I min glade studietid kørte jeg Taxa et par år for en større vognmand og som afløser skiftede jeg rundt og kørte både diverse Mercedes modeller og et antal Volvo 240 og 740 (og en enkelt gang en 760 turbo benzin, fantastisk bil og motor

)
Det jeg lagde mærke til var at Volvoerne, når de begyndte at nærme sig de magiske 250.000 km blev "løse" og lidt gyngehesteagtige i det.
Det har jeg ikke oplevet i vores "private" brugte 240, 940 og nu V70, så det har nok også noget med kørselsmønstret at gøre

Uden den store mekaniske baggrund vil jeg tolke det som at diverse bøsninger i ophæng samt fjedre/støddæmpere nok skal gås efter og evt skiftes.
Sæderne kan også blive noget flade i det
Til gengæld lever vognmanden jo af at bilen kører hele tiden, så motoren er nok passet godt.
Ligeledes er rust sikkert ikke et problem, da bilen jo ikke står stille længere tid ad gangen.
Andre må komme med mere værkstedsmæssige kommentarer til model og motor, men kig på bilen generelt, motorrum, indtræk og få et indtryk af om den er hærget.
Generelt ville jeg ikke være bange for at købe en frikørt taxa, men jeg ville vurdere prisen i forhold til både kilometer- og vedligeholdelsesstanden og ikke så meget til årgangen.
Mvh Tom