Inspireret af en anden tråd omkring hvorfor man kører Volvo.
Hvorfor skal man skifte sin bil?
Biler bliver jo aldrig nyere og man må vel acceptere at der selv på en Volvo med nogle år på bagen vil opstår problemer der kan give anledning til at ønske man aldrig havde anskaffet bilen, men er det argument nok til at skulle sælge den? Opvejer de dage hvor alt bare virker de dage hvor den kun delvist/ikke virker?
De økonomiske rammer vil naturligvis begrænse ens valg. Man kan jo ikke bare tillade sig at smide den gamle væk og købe en ny. Det koster penge at eje en bil og store Volvoer er ikke blandt de billigste at holde kørende.
Selvfølgelig kan der være et praktisk behov der betinger en udskiftning af køretøjet og da denne overvejelse som regel betyder meget i det samlede regnestykke vil det ofte gøre argumentation lettere. Man vil dog savne sin Porsche, men i den nye vil børnene kunne være på bagsædet…
Endelig er der alle de timer/penge som mange på forummet formentlig har brugt på at gøres netop deres Volvo til en bil man er glad for og en man ønsker at beholde. Glæden ved sin bil er noget der er svært at prissætte.
Problemet er nok at for mange her er Volvoen ikke bare et transportmiddel, men noget man er glad for. Personligt har jeg selv et transportmiddel holdende (K*A) som gør alting som den skal og aldrig skaber nogle problemer, men sjov er den ikke…
Grunden til dette lange indlæg er at jeg er blevet tilbudt en anden Volvo som jeg er interesseret i og som jeg ved kan blive en dejlig bil, men jeg er ikke træt af den jeg har nu. Selvfølgelig er der gode og dårlige dage med den nuværende (heldigvis flest gode) – men jeg er stadig i tvivl.