Opvejning-Træk.

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Indlægaf hhgrand » fre apr 10, 2009 1:26 am

En bekymring mindre! Dejligt...
Og så har jeg fundet ud af at hængerøven kan "pumpes" op... Så tilsyneladende er den med niveau matic også... anede ikke det eksiterede før jeg kom ind på denne side. Eller hvordan jeg undersøgte det... Så alt i alt har dagen jo været positiv. Nu skal min Volvo-tusindkunstner af en svigerfar i sving med at snakke med sine insiderforbindelser om det vejeri... Så må vi se hvad han får ud af det. Han har tidligere udstyret det hedengangne "statens bilinspektion" med papirer fra volvo. Papirer som de ikke havde - og var glade for at få. Papirer som kastede lys over problemstillinger i forbindelse med opvejning.
Så håber jeg ski han kan hive en kanin op af hatten igen, hader bare at jeg ikke denne ene gang kunne klare ærterne selv.
V70 2,5 tdi aut. 00 - Alt tænkeligt udstyr... rigtig rejsevogn.
V50 1,6D VIP ( hertz bil ) 08
hhgrand
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: 7470 Karup

Indlægaf Klågem » fre apr 10, 2009 11:02 am

hhgrand skrev:En bekymring mindre! Dejligt...
Og så har jeg fundet ud af at hængerøven kan "pumpes" op... Så tilsyneladende er den med niveau matic også... anede ikke det eksiterede før jeg kom ind på denne side. Eller hvordan jeg undersøgte det... Så alt i alt har dagen jo været positiv. Nu skal min Volvo-tusindkunstner af en svigerfar i sving med at snakke med sine insiderforbindelser om det vejeri... Så må vi se hvad han får ud af det. Han har tidligere udstyret det hedengangne "statens bilinspektion" med papirer fra volvo. Papirer som de ikke havde - og var glade for at få. Papirer som kastede lys over problemstillinger i forbindelse med opvejning.
Så håber jeg ski han kan hive en kanin op af hatten igen, hader bare at jeg ikke denne ene gang kunne klare ærterne selv.

Du giver lige en melding hvis i finder ud af noget med opvejningen som Volvo-Danmark ikke kan.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Kalle745 » fre apr 10, 2009 11:15 am

Synes bare det lyder underlige når e bil unden ænderning kan køre i DE SE med 1800-1900kg efter og volvo ikke ved godkende det,,, men de vil godt godkende min gammel 745 fra 87 til at gå med 1800Kg.... :?
Klippekort, Hører til i busserne...
92 oktan = til at tænde bål med
95 oktan = til havetraktoren
98 og op = bilen ;)

745,GL B230K/F ``87´´
Brugeravatar
Kalle745
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Lime, Djursland

Indlægaf Ulrik Friis » fre apr 10, 2009 17:26 pm

I Danmark har der altid været mere restriktive krav til bilerne end i Sverige og Tyskland. Det skyldes vores afgiftssystem, da bilen skal bevare sin afgiftsmæssige identitet. Man må derfor ikke udskifte dele ad libitum uden godkendelse fra Skat, som nu er den udøvende myndighed på området. Tidligere stod Statens Bilinspektion for alle forhold vedr. bilerne, men efter indførelsen af periodiske syn og privatiseringen af synsvirksomheden, mangler man jo nu den ekspertise, som de gamle bureaukrater i SB havde. Lidt af den findes dog i Færdselsstyrelsen.

Der er ingen tvivl om, at Skat i dag handler meget konservativt, når man skal tage stilling til ændringer. Hvis nogen beder om at få vejet bilen op, så tjekker de papirerne man i sin tid fik fra Volvo, og hvis man her IKKE finder dokumentation for, at en opvejning kan finde sted, så afslår man. Man kunne ikke drømme om at rette henvendelse til Volvo for at bede om yderligere oplysninger.

Det kan også sagtens tænkes, ar bureaukraterne hos Volvo Danmark heller ikke tager initiativ til at undersøge tingene nærmere. Deres fokus ligger på at sælge nye biler, hvor problemer med 10 år gamle biler nok ikke har deres store interesse. Volvo som andre bilproducenter er i øjeblikket meget pressede, så man er sikkert meget opmærksom på forbrug af ressourcer.

Så lad os nu se hvad svigerfar kan skaffe af dokumentation. Det bliver spændende.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf hhgrand » lør apr 11, 2009 7:33 am

Tja... men er det ikke også sådan at vi er tvunget til at overholde EU-reglerne?
Det er dem jeg har i tankerne, og helt sikkert dem Svigerfar skal bruge.

En tysker som flytter til DK for at arbejde og tager sin volvo som må trække 1800 kg med ind, og evt. beslutter sig for at slå sig ned i dk og herefter omregistrerer til DK plader kan man jo ikke nægte retten til at slæbe de sidste 200 kg. når bilen allerede er godkendt til 1800 kg. i et andet EU. ( der foreligger en godkendelse fra fabrikanten at bilen må slæbe 1800 kg. )
Det ville være i strid med arbejdskraftens og varernes fri bevægelighed!!!
Og kan den ene bil godkendes - så kan den anden også....!
Men svigerfar får papirer i dag og så tager han fat...!

Men nu ser vi...
hhgrand
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Ulrik Friis » lør apr 11, 2009 21:43 pm

Min pointe er, at hvis bilen må trække mere i andre lande må der nødvendigvis ligge dokumentation fra Volvo i disse lande for, at bilen må trække de flere kilo. Dokumentationen skal "blot" graves frem.

Jeg tror ikke du skal sætte din lid til hverken varernes eller arbejdskraftens fri bevægelighed. Volvoen vil vel nærmest blive betragtet som flyttegods. :lol:

Den immigrerende tyskers Volvo bliver godkendt efter den danske typegodkendelse, der passer på hans bil, hvoraf det fremgår, hvor meget hans bil må trække på danske plader. Så det vil stå på hans registreringsattest.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf hhgrand » lør apr 11, 2009 22:43 pm

Lad os nu se..!

Den med arbejdskraftens fri bevægelighed er faktisk rigtig slem for mange danske regler, der er ikke den regel som ikke kan bøjes med den i hånden. Det ville være helt absurd at tvinge en tysker til at sælge hans medbragte campingvogn fordi der kommer anden nationalitet på hans trækker... Det er en hindring for arbejdskraften fri bevægelighed.

Svigerfar siger.. og nu får vi se om det holder... at er den godkendt et sted i EU med den vægt.. Så er de danske myndigheder pinedød nødt at respektere det da vi er en del af EU.. Så det er vel noget med at medbringe en tysk instruktionsbog hvor i det fremgår at den må slæbe 1800 kg. Så har man det på skrift fra volvo! En instruktionsbog er hvad der er nødvendigt, der står intet om at den skal være skrevet på dansk.

Det er jo også lidt puseløjerligt at både biltema og Brink kun leverer 1800 kg træk til sådan en bil... Hvorfor mon????

Jeg tror nok det skal lykkes at få den igennem!
hhgrand
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf hhgrand » lør apr 11, 2009 22:49 pm

Glemte at sige... Svigerfar har lagt inde med et skema hvoraf de maksimale godkendte vægte til at slæbe efter alle volvo modeller fremgår. Det brugte han som en af de første til hans opvejning en 7xx et eller andet.
Han mener også det kan hjælpe i denne situation.
hhgrand
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Foregående

Tilbage til Diverse