Dårlige værkstedsoplevelser

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Skal man nævne dårlige værksteder med navn på forumet?

Ja
29
100%
Nej
0
Ingen stemmer

Stemmer i alt : 29

Dårlige værkstedsoplevelser

Indlægaf Volvo4life » man dec 11, 2006 21:25 pm

Har for nyligt haft 2 volvoer til service på et autoriseret volvoværksted og har desværre haft en særdeles dårlig oplevelse med begge biler.

Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg bør fortælle historien her da jeg på en måde føler at jeg kommer til at udstille værkstedets fejl. Omvendt vil jeg da gerne gøre opmærksom på fejlene det så andre måske kan tage lære af historien.

Skal iøvrigt sige at jeg sendte en (lang) skriftlig klage til værkstedet, men de ønskede ikke at kommentere det hverken skriftligt eller mundligt.

Vil derfor gerne høre jeres mening.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf BJ » ons dec 13, 2006 16:28 pm

ja, det må man der.
Det skaber dog bare grundlæg for at diskutere, om disse værksteder er virkeligt dårligt. Åbent forum. Værsågo.

Ellers til DR kontant :-)
BJ
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: København

Indlægaf ohhansen » tors dec 14, 2006 18:27 pm

Hejsa..

Troede at jeg var den eneste som stod med en mega træls værkstedsoplevelse hos Volvo. Troede at såfremt man køber Volvo via en forhandler, så er der mere rygdækning på, end som andre steder.

Der kan man tage grueligt fejl. Volvo Danmark fik historien i en tilfredshedsundersøgelse, tidligere på året. Dog har de glimret ved ikke at vende tilbage.
Sådan noget simpelt som en undskyldning, ville være på sin plads. :shock:

Jeg endte så langt, som ude i en sag om fri process imod Volvoforhandleren, hvor jeg fik det bevilget, men hvor forhandleren, hurtigt trak i land. De skulle ikke udstilles og tabe en sag.

Vedk. forhandler nåede dog at tilsvine min adovkat, således at jeg fik en total overhaling af 1 stk. 2.4 TD motor, på forhandlerens regning. Eller deres kunder. Der fandtes ikke en faktura p[ det arbejde. Hvem har mon betalt for det...... !!! :roll:

Jeg skal være den første til at beklage, at sagen ikke endte i retten. Men det ville jo ikke være godt, for de brådne kar der findes i branchen.

Håber ikke at GR føler sig støt. Dem har jeg kun godt at sige om. 8)

Mvh.
ohhansen
Bruger
Bruger

Indlægaf palle262 » tors mar 08, 2007 23:07 pm

Åh,ja. har også været der, men sagde dog nejtak, da jeg fik prisen at vide . Volvo vil have godt 8000 kr for at skifte o-ringene i et overgear på min 240 glt fra 84." vi skal jo have hele gear kassen af, og det tager mindst 2 dage"
Så er det sgu da godt at vi har gode gamle Fyllgraff; det tog 4 timer,
pris : 1395,00 incl moms, olie, og nyt filter, og bilen har kørt ca 150.000 km efter det.
palle262
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Bovense, Nyborg

Indlægaf retro » tors apr 12, 2007 22:25 pm

Palle262 > Hvem er denne Fyllgraff du nævner?

Jeg er nemlig på udkig efter en god og reel Volvo reparatør(helst i Kbh. området) der ikke koster kassen!

Jeg har en 850 2,5 GLE der har en 'grim' orange lambda-symbol lampe i instrumentbrættet der lyser. Jeg har før skrevet til dette forum om problemet, men har desværre ikke fået et eneste svar:-(
retro
Bruger
Bruger

Geografisk sted: kbh.

Indlægaf Shadows » fre apr 13, 2007 7:50 am

retro skrev:Palle262 > Hvem er denne Fyllgraff du nævner?

Jeg er nemlig på udkig efter en god og reel Volvo reparatør(helst i Kbh. området) der ikke koster kassen!

Jeg har en 850 2,5 GLE der har en 'grim' orange lambda-symbol lampe i instrumentbrættet der lyser. Jeg har før skrevet til dette forum om problemet, men har desværre ikke fået et eneste svar:-(

Til retro: Hvis lamda-lampen (svært ord 8) ) lyser kan det være en simpel ting som f.eks. en utæt gummislange.

Min gjorde det lige pludsligt mens jeg kørte. øv, øv og atter øv.
Men så kørte jeg til Bilia i Nærum (Der skal også være gode værkstedshistorier) Desværre måtte den stå der hele dagen, men til gengæld var det dagen efter jeg kom :D . Værkføreren havde selv en 850 og han havde sine idéer til hvad det kunne være. JEPS, en gummislange. 20 Kr

Men han advarede mod at køre for længe med denne advarselslampe tændt, motorstyringen kan ikke lide det, og begynder at køre et nødprogram.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf Shadows » fre apr 13, 2007 7:55 am

Jeg har også sagt at dårlige værksteder skal nævnes, jf. afstemingen her.

MEN, dertil vil jeg sige at før man farer til tasterne, skal det pågældende værksted havde en chance for at rette deres fejl.

Har man en rigtigt god oplevelse på et værksted skal man så heller ikke holde sig tilbage for at fortælle andre det.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Fyllgraff

Indlægaf palle262 » søn apr 15, 2007 22:56 pm

Hejsa Retro. Denne Fyllgraff bor ved randers, så det er nok lidt langt at køre. Men her i Århusområdet har vi også Rasmussen og sønner, de ved sgu hvad det drejer sig om, og de har IKKE noget med volvo danmark at gøre. De har bare forstand på volvo. I horsens er der Kurt Meyer; der har volvo horsens sommetider fået hjælp, men det er altså altsammen i jylland..
Hilsen palle 262
Shadows skrev:
retro skrev:Palle262 > Hvem er denne Fyllgraff du nævner?

Til retro: Hvis lamda-lampen (svært ord 8) ) lyser kan det være en simpel ting som f.eks. en utæt gummislange.

Min gjorde det lige pludsligt mens jeg kørte. øv, øv og atter øv.
Men så kørte jeg til Bilia i Nærum (Der skal også være gode værkstedshistorier) Desværre måtte den stå der hele dagen, men til gengæld var det dagen efter jeg kom :D . Værkføreren havde selv en 850 og han havde sine idéer til hvad det kunne være. JEPS, en gummislange. 20 Kr

Men han advarede mod at køre for længe med denne advarselslampe tændt, motorstyringen kan ikke lide det, og begynder at køre et nødprogram.
palle262
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Bovense, Nyborg

Indlægaf retro » man apr 16, 2007 14:15 pm

Tusind tak til palle262 og Shadows for fine råd og hjælp!
Jeg tror jeg prøver Bilia i Nærum da Jylland er lidt langt for langt væk :-) - tror jeg tager til Malmö når det bliver tid for et stort service!

Nogen der har erfaringer med værksteder i Malmö?
retro
Bruger
Bruger

Geografisk sted: kbh.

Tilbage til Diverse