er dum.....
niko1045
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: holstebro

Indlægaf Ulrik Friis » søn feb 10, 2008 20:54 pm

Lige en detalje - da jeg overtog min V70 D5 aut. skiftede jeg motoroile, gearkasseolie (automatgearkassen kører 60.000 på et skift) og bremsevæske. Og det vil jeg anbefale at man gør. Vælg olier af allerbedste kvalitet, det betaler sig mange gange.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Tilbage til Diverse