Sænkning af 544

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Sænkning af 544

Indlægaf LaCar » fre apr 07, 2006 1:43 am

Hey hey..

Hvordan får jeg sænket min 544??

ved ikke om folk vil kalde det blasfemi, men har gang i et mindre hot-rod projekt med en 544, og den skal selvfølgelig godt til jorden :lol:

Går ikke ud fra man bare ringer til et styling firma og siger at man har en 544, HVOR finder man sådan noget, passer den fjedre og dæmpere med andre modeller?

og spørgsmål 2, hvor køber man reservedele så som bøs, bremser og lignende sliddele?

er HELT grøn inden for veteran verdenen :wink:
På forhånd tak

svar her, eller på

MSN: Super-Star@cool.dk
Mail: LJ@LaCar.dk
MVH

Lars Jacobsen - Lacar.dk
LaCar
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: fyn

Indlægaf Gæst » fre apr 07, 2006 13:00 pm

ved ikke om man kan få sænknings sæt til 544, men du kan kotte lidt af fjederne af, (har prøvet det).....

Resavedele: Kig længer op af siden til venstre og se hvad der står under VOLVOSNAK.DK altså hvem der står bag denne, side og ja du ser rigtig Gadbjerg reservedelslager Tlf 75 87 62 44 og der kan du få alt hvad hjertet kan begær af resave dele til volvo... God fornøjelse med bilen og held og lykke........

frank :D
Gæst

Indlægaf Gæst » fre apr 07, 2006 17:02 pm

Anonymous skrev:ved ikke om man kan få sænknings sæt til 544, men du kan kotte lidt af fjederne af, (har prøvet det).....

Resavedele: Kig længer op af siden til venstre og se hvad der står under VOLVOSNAK.DK altså hvem der står bag denne, side og ja du ser rigtig Gadbjerg reservedelslager Tlf 75 87 62 44 og der kan du få alt hvad hjertet kan begær af resave dele til volvo... God fornøjelse med bilen og held og lykke........

frank :D

Tak for hurtigt svar, ja, jeg ved at man kan korte af fjedrene, men det er jo ikke lovligt, og jeg vil gerne ha en bil som er teknisk OK...
og ja, jeg er også klar over hvemmder har siden :wink: men som jeg også skrev kunne det jo være at der var nogle som lige som jeg havde en masse dele, og manglede noget så man kunne lave lidt byttehandel 8)

så opsumering, jeg mangler stadig noget sænkning til en 544, hvordan og hvorledes??????
Gæst

Indlægaf mikaelmtb » man aug 28, 2006 20:12 pm

Jeg mener det stadig er muligt at finde et sænknings sæt til din gamle 544´er, (Mener det koster ca 2500kr for et sæt som sænker 40mm) men ellers er det ikke noget problem at skære i de forreste fjedre så den kan komme ned der!

De bagerste er et lidt større problem, da de er "koniske" i enderne. Her skulle det være muligt at putte fjedrene i en presse og varme dem ned! Dette har jeg dog ikke selv prøvet endnu, men står snart i samme situtation som dig! :-) Jeg er nemlig også igang med at samle en 544 "Hotrod"!

Det lyder som et spændende projekt du har gang i, har du evt billeder af projektet?

Tjek evt min 544 på >> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34417 <<

Mvh
Mikael

Billede
Volvo 544 Sport 1959
Volvo 544 SII 1959
Volvo 544 1964 Racerbil
Volvo 210 1966 Herregårdsvogn
Volvo Amazon 121 1969

Chevrolet 1948 Coupé, kustom
Brugeravatar
mikaelmtb
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Århus / Sønderborg

Indlægaf mikaelmtb » man aug 28, 2006 20:16 pm

Forresten så er det da ikke Blasfemi at lave en gammel Volvo til en hotrod! Hvis bare ikke du begynder at gejle den med T-hansen udstyr og alu-fælge men holder den i stilen! :wink:

Og de kappede fjedre er ikke umiddelbart lovlige, men har flere venner der kører med det og som endda har fået synet deres biler sådan! Men sørg helst for at bruge et par friske støddæmpere når du sænker mere en 40mm, flere af vores biler er sænket ca 140mm!! :D Det giver en helt anden bil at køre i, du skal passe lidt på kanterne, men får tilgengæld kanon vejgreb i sving i kombination med feks et par 5,5" stål-fælge og lavere profil!

Mvh
Mikael

(Prøv evt at søge på Jalopies på www.bilgalleri.dk , så finder du en del lave Amazoner! :wink: )

Hvis du har tid og lyst, vil jeg anbefale at du kigger forbi til Kolding Volvo-træf her i næste weekend, det plejer altid at være kanon!

Fandt lige et link til drengenes (Og min søsters...) biler: " http://www.bilgalleri.dk/html/gal_bruge ... =++S%F8g++ "
Volvo 544 Sport 1959
Volvo 544 SII 1959
Volvo 544 1964 Racerbil
Volvo 210 1966 Herregårdsvogn
Volvo Amazon 121 1969

Chevrolet 1948 Coupé, kustom
Brugeravatar
mikaelmtb
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Århus / Sønderborg

Senking 544