v40 2,0T kabine varme

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

v40 2,0T kabine varme

Indlægaf jkirk » fre jan 25, 2013 22:34 pm

jeg har en v40 2,0T fra 2001 Med klimaanlæg, mit problem er, at den for tiden ikke vil varme kabinen op.
Jeg har skiftet termostat, men uden effekt. Er blevet udluftet.
Lidt målinger viste at vand temperaturen på fremløbet til kabinevarmefladen havde en ca. temperatur på 64 grader og returvandet en temperatur på ca. 25 grader.
Temperauren på termostathuset målt til 76 grader
Kabine temperaturen +3 grader og den maksimale temperatur jeg kunne måle i udblæsningsdyssen på blæser trin 3 var +20 grader
Der sider en temperatur i klimakontorlen her har jeg målt er temperatur på 16 grader.
Pollenfilteret er nyt, dog er fordamperen til aircon utæt og skal udskiftes.
Jeg har kikket lidt på spjældet i luftfordeler boxen og det ser ud til at stå rigtigt
Håber der er nogen der har et bud på hvad der kan være galt.
jkirk
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Brædstrup

Re: v40 2,0T kabine varme

Indlægaf Ingemann » tirs feb 05, 2013 23:33 pm

Der er vand nok på systemet, ik?
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: v40 2,0T kabine varme

Indlægaf PeterFrost » lør feb 09, 2013 11:03 am

Selvom du selv har kontrolleret det, så er mit bud at klimamodulet ikke kører som det skal. Hvis du åbner ind til varmeapparatet og temperaturen er dejlig høj her, så er fejlen i dit klimamodul. Jeg havde selv en plastik bøsning til en af klima motorene der var flækket, min nabo lavede en metalbøsning der kunne skubbes ud over. Derefter afmonteret jeg alle motore, og kørte med dem uden at være tilsluttet, fra ydre til ydre position, derefter fandt jeg kombinationen af flapperne og monteret det når det hele stod rigtigt, og bum, så virkede det hele igen. Hvis det er en klimamotor eller enheden, burde du kunne læse det på en fejlkode.
Peter F.
Volvo 855R '97 Aut. - "Ordnet" ;)
PeterFrost
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Søborg

Tilbage til Diverse