HJÆÆÆÆLP V70 fra 99-00 2,4 -140 hk

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

HJÆÆÆÆLP V70 fra 99-00 2,4 -140 hk

Indlægaf kimmer » lør okt 06, 2007 21:46 pm

Hver gang jeg tror det er lykkedes at fine netop den v70 jeg vil have opstår nye problemer. Situationen er som følger:
-Jeg vil have den gl. model 97-00 (firkanter passer mig bedst)
-Jeg vil have 140-170 hk.
-Det må ikke være en 10 ventiler.
-Den skal være flot i lakken, og se næsten ny ud indvendig.
-Jeg vil ikke betale overpris for en gl. model......det er mit største problem, at jeg tror jeg er urealistisk i forh. til at forhandle pris ned!

........nedenstående bil står i Buddinge. Den er fin og prismæssigt kan forhandleren nok skubbes lidt endnu (det skal han :D ) Bilen er reg 1. gang 3/12-99 men!
Er der problemer med de "nye" 2,4 modeller ved overgangen fra 2,5 l til 2,4 l, her tænker jeg ren motormæssigt.
Dellæderet i bilen er ok, men synes ikke mønsteret passer med andre modeller af 2,4 l. Skyldes det at modellen, jeg har kik på, er en af de allerførste og dermed er klædt i det hidtidige mønster (1997-99). Hvis bilen er en tidlig 2,4 l model fra fra først i 1999, vil det betyde meget i forbindelse med hvor langt forhandleren kan presses.
Mange spørgsmål, men hold kæft hvor er der mange kloge volvofreaks tilstede. 8)
Håber nogle kan se hvad jeg vil med min kaskade af mærkelige spørgsmål.
Kim
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/Sh ... =143001798
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum

Tidligere:
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 753
Tilmeldt: tirs jul 31, 2007 23:44 pm
Geografisk sted: Næstved

Indlægaf lari » tirs okt 09, 2007 12:27 pm

Giver dig ret i sæderne, de ser lidt anderleds ud end normalt i 2000 årgangen, men det er vel en smagssag
sørg for at alt med fortøjet bliver chekket igennem, dvs kødben og bøsninger mv.
check ac kompressoren

ellers en fed vogn, som jeg kørte i 2 år uden problemer
lari
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: tirs feb 06, 2007 11:10 am

Indlægaf Ulrik Friis » tirs okt 09, 2007 12:29 pm

Jeg tvivler på du kan bruge motoren til at få prisen ned. 2,4 motoren har tilsyneladende vist sit værd da den har været anvendt lige siden.

Du skal gennemgå bilen meget nøje og notere dig alle de ting, der ikke er iorden, og det må der være på en bil fra 99. Er der spor efter olieudtrængning på motoren (du skal også inspicere bundkarret - husk lommelygte), ridser, buler, indtræk der er slidt meget et bestemt sted, møre slanger, servicebog er ikke udfyldt, er der dokumentation for skift af tandrem (120.000), mange tidligere ejere, lugter den af hund, har børnene pillet i panelerne og sæderne, overholder bremseskiverne mindstemålet, er den forsynet med skoddæk eller med forskelligt fabrikat på for- og bagaksel, er motorrumsisoleringen intakt på torpedoen, har isoleringen på indersiden af motorhjelmen spor af udslip, virker bagklappens lås, kommer der klonklyde fra fortøjet på ujævn vej, kan det aftagelig træk tages af, er der spor "efter noget" på tag rails.

Hvis du stille og roligt og uden hast eller tegn på at du er vild med bilen fremfører alle fejlene, som du har noteret på en liste for forhandleren og giver ham et bud der ligger 5-10k under hvad du er parat til at betale, så kan du altid mærke på ham når du har nået det rigtige niveau - det er nemlig når han begynder at blive sur og vrissen. Så kan du ikke få ham længere ned.

Sammenlign priser på lign. modeller

Husk iøvrigt at du ikke skal betale leveringsomkostninger. Det er en extra fortjeneste forhandleren kan tage, som er fritaget for moms. Så du skal bare finde den pris du vil give for bilen leveret "på gaden". Så vil du se på fakturaen at forhandleren vil trække leveringsomkostningerne fra prisen :-). Nummerpladerne koster 1.180 kr i depositum + køreturen til motorkontoret, resten ryger lige i lommen på forhandleren.

Og - lad bilen stå i et par uger inden du går i realitetsforhandlinger. Det er ikke nu der sælges mange biler...

Held og lykke.

mvh
Ulrik
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf kimmer » tirs okt 09, 2007 14:43 pm

Tak for jeres gode svar. Bilen har haft to tidligere ejere og skal synes til okt/08. Jeg har ikke gennemgået bilen fra A-Z endnu, kun kort talt med forhandleren. Tager kontakt til ham senere på ugen til den store prøvetur. En af grundene til at jeg vil have lidt "rabat" er at priserne på de gamle v70 årgang 2000 og afløseren v70n årgang 2000 nu ligger meget tæt på hinanden....det mener jeg skal tælle lidt til min fordel. Men det er forhandleren der bestemmer hvem der skal købe hans biler.
Kim
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 753
Tilmeldt: tirs jul 31, 2007 23:44 pm
Geografisk sted: Næstved


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster

cron