Oliefyr

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Oliefyr

Indlægaf Boxmann » søn feb 02, 2014 0:39 am

Hej
Har 2 spørgsmål der søges lidt hjælp til for en Volvo V50 Mo.. 2.0 D 2006

Nr 1. Vedr termostat skift. Kan det passe man skal skifte hele termostat huset når termostat er defekt. Har kikket efter tegninger osv. Fik et råd fra en mekanikker som dog ikke var helt sikker. Han mener man kan skifte termostat ved at skrue slangen af til køler og derved dreje slange studs. Så burde den sidde der inde bagved. Har dog prøvet men har måske ikke det rigtige værktøj for den sidder godt fast. Mener at kan se termostat når man kikker ind gennem slange studs. Termostat til vand som sidder i højre side side af motor i den øvre del. Kan nogen hjælpe med svar ?

Nr 2. Efter at ha prøvet ovenstående blev det samlet igen og køler væske atter påfyldt. Har dog bemærket at mit oliefyr/motor varmer ikke vil starte nu. Hænger det sammen ? har prøvet at udlufte køler væske for luft på skrue til venstre øverst ved motor mod kabine. Men er der andre steder ? måske på fyret ? eller hvad kan det være ? ... Skal lige sige at termostat til køler system virker igen efter at blive motioneret lidt.... den skal dog absolut skiftes.. Har nogen en ide til årsag med fyret ?

Jeg er ikke selv mekanikker, men har en del teknisk kunne...
Boxmann
Ny bruger
Ny bruger

Re: Oliefyr

Indlægaf Claus » tors feb 06, 2014 0:36 am

Hej boxmann
Velkommen på volvosnak.
Jeg ved ikke noget om termostaten, men lidt om fyret.
Men hvis du har kørt din bil varm og fået varmt i kabinen, så efterfyld for kølervæske.
Når den igen er blevet kold prøv så at starte fyret, kommer det ikke igang så er der kun at få udlæst fejl på fyret.
Hvor i landet kommer du fra :?: jeg bor i Vedbæk og kan godt læse fejl ud på fyret samt 0 stille fyret.
Men vi er efter hånden mange som har VIDA og kan hjælpe så mon ikke der er en i nærheden af dig.
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Indlægaf Boxmann » tors feb 06, 2014 13:43 pm

Hej Claus

Jeg vil lige prøve dit råd af og se om det virker. Har dog fået kørt motor varm og genfyldt væske. Prøver lige fyr af igen når den bliver kold. Med hensyn til VIDA, er jeg blank :)... Jeg er fra Grenå og har ikke de bedste erfaringer med den lokale Volvo forhandler... Vender tilbage om fyr vil fungere igen senere...
Boxmann
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Claus » tors feb 06, 2014 19:17 pm

Hej Boxmann
VIDA er en tester som kan læse fejl på din Volvo, det er også muligt at 0 stille fejl.
Skal man software opdateret sin bil så er det en tur til Volvo.
Som jeg også skriver er vi mange her inde på volvosnak som har købt VIDA og jeg er sikker på at der er en med en VIDA i i nærheden af Grenå som evt gider at 0 stille dit fyr hvis det bliver nødvendigt.
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Tilbage til Diverse