S80 hakker er det Klimaanlægget

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

S80 hakker er det Klimaanlægget

Indlægaf MEEDOM1 » man jul 05, 2010 11:31 am

Har lige købt S80 fra 2001 2.4 200, blien hakker/rykker i det som om at den ikke får benzin nok eller at der er fejl på insprøjtningen under acceleration, når jeg slår Klima fra synes jeg ikke det er så slemt, forhandleren siger at jeg skal køre den op til 6000 omdrejninger i 1 2 3 gear for at få ''renset ud'' og køre på ''ordentlig'' benzin!!

Hvis jeg kører med automatpilot er det som om at den prøver at jystere farten hvert 2-3 minut, også med Klima tændt.

Er der nogle som ved om man kan gøre noget ved det..?

Der er ingen fejl i display, mon det vil hjælpe at få de sidste motoropdateringer?
MEEDOM1
Ny bruger
Ny bruger

Re: Klima s80

Indlægaf oakey » man jul 05, 2010 14:05 pm

Hej MEEDOM1,

Jeg formulerer mig forsigtigt hvad angår den forhandler du har købt bilen af fordi denne hjemmeside er offentlig tilgængelig.
Derfor skriver jeg: 'min mening er' istedet for for 'sgu' og 'fanden'.

Et hurtigt svar er:
Hvis du har købt din bil fra en forhandler for nylig (inden for 6 måneder) mener jeg ikke at det er dig der skal løse problemer ved bilen, men forhandleren.

Der er ikke noget der hedder 'ordentlig benzin'. Bortset fra de specialprodukter som f.eks. Shell tilbyder så får alle benzinstationer deres produkt fra de samme haner enten hos Shell i Frederecia eller hos Statoil i Kalundborg.

Min mening er at forhandleren prøver at få dig til at løse problemet, - det er billigere for ham.

Du kan naturligvis kontakte forhandleren igen og spørge om han kender købsloven, men det er min mening at siden han allerede har afvist dig har han ikke har særlig meget lyst til at bruge flere penge på den bil du har købt af ham.
Hvis du er medlem af FDM så kontakter du dem, - hvis ikke så kan du stå med et problem.

Der er mange i dette forum der har kendskab til forhandlere og hvordan man skal håndtere dem, - måske de kan hjælpe. Det ville sikkert hjælpe hvis du knne fortælle hvor du har købt bilen, men forhandleren kan også læse denne hjemmeside og derved blive negativ overfor dig ved en eventuel henvendelse.

Jeg ved at dette er et lamt svar, men det bedste jeg kan gøre lige nu.

De bedste ønsker

oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.
oakey
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 5km nord for Roskilde

Re: S80 hakker er det Klimaanlægget

Indlægaf johnson » man jul 05, 2010 17:47 pm

Det kan være gasspjældet der trænger til at blive renset ordentligt (tager ud og renset) - Bell add eller andet rens kørt igennem systemet er ikke nok. Hvis bilen har kørt mange småture kan det være der er sod i gasspjældet. Hakkeriet skal holde op når klima-anlægget er slået fra.
johnson
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Balder » man jul 05, 2010 20:10 pm

jeg er rimelig sikker at det er gasspjælder de er galt med...

man kan 1. opdatere software til denne
vis det ikke hjelper så skal den byttes...ca. 7500dkk hos Volvo...eller fra GB http://www.actronics.eu/en/producten_de ... AC=2007866
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro

Indlægaf MEEDOM1 » tirs jul 06, 2010 13:31 pm

Tak til alle for hurdigt svar, jeg har nu bestilt tid hos Volvo i morgen tidligt til en tester og evt en software opgradering, så må vi se hvordan det går bagefter.
MEEDOM1
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf MEEDOM1 » ons jul 07, 2010 11:49 am

Var hos Volvo her til morgen, testeren meldte ikke fejl, men jeg fik opdateret sortvaren 1250,-

Det hjalp så ikke!!

Bilen rykker stadig lidt i det når klima er tændt, skal til Ungarn på Lørdag og så må jeg jo se om jeg kan leve med det elles kører jeg nok til sverige og får nyt gasspjæld på et tidspunkt.

Havde netop købt en bil med klima da vi har tænkt os at køre sydpå hvert år..
MEEDOM1
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf johnson » ons jul 07, 2010 18:10 pm

Den vil rykke lidt når klima-kompressoren kobles ind - det slipper du ikke helt for. Sod i spjældet melder så vidt jeg ved ikke fejl - så du har måske ikke fået løst dit problem!.
johnson
Superbruger
Superbruger

Tilbage til Diverse