Pollenfilter i V40

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Pollenfilter i V40

Indlægaf Peter_C » fre feb 29, 2008 9:34 am

Hejsa

Den korte: Kan man sætte pollenfilter i min V40 ?

Den lidt længere: Hvad kræves der for at montere pollenfilter i min V40. Selve filteret er jo en dims med et udskiftningsinterval på 1 år, så det er jo sikkert nemt nok at skifte/montere, men hvis bilen ikke er født med pollenfilter, er der så plads til det nogle steder ?

Anyone ?

MVH Peter C:
(Allergiker :( )
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Pollenfilter i V40

Indlægaf Peter_C » lør mar 01, 2008 14:01 pm

Peter_C skrev:Hejsa

Den korte: Kan man sætte pollenfilter i min V40 ?

MVH Peter C:
(Allergiker :( )

Nu har jeg ligget med en vis del i vejret og rodet rundt inde under instrumentbordet. Jeg har, ved hjælp af VADIS, lokaliseret hvor pollenfilteret burde sidde, og kan konstatere at der kun sidder en dækplade i min bil. Altså intet pollenfilter. :(

Jeg er dog lidt lun på ideen om at skære hul i den plade, og montere et pollenfilter ... skulle nogen mon have nogle former for ideer til om det er muligt ? (Evt. erfaringer fra andre modeller end V40)

MVH Peter C:
I stalden:
2011 Volvo S60 D3 Aut.
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Ingemann » lør mar 01, 2008 16:20 pm

Hvis du med VADIS har lokaliseret stedet, hvor det burde sidde, kan du så ikke med VADIS finde varenummeret på den box med pollenfilter i (eller hvordan det nu er lavet) og bestille den hos Volvo?
Eller det findes måske slet ikke?
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Peter_C » lør mar 01, 2008 20:32 pm

Ingemann skrev:Hvis du med VADIS har lokaliseret stedet, hvor det burde sidde, kan du så ikke med VADIS finde varenummeret på den box med pollenfilter i (eller hvordan det nu er lavet) og bestille den hos Volvo?
Eller det findes måske slet ikke?

Mjoee... (jeg har nok udtrykt mig forkert. Det er ikke nemt at beskrive) Filteret sidder (når det er der) nærmest "indskudt" på kanalen der løber fra blæsermotor og frem til luftdyserne. Ca. samme princip som når tryllekunstneren sætter plader ned i kassen når han laver "den oversavede dame"-nummeret.

HVIS jeg skal sætte et filter i min bil skal jeg have gang i hobbykniv og fil for at fjerne den blændplade der sidder hvor filteret burde sidde (det er ikke muligt at fjerne pladen, den er støbt ud i et med resten af kanalen)

Det jeg fisker efter er om der skulle være en anden der har forsøgt sig med at eftermontere pollenfilter. Evt. en Volvo-mekaniker der ved besked

Spørgsmålet er om jeg kan nøjes med at "save hul" i luftkanalen og bare putte et indkøbt replacement-filter deri, eller om jeg skal købe et nyt kanalstykke der er forberedt for, og beregnet til, pollenfilter

MVH Peter C:
I stalden:
2011 Volvo S60 D3 Aut.
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Ingemann » søn mar 02, 2008 2:10 am

Nu er du jo allergiker, og skal udskifte filteret mindst en gang om året, og er det så ikke lidt mere dejligt at du køber kanalstykket og et filter - og så ikke har nogle underlige problemer efterfølgende?

Jeg tænker på at modifikationer man laver selv, er tit noget, som man helst ikke skal pille alt for meget ved. Så i længden og med den fremtidige ejer af bilen, vil det så ikke være at foretrække at det er lavet "rigtigt"?

Nu aner jeg ikke hvor meget det originale kanalrør koster, men så dyrt er det vel heller ikke?
- og i forhold til den tid du skal bruge på at modificere og tilpasse, så virker det ikke som om der er særligt meget at diskutere (med mindre prisen på røret er helt ude i hampen.)
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf S.Bunzel » søn mar 02, 2008 10:54 am

Jeg ville prøve en ophugger, for at se om man kunne få stumperne, og tage et kik om det kan lade sig gøre!
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf Ingemann » søn mar 02, 2008 13:06 pm

Endnu en gang kan jeg varmt anbefale
www.returbilen.se
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Peter_C » man mar 03, 2008 10:10 am

Ingemann skrev:Endnu en gang kan jeg varmt anbefale
www.returbilen.se

Det ser sgu spændende ud. Hvordan fungerer det ? Kører man selv over med værktøjskassen og piller det af man skal bruge, eller bestiller man på forhånd, og så er stumperne klar til afhentning når man kommer ?

Jeg har jo et lille problem med vand i reservehjulsbrønden, så det kunne være man skulle "samle til bunke" og hente en bunke dele når man har været hele bilen rundt og fundet ud af hvad man skal bruge. (skærmkanterne fra en 2,oT kunne også være lækre :-))

MVH Peter C:
I stalden:
2011 Volvo S60 D3 Aut.
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf testhest » man mar 03, 2008 10:20 am

Hej Peter_C,

Ja, du kører bare over og tager de dele du skal bruge, og betaler ved udgangen.
Der er mulighed for at leje værktøj, men du kan også medbringe dit eget værktøj.
Har selv været hos den i Malmö, og de er nu nogle flinke mennesker, og med rigtig gode priser ;-)
Men, der er ingen garanti for at lige den del du skal bruge er der, men så kan man jo prøve og se om delen skulle være hos Harry's Bilskrot http://www.harrysbilskrot.se/.

Har du undersøgt hvad røret koster af ny hos Volvo?

Håber du får installeret dit filter! Er selv allergisk over for græspollen, og kunne godt bruge sådan et filter i min 945'er :?
MVH
Bjarne Warming

945 Classic '96, B230FK + M90, 3" forrør og katalysator + 2,5" bagud - i rustfri.
testhest
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: 6400 Sønderborg

Indlægaf Ingemann » man mar 03, 2008 10:24 am

Peter_C skrev:
Ingemann skrev:Endnu en gang kan jeg varmt anbefale
www.returbilen.se

Det ser sgu spændende ud. Hvordan fungerer det ? Kører man selv over med værktøjskassen og piller det af man skal bruge, eller bestiller man på forhånd, og så er stumperne klar til afhentning når man kommer ?

Jeg har jo et lille problem med vand i reservehjulsbrønden, så det kunne være man skulle "samle til bunke" og hente en bunke dele når man har været hele bilen rundt og fundet ud af hvad man skal bruge. (skærmkanterne fra en 2,oT kunne også være lækre :-))

MVH Peter C:

Jeg ville aldrig tage derover uden værktøj. Kan godt være man har muligheden, men har så tit set nogle gå rundt og spørge om de må låne det ene og det andet..
Man skruer selv på bilerne - og det gør at der er ikke nogen garanti for at den del du skal bruge er der, selvom du på nettet kan se en bil der kunne have den. Det er ulempen ved Returbilen.
De har en fast prisliste, som du kan se på deres hjemmeside - og sådan et specielt rør, som du skal bruge, vil de sikkert knapt nok tage noget for, fordi de ikke ved hvad det er.

Der er ikke mulighed for at bruge strøm - husk det!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Peter_C » man mar 03, 2008 10:44 am

testhest skrev:Har du undersøgt hvad røret koster af ny hos Volvo?

Håber du får installeret dit filter! Er selv allergisk over for græspollen, og kunne godt bruge sådan et filter i min 945'er :?

Jeg må selvfølgelig nok lige forbi Volvo og "spørge dumt" inden jeg booker en brobillet :-)

MVH Peter C:
P.S. Det er også græs der er synderen her :(
I stalden:
2011 Volvo S60 D3 Aut.
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Peter_C » man mar 03, 2008 10:47 am

Ingemann skrev:
Jeg ville aldrig tage derover uden værktøj. Kan godt være man har muligheden, men har så tit set nogle gå rundt og spørge om de må låne det ene og det andet..
Man skruer selv på bilerne - og det gør at der er ikke nogen garanti for at den del du skal bruge er der, selvom du på nettet kan se en bil der kunne have den. Det er ulempen ved Returbilen.
De har en fast prisliste, som du kan se på deres hjemmeside - og sådan et specielt rør, som du skal bruge, vil de sikkert knapt nok tage noget for, fordi de ikke ved hvad det er.

Der er ikke mulighed for at bruge strøm - husk det!

Denne mulighed er skrevet bag øret til fremtidig brug. Sikken en familieudflugt man kunne lave til sådan et reservedelsparadis.
(ej ... jeg må sgu nok hellere køre alene og lade kvinder og børn blive hjemme) :D

MVH Peter C:
I stalden:
2011 Volvo S60 D3 Aut.
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Ingemann » man mar 03, 2008 11:55 am

De kan da gå på shoping i Malmø i mens ;)
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Tilbage til Diverse