Nyt bagsæde

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Nyt bagsæde

Indlægaf Peter » fre jan 05, 2007 22:36 pm

Hej.
På min dejlige 86ér 740 stc.car. er der tre seler på bagsædet, men den miderste sele er kun et mavebælte.
Jeg kunne godt tænke mig at montere tre-punkts sele på midterpladsen, da vores mindste vokser og snart skal ud af barnestolen. Jeg har tænkt på at anskaffe mig et bagsæde fra en 940, på nogle af dem er der 3 gange 3-punkts seler og også tre nakkestøtter.
Er der nogen der har lavet en sådan udskiftning før, hvis ja, hvordan griber man det an, kommer igang og hvor finder jeg et sådan bagsæde.
Venlig hilsen

Peter
Peter
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Esbjerg

Indlægaf B23Trige » lør jan 06, 2007 23:30 pm

Jeg ville starte med at tage et par foto af det nuværende bagsædes beslag og låse osv. så du har noget at sammenligne med hos huggeren.

Så ville jeg ringe til nogen huggere og finde ud af hvor der holder biler (940) med bagsæderne i. (kan som regel oplyses pr. telefon)
Så ville jeg køre ud og se på sæder og seler om det kunne bruges, det skal jo passe i farve, beslag og så videre.
Har selv en 740 stc. fra 85/86 med beige interiør, og har selv gjort det samme for at få skiftet slidte eller defekte dele i kabinen.

Og så har jeg gemt en liste med hvilke huggere omkring mig der har intersante biler holdende, så jeg ved hvor jeg skal starte søgning når der opstår et nyt problem. eller lige ringe og høre om der er kommet nye emner ind siden sidst.

Jeg har ikke mødt nogen 740 i vores årgang med 3 x 3 pkt. seler skal så lige siges.

Men jeg har da set at stort set alt fra 940/960 kan flyttes over i en 740, så jeg vil da tro at beslag passer som det skal for bagsædet.
Jim Knudsen
745 GL årgang 1985 (B230K)
V70 2 Momentum 2,4 D5 185hk læder og automatgear årgang 2006/2007
B23Trige
Redaktør

Geografisk sted: Fårup v/Randers

Tilbage til Diverse