Kragbak skrev:HGV sport er det det samme som en 220 S?
Jaaa... Jo, en Amazon HGV/Kombi/St.car - betegnes som model 220 - når du sætter et S bagved, kaldes de "sport" - idet de er med en "sport" motor.
Kragbak skrev:123GT har en kraftigere motor og en flottere kabine som jeg kan se. desuden er den vel også med fire skiver en anden dif. og sikker en del andre ting.
STOP! - Her har du fået noget galt i halsen.. En Amazon 123GT er en FULDSTÆNDIG "alm." Amazon pånær: "Sport" motor m. anelse mere "krads" knastaksel - og derfor et par "ligegyldige" ekstra HK. (og så en del diverse små-detaljer, som ekstralygter, omdrejningstæller og lidt forskellig "lir") - der er
IKKE tale om en "konstruktivt" "bedre"/anderledes Amazon end en helt almindelig.
(Og til husarene: Ja, jeg ved godt at GT'en har andet differentiale, M41 gearkasse - men det jeg vil understrege er, at GT'en som sådan IKKE er væsentlig anderledes end en alm. Amazon - og at de detaljer der skiller en GT fra den alm. LET kan overføres til en alm. Amazon).Jeg plejer at illustrere det med, at en 123GT er en Amazon med PÅMONTEREDE ekstra detaljer - IKKE en konstruktivt anderledes Amazon.
Kragbak skrev:Med andre ord kører en GT meget bedre en 220S?
Sludder! - Hallo?.. En Amazon er jo YNGST fra 1970 - dermed 37-8 år! Tror du, at du kan mærke væsentlig forskel på en 1967 Amazon 123 GT og en 1967 Amazon HGV Sport?? Det tror jeg IKKE!
Men altså, skulle vi tale om 2
spritnye biler fra fabrik - så er der naturligvis en forskel på en Amazon 123GT og en Amazon HGV! - mere om DÉT senere..
Nå, men til resten af dit svar - kan jeg da kun sige, at der ikke er noget i det du skriver, der siger mig andet end: Du skal passe godt på dig selv - du kan meget let blive snydt - vi taler jo altså rigtig gamle biler nu, så du finder IKKE en garagebil, med én ejer (som KUN kørte bilen om søndagen), som vil koste dig 25.000.
Bered dig på, at hvis du er "voksen" på opgaven, skal du finde 50.000 (MINDST!) - og være parat til at ofre yderligere - og du vil være GODT stillet, hvis du ganske enkelt betaler dig fra, at du ingen ekspertise har - med andre ord - betal en kyndig 5.000 for at hjælpe dig - det er muligt det er mange penge, men 5.000 er INGEN penge op imod hvad du kan overraskes af.
Tro mig.
Sidst en Amazon 123GT blev handlet i DK (altså en KOMPLET orig. GT) - blev den handlet i omegnen af 110.000.. og dét for et eksemplar, der var gennemrenoveret, med tarvelig pasform, men dog rimelig nydelig og komplet.