Varmen i 850

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Varmen i 850

Indlægaf KK » man nov 05, 2007 16:19 pm

Jeg har problemer med varmen i min 850, når jeg køre på landevej eller motorvej, bliver den ikke varm og der kommer ikke varme ind i kabinen

Er der andre der har haft samme problem???
KK
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Hovn » ons nov 07, 2007 21:34 pm

Hej kk.

Er det noget der pludselig er opstået, eller noget du først har opdaget her nu hvor det er blevet koldt. Under alle omstændigheder, kommer du til først og fremmest at kontrollere/udskifte termostaten på motoren.
Hovn
V60 T6 Recharge samt 240SE
Brugeravatar
Hovn
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Herlufmagle

nej

Indlægaf KK » ons nov 07, 2007 22:19 pm

Hej har købet bilen her i sommer. Da jeg købet den (privat). Stod vareme målen lavet og jeg spuret om det, han sage han hade fået af vide sådan skulle den stå på motorvej eller når man køret hurtig i den. Alle service er overholdt på den og den er fra 96 og har køret 197 nu og da ham jeg købet den af fik den hade den gået 120. Den kommer fra syd tyskland ved ikke om det har noget at sige.

Hvordan står jeres varme målder når i kører på motorvej ??
KK
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf VolvoSport » tors nov 08, 2007 22:23 pm

Hej KK

Min viser på kølevandtemperaturen står altid helt vandret når jeg kører. Det er både ved høj og lav fart. Selvfølgelig ikke når bilen er kold, men når den når alm. driftstemperatur.

Du bør nok skifte din termostat, hvis viseren altid står lavt. For så har motoren ikke sin optimale arbejdstemperatur, hvilket kan give forhøjet brændstofforbrug. Jeg skiftede termostat i min Volvo 850 sidste vinter, da viseren begyndte at stå lavt. Og der kom heller ikke så meget varme i kabinen, som der gør nu.
At du ingen varmt vand får ind i varmeapperatet kan også skyldes, at din vandpumpe er ved at være kaput. Det er ikke et unormalt problem på Volvo 850. Mange skifter vandpumpen samtidigt med tandremmen, da den er lettere at komme til ved samme operation.
Har du tjekket om dine drejeknapper til varmejusteringen virker? Altså at de trækker i kablerne og derved varmeventilen?
Har du automatisk klimaanlæg? For så kan det være temperaturfølerne i kabinen, som er defekte.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf KK » fre nov 16, 2007 0:25 am

Jeg vil skifte min termostat, så må vi se hvad der sker.
Har du købt en orgnial? Hvad koste den?

Er den til at skifte? sider den ved den øverst køler slange ??
KK
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf S.Bunzel » fre nov 16, 2007 16:04 pm

Ja den sidder ved øverst køler slange på topstykket, Den plejer at side med to skruer. Indsprøjtnings manifolden kan godt side lidt i vejen. Så den skal kantes ud.
En termostat koster ca 100 kr uorg.
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf VolvoSport » fre nov 16, 2007 22:23 pm

Hej

Jeg købte "selvfølgelig" en original da prisen er omtrent den samme. Den er meget let at skifte. Og JA den sidder hvor den øverste kølerslange går ind på topstykket.

Skriv tilbage når du har "udført" oprationen, så vi andre kan læse om det har hjulpet.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf KK » fre nov 16, 2007 22:31 pm

Har købet en original i dag den koste kun 166 kr , skal nok skrive når jeg ved hvad der sker i sagen og om det har hjulpen.
KK
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Tilbage til Diverse