TL (too long); WR (won't read):
Tænker at købe en brugt Volvo V50, 2011, 101k Km, Classic 109Hk. Brugt som firma bil og blevet velholdt ser det ud til. Koster 183 900 kr (næsten 190 000 kr med alt). Har set at det ikke skal være noget problem med undervogns rust i denne model, og motoren lød til at fungerer meget godt under testkørsel og var spændstig i acceleration (ihvertfald godt nok for mig).
Jeg tror prisen er god nok (sig til om I er uenig!), og jeg kan få den forsikret med kasko (+ glasdækning og udvidet vejhjælp) til 4200 kr om året. Jeg er 24, så prøv at slå den pris
Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på ved køb af denne model? Rem type i motoren? Top lok? Hjulopsætning? Hvad som helst
Jeg er ny her i forumet, og er egentlig nordmand. Har studeret i danmark i 6 år nu, så kan skrive og tale dansk, men det kan komme ind noget norsk. Beklager om det ikke er forståeligt.
Jeg har lige fået et job ud fra universitet, og skal i den sammenhæng have en bil. Jeg har ledt længe, men fundet noget jeg tror er godt. Dog har jeg nogle spørgsmål, og når jeg fandt dette forum blev jeg overlykkelig, så jeg prøver mine spørgsmål her (nogle blev besvaret efter at kigge lidt... så som undervogns spørgsmål. Den er vistnok behandlet fra fabrik, og behøver ikke noget specielt før om nogle år?)
Jeg har fundet en Volvo V50 fra 2011 som jeg tror er et godt køb (link: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/ ... ve/2470131). Den er reserveret til mig frem til i morgen kl 14, så jeg håber på svar inden.
Den koster 183 900 kr og har kørt 101 000 Km. Med alle udgifter for at den skal leveres køreklar, så koster den lige under de 190 000 kr. Den har godt nok med udstyr for mig, og jeg syntes bilen er fin og den ser godt vedligeholdt ud. I henhold til kilometer, så lurer jeg på (som skrevet tidligere også) hvad for en rem type motoren har, og om den behøver at skiftes snart. Bilen vil blive leveret både med brugtbil test, og nysynet.
Jeg havde en prøvetur med den i går, og syntes den kørte meget godt. Kobling og gear var der intet at sige på når jeg kørte både vanlig, men også powershifting. Den havde ingen ratslør, og kørte meget behageligt. Radioen var lidt forvirrende, men jeg prøvede ikke helt at sætte mig ind i den heller.
Jeg har penge nok til at købe den, men spørgsmålet er om dette er en bil som I 1) anbefaler til en første gangs køber 2) syntes prisen for denne bil er så god som jeg selv tror? 3) Er denne bil kendt for at have nogle problemer, eller er den sikker på vejen og driftsikker?
Som skrevet tidligere, kan jeg få en meget god forsikrings pris på den, så er meget interesseret i at købe denne. Håber I kan hjælpe mig som er helt ny (både her i forumet, men også som blivende bilejer!
Tak for alle input!
/Gardium
EDIT: Jeg glemte at tilføje at alle service er blevet overholdt hos autoriseret Volvo mekanikere.