Hvornår skal man skifte bil?

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Hvornår skal man skifte bil?

Indlægaf Volvo4life » tirs mar 25, 2008 12:47 pm

Inspireret af en anden tråd omkring hvorfor man kører Volvo.

Hvorfor skal man skifte sin bil?

Biler bliver jo aldrig nyere og man må vel acceptere at der selv på en Volvo med nogle år på bagen vil opstår problemer der kan give anledning til at ønske man aldrig havde anskaffet bilen, men er det argument nok til at skulle sælge den? Opvejer de dage hvor alt bare virker de dage hvor den kun delvist/ikke virker?

De økonomiske rammer vil naturligvis begrænse ens valg. Man kan jo ikke bare tillade sig at smide den gamle væk og købe en ny. Det koster penge at eje en bil og store Volvoer er ikke blandt de billigste at holde kørende.

Selvfølgelig kan der være et praktisk behov der betinger en udskiftning af køretøjet og da denne overvejelse som regel betyder meget i det samlede regnestykke vil det ofte gøre argumentation lettere. Man vil dog savne sin Porsche, men i den nye vil børnene kunne være på bagsædet…

Endelig er der alle de timer/penge som mange på forummet formentlig har brugt på at gøres netop deres Volvo til en bil man er glad for og en man ønsker at beholde. Glæden ved sin bil er noget der er svært at prissætte.

Problemet er nok at for mange her er Volvoen ikke bare et transportmiddel, men noget man er glad for. Personligt har jeg selv et transportmiddel holdende (K*A) som gør alting som den skal og aldrig skaber nogle problemer, men sjov er den ikke…

Grunden til dette lange indlæg er at jeg er blevet tilbudt en anden Volvo som jeg er interesseret i og som jeg ved kan blive en dejlig bil, men jeg er ikke træt af den jeg har nu. Selvfølgelig er der gode og dårlige dage med den nuværende (heldigvis flest gode) – men jeg er stadig i tvivl.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf kimmer » tirs mar 25, 2008 22:33 pm

KØREGLÆDE :D Det kan ikke siges med andre ord. Af de 5-6 biler jeg har haft, er jo ikke så gammel :wink: er der ingen der slår følelesen af min Volvo. Prestige, pålidelighed og sikker indpakning af familien.
Jeg har kikket længe efter min nuværende bil, så længe at jeg blev i tvivl om mine 160000 kr kunne anvendes anderledes. Jeg var faktisk ved at købe en peugout 406 st. car 2,0 fra 2002 med alt udstyr og lavt km-tal til 150000, men valgte alligevel en 5 år ældre Volvo. Grunden er ganske enkel, jeg vil gerne have noget som ikke alle har, og det må gerne koste. Jeg ved til gengæld også at Peugoutens dårlige rygte omkring el og hjulophæng, bremser.......... vil gøre at jeg sælger efter 1-2 år :?
Men kort sagt, KØREGLÆDE :D
Kim
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf Ulrik Friis » tirs mar 25, 2008 23:51 pm

Da jeg skulle skifte min 97 Peugeot 406 turbo med 250.000 km på klokken ud anede jeg ikke at jeg ville ende med en Volvo. Men jeg skulle skifte bil, da Pøjgåtten havde lagt i kakkelovnen til forskellige større reparationer. Og det er lidt åndsvagt at bruge flere penge på at sætte bilen i stand end man kan få for den.

Volvoen har det hele - undtagen rust :). Der er måske ikke så god plads ved bagsædet, når forstolen er indstillet til mig, men alt det andet "var på plads". Jeg sidder supergodt i bilen og alle knapper og håndtag sidder hvor de skal og virker på en overbevisende måde. På nær højdejusteringen af lygterne og indstillingen af instrumentbelysningen - i mørke. Fornemmelsen af solid bil er svær at slå, og efter mange kilometer på spejlglatte veje har jeg fået en ny opfattelse af hvad det vil sige at have en sikker bil. Den er bare helt overlegen på sådanne veje.

Det er den også til daglig, men den skiller sig ikke så tydelig ud, som da den kørte på de glatte og ujævne veje. Og så ligger den klippestabilt med træk på. Man kan næsten ikke mærke man har slæb på.

Det første jeg gjorde var at sætte nye pærer i alle lygter. Og bare her er der en stor forskel til andre biler, når man tager fat i en pærefatning. Det er jo kram! Inden en tur til Sverige satte jeg et nyt batteri i, da det gamle var det originale (!).

Efter at være blevet Volvoejer har jeg jo så fundet "alle jer andre" på nettet, som passer rigtig godt på jeres "gamle" Volvoer. For Volvo holder jo. Den kører i rigtig mange år. Jeg har endnu ikke været i en situation, hvor den har svigtet eller smækket en voldsom regning i hovedet på mig. Det kommer sikkert. Jeg har dog måttet sætte nye bagbremser på, men stumperne var ikke specielt dyre. Men går der ged i automatgearkassen, bliver der skrevet regning!

Jeg plejer at beholde mine biler i mange år, og jeg tror at min (første) Volvo bliver gammel med mig.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Volvo4life » ons mar 26, 2008 22:34 pm

Tak for svarene som desværre ikke har gjort det nemmere...

Ingen tvivl om at jeg er glad for min nuværende Volvo. Den kører godt, er pålidelig, rustfri og jeg føler mig godt tilpas i bilen. Desværre er den jo ved at nå en alder hvor der forventelig vil være lidt ekstra vedligholdelse og ting der måske ikke fungere helt efter hensigten. Mine tidligere Volvoer har altid fungeret 100% selvom de har været ældre (dog langt mere simple), hvorimod at jeg ved min nuværende bil har på fornemmelsen at der altid kan kommer et eller andet sensor problem der kan forstyrre min nattesøvn...
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf kimmer » tors mar 27, 2008 7:09 am

Volvo4life skrev:Tak for svarene som desværre ikke har gjort det nemmere...

Ingen tvivl om at jeg er glad for min nuværende Volvo. Den kører godt, er pålidelig, rustfri og jeg føler mig godt tilpas i bilen. Desværre er den jo ved at nå en alder hvor der forventelig vil være lidt ekstra vedligholdelse og ting der måske ikke fungere helt efter hensigten. Mine tidligere Volvoer har altid fungeret 100% selvom de har været ældre (dog langt mere simple), hvorimod at jeg ved min nuværende bil har på fornemmelsen at der altid kan kommer et eller andet sensor problem der kan forstyrre min nattesøvn...

Køb en ny Toyota. Opstår der problemer med dén, er det fordi du bare er møg-hammer uheldig :wink: .

Ulempen (i mine øjne): Du drukner i mængden af anonyme biler
Fordelen: Du for noget pålideligt kram og søvn hver nat.
Kim
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved