Surrealistisk værkstedsbesøg. K. Westergaard

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Surrealistisk værkstedsbesøg. K. Westergaard

Indlægaf ik74 » ons apr 17, 2013 21:52 pm

Hej volvofans

Jeg synes lige jeg vil dele min til dato mest surrealistiske værkstedsoplevelse med jer. Så kan det være I undgår at begå samme fejl som jeg.
I dag havde jeg min v70 D5 III til fejlfinding hos K. Westergaard i Horsens. De er ikke mit faste værksted, men jeg har brugt dem en gang før til fejlfinding, og de er blevet mig anbefalet til netop fejlfinding.

Lidt forhistorie:
Jeg har det seneste års tid bøvlet med en periodisk el-fejl, som ingen andre volvofolk har kunnet løse. (Læs evt mine andre indlæg)
K. Westergaard kiggede allerede sidste sommer på bilen i den forbindelse, og anbefalede mig efter en times fejlfinding at få skiftet generatoren, da den ikke ydede hvad den skulle. Det ville de selvfølgelig gerne gøre for omtrent 5000 + moms. De vil dog ikke garantere det løser problemet.
Nå men jeg er fiks på fingrene og skifter selv generatoren til en magen til den Volvo foreskriver. Og magen til den der sad på i øvrigt. Pris ca 3000 alt inkl., så vidt jeg husker.
Herefter kører bilen fejlfrit indtil for en måneds tid siden, hvor fejlen opstår igen. Nå, det var så ikke generatoren tænker jeg og bestiller tid til en ny omgang fejlfinding hos K. Westergaard. De fandt jo trods alt en skavank første gang, så måske kan de igen.
Så er vi fremme ved i morges. Jeg afleverer bilen til værkføreren, sætter ham ind i symptomerne, siger jeg har skiftet generator, som de foreslog, og siger jeg henter bilen igen i eftermiddag. Værkføreren kigger på mig som om jeg snakker russisk, og siger at så ved han da ikke om han overhovedet gider prøve at finde fejlen, hvis de ikke må bruge den tid de mener der skal til. (!)
Men jeg skal bruge bilen for at komme hjem til Vejle, så vi bliver enige om deres mekaniker skal læse fejl ud, og ringe til mig, hvis noget dukker op.
Klokken 14.30 har jeg ikke hørt noget, og ringer til værkføreren, der siger de har opdaget der sidder en forkert generator på. Det er en 180A og det skulle have været en 150A.
Aha, tænker jeg. Det kan da være han har ret, men efter jeg har lagt på vender jeg lige hans udsagn med en anden volvomand jeg kender, der siger min netop er født med en 180A generator fordi den er født som taxa.
Det vil jeg selvfølgelig gerne vende med værkføreren igen, så jeg skynder mig at ringe tilbage, men det skulle jeg aldrig have gjort!!
Værkføreren kan ikke afvise det jeg siger, og da jeg spørger lidt mere ind til deres konklusion flipper han fuldstændig ud og siger at "nu gider han bare ikke have den bil mere. Jeg må komme og hente den med det samme, og så glemmer vi alt om det. Og jeg er bare sådan en type, der ringer alle steder hen, for at spare penge. Og det kan jeg bare glemme."
Jeg bliver helt rundt på gulvet, for jeg har måske talt med fyren i sammenlagt to minutter, så jeg nåede slet ikke at se den latente bombe nærme sig sprængning. Og i øvrigt startede jeg med at undskylde min nu anden opringning, men jeg vidste jo at han ville være væk, når jeg kom for at hente bilen. Så jeg får bare fremstammet et OK, som han vist ikke når at høre fordi han har smidt røret på.
Da jeg stærkt rystet henter bilen en halv time senere er fjolset væk, og der ligger en regning til mig på 1300 kr. Som jeg selvfølgelig betaler, men hold kæft hvor havde jeg lyst til at tørre røv i den regning.

Så mit råd er: hold jer langt væk fra K. Westergaard i Horsens, hvis I ønsker konstruktiv og brugbar fejlsøgning. Eller lad være med at stille spørgsmål til deres konklusioner...

Mvh
IK74
V70 D5 MY08
ik74
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Vejle

Re: Surrealistisk værkstedsbesøg. K. Westergaard

Indlægaf gälleryd » tors apr 18, 2013 14:04 pm

WOW,der skal men godt nok ikke aflevere sin bil :shock:
venlig hilsen Jan
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Indlægaf FrankHol » tors apr 18, 2013 15:42 pm

Jeg er en halvgammel knøs på 52 år og mit lange liv har lært mig, at man ALDRIG må konfrontere en fagmand med en anden fagmands vurdering. Du tillader dig også at skifte generatoren selv og fratage dem retten til at tjene penge :D

De færreste fagmænd (læs: mennesker) er ærekære i større eller mindre grad.
/Frank

XC70 181HK diesel 2014
V70 170HK 2001
855 140HK 1996
745 142HK 1993
Lada Niva 4x4 1987
FrankHol
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf gmtgmt » tors apr 18, 2013 18:35 pm

brugt du en El stock generator?
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf ik74 » fre apr 19, 2013 8:45 am

@ gmtgmt

Nu ved jeg ikke hvad El-stock er. Jeg købte en original FoMoCo generator, ligesom den der sad på. De er så flinke at sætte et 100% entydigt nummer på enden af generatoren (eller faktisk to: et Bosch-nummer og et Ford-nummer). Så det er ret nemt at finde en generator magen til, til omtrent det halve af hvad Volvo tager.

Mvh. IK
V70 D5 MY08
ik74
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf ik74 » fre apr 19, 2013 8:57 am

@ FrankHol

Det har helt ret i. Jeg kunne heller ikke drømme om at sige til en fagmand, at jeg har talt med en anden fagmand.
Mit indlæg er formuleret lidt uklart på det punkt, men overfor omtalte værkfører formulerede jeg det som om det var noget jeg kunne huske, fra dengang jeg skiftede generatoren, og gav jo på den måde faktisk værkføreren muligheden for at bestride påstanden, og derved få det sidste ord i den sag.
Jeg forstår stadig ikke hans reaktion....

mvh
IK
V70 D5 MY08
ik74
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf mazza » fre apr 19, 2013 10:40 am

Ja det er uheldigt.

Ikke iorden at flippe ud på folk på den måde.

Hvis du har dit eget på det tøre, og har holdt en sobre tone etc etc. ville jeg have sagt det vider/gør forhandleren opmærksom på dette. også ellers ikke gøre mere ved det ud over aldrig at komme tilbage igen.

Havde nok også holdt på ikke at betale regningen. Du fik ingen hjælp / kun en dårlig oplevelse (skæld ud) og måtte betale 1300 kr for det. og Manden er der ikke til at lukke den selv. (kujon)

Vil mener at man som værksted skal lytte efter hvad kunden siger generelt og især når der skal findes Periodiske fejl. Det er jo ikke alle folk der er enkefruer og betale naivt med blå øjne !!!!

Hvis kunden viser interesse i at få forklaret og forstået fejlen, er det da værkstedets opgave at gøre det. Så kommer kunden også igen næste gang der er noget han ikke selv kan lave. Bedre at få nogle opgaver fra en Semi gør det selv mand end ingen opgaver.
https://vimeo.com/user3533928

tryk på linket hvis i kan lide lidt action packed små film ;-)
Brugeravatar
mazza
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Sønderborg

Indlægaf ik74 » fre apr 19, 2013 11:20 am

@mazza

Jeg betalte regningen, fordi jeg gad ikke noget bøvl, og fordi jeg ikke kunne bevise at han IKKE havde foretaget sig noget. Sammen med regningen fik jeg en testudskrift på svensk og en batteritest. Og han sagde de havde drøftet det med en eller anden serviceafdeling, selvom det lugtede langt væk af: "vi ved ikke hvad vi skal sige, men vi siger noget, så vi kan skrive en regning".

Så kan man diskutere om 1300 kr for udlæsning af fejl er rimeligt, men jeg ville bare have min bil og komme væk fra det værksted så hurtigt som muligt.

vh
IK
V70 D5 MY08
ik74
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Tilbage til Diverse