Jeg har kört med mobil atf 3309 de sidste 180.000 uden problemer, bilen har lige rundet 220.000km, ved 60.000km fik jeg monteret en magnetisk oliefilter oppe ved returen, så det på youtube, og det virker fantastisk, det tager alle de metalpartikler, det originale oliefilter der sidder inbygget i gearkassen, overser, men jeg körer max 60.000km pr olieskifte i gearkassen, og filteret har jeg en ven som köber hjem fra staterne.
Og jeg bytter olien selv, jeg giver omkring 1300 skr for 20 liter, og har få en olieslange fra en skrottet Volvo, og lavet min egen oliekobling, det er bare tage den grönne klips af oliereturen, på med min hjemmelavet slange og så ned i en dunk,og starter med at tappe de ca 4 liter der er i gearkassen ved bundproppen på gearkassen, og fylder de ca 4 liter på igen, tapper ca 2 liter af ad gangen med min egenlavet olieslange(ca 1,5 meter) og fylder 2 liter på igen, og efter 12-16 liter er det klart, og så kommer magnetfilteret på til sidst, og så efterfyldes bilen, imens den står i tomgang, og det har virket fint på alle de v70n, jeg efterhånden har gjort det ved, og en gang nulstillede vi gearkassen, men det har ikke väret nödvendigt siden, og de biler vi efterhånden har lavet det på, körer uden problemer, nogle har rundet 500.000km, med samme gearkasse
, så noget må jeg/vi jo göre rigtigt, nå men det var bare min erfaring vdr de gearkasser vi har haft med at göre, om det er efter bogen eller ikke, i dont care