Noget for alle Volvo Amazon ejere

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Noget for alle Volvo Amazon ejere

Indlægaf Bording » ons jan 23, 2008 0:14 am

Hej

Jeg har fundet en bog om Volvo Amazon som jeg synes I også skal have kendskab til.

Bogen er på 432 sider med over 1000 billeder og er udgivet af forlaget Motorploven, hvorfra den også kan bestilles. Den koster kr. 398,00

http://www.motorploven.dk/bog22.htm

Er et must for enhver Volvo Amazon ejer, og for alle andre Volvo fans.
Hilsen

Richard

V70 2002 D5 manuel gear + en masse ekstraudstyr.

Forskellen på drenge og mænd, er prisen på deres legetøj!
Brugeravatar
Bording
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Hr. SmåSur » ons jan 23, 2008 2:35 am

Hmmm... Det er muligvis sprængfarligt at kommentere her, men:

- Bogen er uddelt til alle medlemmer i Volvo Amazon Klub Danmark, forrige år.. Bogen indeholder en masse billede materiale og en genemgang af de forskellige modelårgange. Tja - information der er LANGT mere præcist og udførligt beskrevet på eksempelvis:

http://www.volvoamazonpictures.se/

- en dybt seriøs side drevet af dybt engagerede skribenter.

- se også Svenska Volvo Amazonklubben,

http://www.amazonklubben.se/

- her kan man stort set finde samme materiale (omkring årsmodeller/historie) som i bogen.

Bogen giver et fint indblik i datidens Volvo reklamer i diverse ugeblade...
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Bording » søn jan 27, 2008 21:29 pm

Jeg må nok sige at jeg undres over Hr. Småsurs nedladende bemærkninger vedr. den nævnte bog og ja, efter at jeg gennem tiden har læst adskillige indlæg her i forum, må jeg konstatere at han til fulde lever op til sit "brugernavn"; Hvorfor står du i grunden ikke offentlig frem og fortæller hvem du er, istedet for at gemme dig bag et alias?

At bogen er uddelt til alle medlemmer af Volvo Amazon Klub Danmark gør jo ikke bogen ringere, snarere tværtimod, må den daværende bestyrelse i klubben have fundet bogen interessant, siden de vælger at give et eksemplar til alle medlemmerne.

Udover hvad Hr. Småsur har listet af indhold fra bogen, kan jeg nævne at bogen bl.a. også indeholder stof vedr. Volvo Amazons engagement i dansk motorsportshistorie, kongehusets brug af flere amazon modeller osv. Emner som ikke findes på de udenlandske hjemmesider. Og hvad er der iøvrigt forkert i også at vise illustrationer af forskellíge af datidens salgsannoncer? Min daværende Volvo Amazon (iøvrigt den sidste der blev indregistreret i Århus i sommeren 1970) kostede dengang kr. 29.500,-.
Hilsen

Richard

V70 2002 D5 manuel gear + en masse ekstraudstyr.

Forskellen på drenge og mænd, er prisen på deres legetøj!
Brugeravatar
Bording
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Hr. SmåSur » man jan 28, 2008 0:05 am

Ehh...

Altså - DU må gerne poste her i forumet fordi du er glad og vil hylde en bog.. JEG må ikke poste her i forumet fordi jeg ikke vil hylde samme bog??..

Offentligt frem? - Du kan bare sende en email? Jeg skjuler da ikke et dyt mere end du gør?? Eller har jeg komplet overset noget?..

At nævne at bogen er uddelt til samtlige medlemmer af Amazonklubben - var såmænd mere fordi den jo nok ikke er så pokkers aktuel at reklamere for, overfor dem der måtte være medlem af Amazonklubben - og det er vel forhåbentligt de fleste (?)

Øhh.. Sagde jeg at det var forkert at bogen giver et godt indtryk af datidens ugeblads-annoncer??

Kære Bording, tror du ikke du skulle melde dig ind i "Vi hader Hr. SmåSur-klubben"??..

Op på hesten igen! :-) - tør øjnene.

I øvrigt.. så er det pudsigt nok formand og kassér af Amazonklubben der har skrevet bogen.. - måske derfor at bogen blev fundet interessant af bestyrelsen??..

Ehhm... Er det mere offentligt hvis man fortæller f.eks. at man har en Volvo 245 med servo og tagbagagebærer??.... Og er forskellen på piger og kvinder - at de KENDER prisen på deres legetøj?
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Indlægaf Jeppe » man jan 28, 2008 18:43 pm

Hr. SmåSur skrev:Ehh...

I øvrigt.. så er det pudsigt nok formand og kassér af Amazonklubben der har skrevet bogen.. - måske derfor at bogen blev fundet interessant af bestyrelsen??..

Nu er jeg jo med i bestyrelsen i VAKD, og har derved været med til at beslutte at vi forrige år købte bogen og sendte ud som julegave til medlemmerne i VAKD og selvfølgelig har det haft betydning at den er skrevet af klubbens formand og kasserer. Klubben fik et super tilbud på bøgerne, da forfatterne ikke har modtaget forfatterhonorar for de eksemplar som VAKD har købt (netop for at imøde gå den diskussion om de tjener på klubben).

Historien om Volvo Amazon sluttede for næsten 40 år siden, så man kan roligt sige at bogen ikke bringer meget nyt med sig, men omvendt er det den første bog på dansk.

Mvh

Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Viby J.

Indlægaf Schroder » man jan 28, 2008 19:24 pm

Har selv KØBT bogen og kan sige en rigtig god bog, for os der ikke har den vilde forstand på Amazonen og dens historie. Man kan se/læse sig til udviklingen af bilen igennem tiden, men sjove billeder og bemærkninger til billederne.
Det er HELT sikkert spændende, men men, jeg har selv betalt de 400kr for bogen, og det synes jeg er tyveri, for så fantastisk er den nu heller ikke.. Det er en "bil bog", skrevet af info man kan finde her på nettet. Efter jeg købte bogen og læste den, så fortrød jeg VIRKELIG, at jeg ikke fik en kvitering med på den, så jeg kunne aflevere den tilbage..

Min mening om bogen, sjov at have, men har ikke en værdi af 400kr...
Biler jeg ligger inde med:
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Ballerup Kbh

REKLAME REKLAME!

Indlægaf Hr. SmåSur » man jan 28, 2008 22:56 pm

Kære ALLE!

I tilbydes hermed GRATIS (næsten) at LÅNE min udgave af bogen!!

Regler:

Du deponerer DKK 450,- på min bankkonto - jeg sender dig straks bogen (DKK 50,- regnes for porto).

Efter 30 dage returnerer du bogen (for egen regning) og straks jeg har konstateret at bogen er i samme fine stand som den var ved afsendelse - returneres dine DKK 400,-

VÆR'SGOD!

For en god ordens skyld:
Synes du at bogen er beholde-god - kan du jo enten selv købe dig et eksemplar - eller sende mig en mail - så køber jeg en ny og du kan beholde "min"!
Retunerer du ikke til tiden og/eller en skadet bog - taber du deponeringen - jeg skal ikke stilles ringere - og det skal en eventuel fremtidig låner heller ikke. Basta.

Send en mail til:

kartoffelchips (snabel-a) mail . dk

Hov, - skulle du sidde derude og ønske at låne bogen og har engang udtrykt dig "negativ" over mig/min facon - så skal du bare vide, at "Money Talks" - og jeg bærer ALDRIG nag! - ALLE er lige velkomne! 8)
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Indlægaf Schroder » tirs jan 29, 2008 7:06 am

ha ha haaaa..

Hvad med din familie? HAr du en ligende ordning/tilbud? Kunne godt bruge en god mor til et bryllup på et tidspunkt..

:wink:
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Hr. SmåSur » tirs jan 29, 2008 17:50 pm

Schroder skrev:Hvad med din familie? HAr du en ligende ordning/tilbud? Kunne godt bruge en god mor til et bryllup på et tidspunkt..
:wink:

Hmmm.. Jeg gør en kanon figur i en fræk sommerkjole - men måske det er for kontroversielt??... Prisen finder vi nok ud af.. 8)
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Indlægaf Schroder » tirs jan 29, 2008 18:58 pm

:lol:
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Indlægaf ctb » lør feb 02, 2008 1:43 am

Hej
Jeg vil give Bording ret det er en god bog, selv om den har få mangler.
Den er et must.
Jeg vil give samtidigt give Hr.Småsur ret når han siger at hjemmeside:
www.volvoamazonpictures.se er god og fyldestgørende. Samtidigt
ligger der en database over mange amazoner, med fine billeder. Jeg vil da
hemed opfodre Amazon ejere til at lægge billeder af deres Amazoner ud på siden. Der er kun 6 danske amazoner på siden. Har selv 2 på siden, leder efter data på min sidste nu døde bil, for at lægge den ind. :)
I øvrigt kan jeg tilføje at den norske amazon klub har en god hjemmeside
www.nvak.no Den suplerer den svenske amazon hjemmeside fint.
mvh
mange volvo hilsner
Claus Trappaud Bondesen

Amazon B20A, 1970
245 GLT B230E, 1988
Suzuki Swift eco+ 1200, 2011
ctb
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Vejle N.

Indlægaf Tommi Fisker » man feb 04, 2008 16:30 pm

Hej

Vil da også bare sige jeg syntes det er en god bog og den må man da bare have i samlingen " Når man er Volvo Tosset "
M.V.H.
Tommi Fisker
Mail: TommiFisker@hotmail.com
Brugeravatar
Tommi Fisker
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Ø-Doense v/ Hobro

Indlægaf Amazon » søn mar 02, 2008 19:17 pm

Hej.

Jeg synes også det er en udemærket bog, med meget information. Den er nok ikke 400kr værd, men dog et must for Amazon ejere. Det er rigtig man kan finde alle oplysninger på nettet hvis man gider, men bogen er stadig godt læsestof.
Sjovt nok er der et billede af min egen Amazon :)
Amazon
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Odense

Tilbage til Diverse