Slå bevægelse senor i alarm fra (konstant) ??

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Slå bevægelse senor i alarm fra (konstant) ??

Indlægaf Shadows » søn apr 15, 2018 15:33 pm

På min XC60 vil jeg gerne slå bevægelsesfølere fra konstant. Pga. jeg meget ofte har hund i eller tager med færge.
Men det virker som om at Volvo har lavet det således at man ikke kan slå det fra i indstillingerne, men skal spørges hver gang man forlader bilen. Og det fungerer mægtigt dårligt med især nøglefri betjening.

Andre der har samme problem? Eller kender løsningen?
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Re: Slå bevægelse senor i alarm fra (konstant) ??

Indlægaf Koldstart » lør apr 28, 2018 17:36 pm

Desværre-desværre ... har jeg heller ikke fundet en metode til at slå den der *>¤#! sensor konstant fra :evil:

Jeg oplever ganske ofte om foråret, at alarmen går i gang når jeg klikker motorvarmeren til via fjernbetjeningen.

Naboerne er søde og forstående, men deres velvilje bliver ganske ofte sat på hård prøve, når Volvoens alarm går i gang kl. 06:30 om morgenen :roll:

Til med har jeg oplevet, at den er gået i gang samtidig med, at den i bil-indstillinger står på "Nedsat beskyttelse".

Så har jeg prøvet at låse bilen op, for at slå alarmen fra. Men det sikkerhedsfikserede krapyl låser bare igen, med alarmhyl til følge, hvis ingen døre har været åbnet inden for et bestemt tidsrum (10 minutter?)

Jeg kan ikke helt gennemskue, om denne forårskåde opførsel har noget med temperaturen at gøre eller om opførslen er reaktion på Dinitrol-behandling. Jeg får nemlig Volvoen Dinitrol-behandlet hvert andet forår.

Er der andre som har lignende erfaringer, og måske ligefrem en kur?
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Slå bevægelse senor i alarm fra (konstant) ??

Indlægaf Strandvaskeren » søn apr 29, 2018 14:55 pm

Hvis jeg må have lov at undre mig lidt, hvorfor er det så lige at der stadig monteres bilalarmer i biler, min fantasi rækker ikke til at få øje på fordelene, er der en pointe jeg misser??

I min verden er den permanente løsning en bidetang, så er det også slut med at teste naboernes tålmodighed og den slags.
Hygge..
Thomas
2002 S60 2.4 uden mølle
Strandvaskeren
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 189
Tilmeldt: lør okt 01, 2016 14:37 pm
Geografisk sted: Lidt udenfor Roskilde

Re: Slå bevægelse senor i alarm fra (konstant) ??

Indlægaf Koldstart » søn apr 29, 2018 21:57 pm

Strandvaskeren skrev:I min verden er den permanente løsning en bidetang, så er det også slut med at teste naboernes tålmodighed og den slags.


Go idè... Hvor er det så lige jeg skal anvende omtalte bidetang, for ikke at få følgefejl om fejl på alarmsystemet? :?
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Slå bevægelse senor i alarm fra (konstant) ??

Indlægaf Strandvaskeren » ons maj 02, 2018 22:40 pm

I don't know, der må vel sidde en sirene et eller andet sted?

Findes sådan en XC60 ikke både med og uden alarm, hvis det er en option der kan vælges til, kan den vel også vælges fra?

Nu jeg er igang med at undre mig over alarmer sådan generelt, så har min bil ikke alarm, men har en knap med symbolet for "slå interne sensor fra" af uvisse årsager.
Hygge..
Thomas
2002 S60 2.4 uden mølle
Strandvaskeren
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 189
Tilmeldt: lør okt 01, 2016 14:37 pm
Geografisk sted: Lidt udenfor Roskilde

Re: Slå bevægelse senor i alarm fra (konstant) ??

Indlægaf Koldstart » ons maj 02, 2018 23:16 pm

Så er "synderen" fundet.

Det er ikke rum-overvågningen den er gal med. Det er føleren for åben frontklap som er blevet vandskræk :shock: Den melder med mellemrum "åben frontklap" uden årsag.

Jeg tror det hænger sammen med den der dampvask de udsætter bilen for, når de afvasker snavs og gl. rustbeskyttelse på Dinitrol-stationen. De er grundige, og så kommer der vand steder, hvor der aldrig kommer vand under normale omstændigheder. Når så kondensen sætter sig i de kølige forårsnætter er der pludselig kontakt (eller ikke) et sted som narrer alarmen til at tro, at frontklappen står åben. Åben-frontklap med alarm på ==> hyl og skrig, fordi alarmen tror nogen åbner for at pille tyvagtigt ved bilen.

Desværre er det ikke noget som kan ignoreres, ved at vælge "nedsat følsomhed" i "Min Volvo"-indstillingerne :(

Og lige så desværre er det en periodisk fejl som kræver fugt. Så hvis jeg kører til mit normale Volvo-værksted er fejlen altid pist borte når jeg kommer frem :evil:

Nu vil jeg den næste uges tid parkere med frontklappen under tag, og så må vi se, om fejlen kan forsvinde igen (læs om det følsomme sted kan tørre igennem) :|
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Slå bevægelse senor i alarm fra (konstant) ??

Indlægaf jesperf » ons maj 02, 2018 23:21 pm

Strandvaskeren skrev:I don't know, der må vel sidde en sirene et eller andet sted?

Findes sådan en XC60 ikke både med og uden alarm, hvis det er en option der kan vælges til, kan den vel også vælges fra?

Nu jeg er igang med at undre mig over alarmer sådan generelt, så har min bil ikke alarm, men har en knap med symbolet for "slå interne sensor fra" af uvisse årsager.


Det er formentlig knappen til blokeret låsestilling.
Vedhæftede filer
7E990F52-5D07-477F-ABB6-A148AA969620.jpeg
7E990F52-5D07-477F-ABB6-A148AA969620.jpeg (91.63 KiB) Vist 8994 gange
Mvh. Jesper

Tidligere:
2008 V70 III 2,5T aut benzin
2002 V70n 2,4 aut benzin 140hk, km 345.000
jesperf
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: ons apr 27, 2016 16:18 pm
Geografisk sted: 9400 Nørresundby

Re: Slå bevægelse senor i alarm fra (konstant) ??

Indlægaf Strandvaskeren » tors maj 03, 2018 20:46 pm

jesperf skrev:Det er formentlig knappen til blokeret låsestilling.

Det er lige netop sådan en knap jeg har, synes bare instruktionsbogen sagde noget med at slå kabinesensoren fra, men sådan er der så meget.. :D
Hygge..
Thomas
2002 S60 2.4 uden mølle
Strandvaskeren
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 189
Tilmeldt: lør okt 01, 2016 14:37 pm
Geografisk sted: Lidt udenfor Roskilde

Re: Slå bevægelse senor i alarm fra (konstant) ??

Indlægaf jesperf » tors maj 03, 2018 22:35 pm

Strandvaskeren skrev:
jesperf skrev:Det er formentlig knappen til blokeret låsestilling.

Det er lige netop sådan en knap jeg har, synes bare instruktionsbogen sagde noget med at slå kabinesensoren fra, men sådan er der så meget.. :D


Du husker helt rigtigt. Såfremt bilen har alarm installeret har knappen en anden funktion.
Det skal ikke være nemt ;-)
Mvh. Jesper

Tidligere:
2008 V70 III 2,5T aut benzin
2002 V70n 2,4 aut benzin 140hk, km 345.000
jesperf
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: ons apr 27, 2016 16:18 pm
Geografisk sted: 9400 Nørresundby

Re: Slå bevægelse senor i alarm fra (konstant) ??

Indlægaf Koldstart » lør maj 12, 2018 15:32 pm

Koldstart skrev:Så er "synderen" fundet.

Det er ikke rum-overvågningen den er gal med. Det er føleren for åben frontklap som er blevet vandskræk :shock: Den melder med mellemrum "åben frontklap" uden årsag.
... snip ...
Nu vil jeg den næste uges tid parkere med frontklappen under tag, og så må vi se, om fejlen kan forsvinde igen (læs om det følsomme sted kan tørre igennem) :|


Jeg spøjtede venstre frontklaåp-lås til, med ganske megen spay til rens af elekrtriske komponenter. Resultat: markeringen for åbenfrontklap lyse konstant :roll:

Nå.. Men det er da en fejl man så kan spore på. Derfor forhørte jeg mig hos Dinitrolbehandleren, om de ville se på sagen i løbet af ugen. Det ville de gerne, men desværre havde de ikke tid når jeg kunne komme forbi, så jeg måtte vente over 1 uge.

Det var lidt held i uheld, for efter en nat og en morgen forsvandt markeringen for åben frontklap. Den er endnu ikke kommet tilbage.

På Volvo-værkstedet i Frederikssund havde de set sådan en fejl før. Man kan ikke udskifte kontaktføleren alene. Det kræver udskiftning af hele låsen. Pris: over 600 kr. + arbejdsløn. Men de havde også før set, at de kunne"smøre sig ud af fejlen". Så noget tyder altså på, at der er et eller andet i Volvoens låsesystem, der ikke helt er så vejrbestandigt som det burde være. :wink:
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Slå bevægelse senor i alarm fra (konstant) ??

Indlægaf Koldstart » tirs sep 18, 2018 15:24 pm

Her kommer så en opfølgning.

Efter hele sommeren at have overlevet on-and-off på smøremidler og naboers tollerance er Volvo nu blevet indlagt for kirurgisk indgreb under fronten.

Det viser sig, at jeg bliver nødt til at skifte ikke bare een lås (inkl. kontakt-føler) men begge 2! Og desuden skal der nye ledninger til :( Volvo har angiveligt sat låse-følere til alarmen i både venstre og højre frontklap-lås. Kan du stave til "overkill" :roll:

I morgen skal jeg hente patienten. Senere kommer regningen og den vil formentlig (nok en gang) afsløre Volvo som et præmium bilmærke.

Nå... Keld plejer dog at være fair i sine udskrivninger. Jeg er altid blevet ordentligt behandlet hos Keld Hansen i Frederikssund. Så jeg håber at beløbet kan betales uden at dykke for dybt i pensionsopsparingen.

Et sidespor:
Har lånt en Renault Captur, mens Volvoen er indlagt. Faktisk ikke nogen helt ringe dyt! Den kan være svær at holde nede på 50-60 i byen. for den kører særdeles komfortabelt og den ekstra højde i siddeposstiionen gør, at hastigheden føles lavere end den er.

Men på motorvejen skal man huske at slå "ECO" fra, hvis man ellers vil gøre sig håb om at nå de 110, før man skal dreje fra igen. Uden ECO ruller den også kvikt ud ad motorvejen. Det må de have været bevidst om hos Renault. Hvorfor skulle de ellers sætte ECO som separat trykknap?
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 9 gæster