Volvo 850 T5R

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo 850 T5R

Indlægaf Duett » tors feb 02, 2006 22:18 pm

Hej Alle. Jeg er blevet lidt forelsket i en 850 T5R st. car fra 1996, men da jeg normalt gør i de gamle volvoer, håber jeg blandt panelet at der er nogle der kender sådan et dyr lidt mere indgående! Er der nogle generelle problemer,skavanker jeg skal undersøge inden evt. køb. Hvor langt går den på literen ved normal kørsel, kan man overhovedet køre normalt i den!??, er det en rar bil at eje også når den akutte forelskelse har lagt sig?... disse spørgsmål og mange flere til , melder sig når tøsernes gode stabile 745 måske skal på pension til fordel for ny,dyere,hidsigere og knageme også forhjulstrukken model. Alle indput der kan hjælpe os til den rette beslutning er mere end velkomne, den 850 er der er i kikkerten har gået ca 230.000 km
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: tors feb 02, 2006 21:42 pm
Geografisk sted: Christiansfeld

volvo 850 T5R

Indlægaf Carstens80 » fre feb 03, 2006 11:11 am

Hej Duett.

Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe specielt meget, da den 850er jeg havde kun var en GLE med 140 heste, men det var en de bedste biler jeg har haft.
Af plusser er der mange bla. udstødningen ruster stort set ikke, jeg har snakket med volvo om det og der havde de aldrig skiftet en, men de havde haft en hvor indmaden i potten var gået løs, den havde så også "kun" kørt 350,000 km.Motorene skulle efter hvad jeg har fået oplyst køre uden problemer hvis de bliver passet med olie o.s.v. Køreegenskaberne er ekstremt gode syntes jeg, det er måske nok en smagssag.
Minusser på bilen er helt klart når man skal lave en U vending, så er den ikke til at få rundt i forhold din 740 men det er nok også usportsligt at sammenligne drejeegenskaberne på en forhjulstrukket og en baghjulstrukket bil.
Bremsekaliberne har det med at sætte sig når de blir lidt ældre.
Centralåsen i bagklappen er ikke så holdbar.
Bagerste vinduesviskermotor kan også være et svagt punkt i dem.
Hvis du har andre spørgsmål kan du bare skrive igen.
Mvh.
Carstens80
Carstens80
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 463
Tilmeldt: man jan 30, 2006 15:06 pm
Geografisk sted: Nordsjælland.

Indlægaf Gæst » fre feb 17, 2006 0:01 am

Jeg har lige skiftet min dejlige 760´er med 2.3 turbo ud med en 850 GLE med 2.5 liters 20 ventilet motor.

Den nye vinder helt klart på komfort motorlyd og til dels også på udseenet men den gamle var nu sjovere. Det jeg oplever som et minus er at undervognen på en 850 føles mere "billig" om man kan sige det sådan jeg har en del støj fra bærekugler og bagerste støddæmpere men det er vel kun et spørgsmål om udskiftning håber jeg. Jeg har lige skiftet styrekugler og det hjalp da på det men den gamle kunne kører hen over brostene uden at klukke og klakke i undervognen.
Gæst
 


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster