S80 D3 2.0 163 HK , Frikørt taxa

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

S80 D3 2.0 163 HK , Frikørt taxa

Indlægaf Konljas » søn feb 22, 2015 10:55 am

Hej Volvo folk.

Som overskriften siger kikker jeg på sådan en vogn. Det den er fra 2013, men 2014 model. Har rundet de klassiske 250.000 km ved overtagelse .

Men tror man......, hvad har I erfaringer med, at der kommer af rep.

Jeg kører ca. 45.000 km om året.

Forventer den skal koste ca. 200.000 kr. Er det go eller no go.

Håber på en masse indspark
Konljas
Ny bruger
Ny bruger

Re: S80 D3 2.0 163 HK , Frikørt taxa

Indlægaf Tom » søn feb 22, 2015 11:51 am

I min glade studietid kørte jeg Taxa et par år for en større vognmand og som afløser skiftede jeg rundt og kørte både diverse Mercedes modeller og et antal Volvo 240 og 740 (og en enkelt gang en 760 turbo benzin, fantastisk bil og motor :D )
Det jeg lagde mærke til var at Volvoerne, når de begyndte at nærme sig de magiske 250.000 km blev "løse" og lidt gyngehesteagtige i det.
Det har jeg ikke oplevet i vores "private" brugte 240, 940 og nu V70, så det har nok også noget med kørselsmønstret at gøre ;-)

Uden den store mekaniske baggrund vil jeg tolke det som at diverse bøsninger i ophæng samt fjedre/støddæmpere nok skal gås efter og evt skiftes.
Sæderne kan også blive noget flade i det
Til gengæld lever vognmanden jo af at bilen kører hele tiden, så motoren er nok passet godt.
Ligeledes er rust sikkert ikke et problem, da bilen jo ikke står stille længere tid ad gangen.

Andre må komme med mere værkstedsmæssige kommentarer til model og motor, men kig på bilen generelt, motorrum, indtræk og få et indtryk af om den er hærget.
Generelt ville jeg ikke være bange for at købe en frikørt taxa, men jeg ville vurdere prisen i forhold til både kilometer- og vedligeholdelsesstanden og ikke så meget til årgangen.

Mvh Tom
Tom
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Holte

Tilbage til Diverse