Hej,
Så er jeg blevet godt kørende igen efter min 850 smed kompressionen på cylinderen ved tandremssiden. Vi blev enig om ikke at ofre en motorrep. Bilen blev godt nok synet i sommer og fik dengang nye bagbremser og kabel, tandrem, vandpumpe og bærearm m.m til i alt 14000 kr. men aut.gearkassen hugger ved gearskift, selvom den er blevet skyllet igennem, så vi tænkte 15000 oven i og så er gearkassen slidt og bilen suger tillige benzin i rigelige mængder.
Det er blevet til en V70 2000 model (kode Y) med 140 hk (kode 65). Hold op en forskel i motorgang og den er næsten lydløs i tomgang sammenlignet med den gamle 2,5 170 hk. . Det er en manuelgear så jeg har lige et problem med koblingspunktet der driller. Den har fuldlæder + eljust. førerstol, som i den gamle, dejlig praktisk, armlæn med kopholder, aircon, sc805 radio og 16" Perfo fælge. Den har kørt 312000 og motor er skiftet ved 250000 med en som da havde gået 115000. Så den har nu 175000 bag sig. Jeg har fået flyttet bagagerumsæderne, midterarmlænet med sæde og bagstolpehøjttalerne fra den gamle til den nye og har kørt en tankfuld blandet kørsel = 11,63. Bilen er købt privat og parret kørte fra Randers til Herning for fremvisning ( vi skal alligevel en tur til Viborg i løbet af ugen) Jeg fik gode vinterdæk med og i bilen var tillige org. gummimåtter og org. tæppe og plastikbakke i bagagerum. Jeg måtte slippe 29500 og er godt tilfreds.
Hilsen Sander