Hej Orakler.
Lang tid siden jeg har været herinde. Fik jo stjålet min kære Volvo 740 2.3 for et år siden. Vi skulle derfor finde en anden bil, og vi ender med at købe en Volvo 850 2.0 i tiptop stand. En lækker bil, men (som mange herinde også påpegede) var køreoplevelsen lidt af en skuffelse. Faktisk en stor skuffelse.
Derfor var det en gave fra himlen at ugen efter jeg kørte (skuffet) ude på Amager kørte jeg ved et tilfælde forbi min gamle 740. Den stod - stoppet og stjålet med tyvekoster. Den kom hjem igen, og 850’eren røg til salg, og alt var tilbage ved det gode gamle.
Nu er det bare sådan at jeg har købt nyt hus, hvilket får den årlige km-brug op på omkring 25.000 km. Det gør at vi skal have en bil ekstra, og det er et krav at den skal være pålidelig og stor, og jeg har meget svært ved at se mig selv kører i andet end en Volvo, når kravet er pålidelighed og plads.
740’eren beholder vi, og den har det fint og har lige rundet 400.000 km, så den er der mange år i endnu.
Mit spørgsmål kommer af at jeg synes jeg møder to holdninger omkring Volvo:
1. Køb en nyere Volvo. De er megabillige, og pålidelige. Jeg har selv fundet en Volvo V50 1.8, som virker billig og lovende. Men vil jeg få samme dårlige oplevelse som i min 850 2.0?
Ydermere har min far en nyere Volvo V70, og jeg synes dælme den er tit i stykker.
2. Køb en ældre Volvo 940 eller lignende. De er megabillige og stabile, og lettere at lave på selv. Jeg tænker umiddelbart ja, men samtidig tænker jeg så også på, om de kan bærer det højere kmforbrug?
Tjah. Hvad er jeres erfaringer? Håber mit indlæg giver mening…